جاباما
۳۹۰۹۹۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اولین واکنش پوتین به پیروزی حزبش در انتخابات

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درباره پیروزی بی سابقه حزب حاکم این کشور در انتخابات دوما (مجلس) اعلام کرد: حمایت بی سابقه مردم از حزب روسیه واحد نتیجه فشار خارجی و تحریم های ضد روسی بود.

خبرگزاری یرنا: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درباره پیروزی بی سابقه حزب حاکم این کشور در انتخابات دوما (مجلس) اعلام کرد: حمایت بی سابقه مردم از حزب روسیه واحد نتیجه فشار خارجی و تحریم های ضد روسی بود.

حزب حاکم روسیه واحد در انتخابات هشتمین دوره دوما که دیروز (یکشنبه) برگزار شد به صورت بی سابقه ای توانست متکی به آرای اخذ شده کرسی های خود را از جمع دو فهرست حزبی و انفرادی یا مستقل به ۳۴۳ کرسی برساند که نسبت به دوره هفتم ۱۰۵ کرسی بیشتر شده است.

در نتیجه جابجایی آرا، حزب کمونیست از ۹۲ کرسی دور قبلی دوما به ۴۲ نماینده بسنده کرد و کرسی های حزب لیبرال دموکرات نیز از ۵۶ به ۳۹ و روسیه عادل از ۶۴ کرسی به ۲۳ کرسی سقوط کرد.

پوتین روز دوشنبه در نخستین اظهار نظر پس از اعلام نتایج انتخاباتی گفت: ملت روسیه با حضور در حوزه های رای گیری، دیدگاه خود را نسبت به وقایع ابراز کردند و با احساس مسئولیت انتخاب ها را انجام دادند.

وی ادامه داد: برای نیروهای سیاسی حاکم و پیشرو حزب روسیه واحد نتایج خوبی به دست آمد که این دستاوردهای مطلوب در شرایط مشکلات بزرگ اقتصادی و اجتماعی و در حالیکه در آمد مردم کاهش یافته، حاصل شده است.

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد: افزون بر این، واکنش مردمی در نتیجه انتخابات دوما پاسخی به تلاش ها برای اعمال فشار بر روسیه، تهدیدها، تحریم ها و تلاش برای متزلزل کردن اوضاع از داخل است.

پوتین همچنین پیام انتخابات دوما را توجه به خواسته های تمامی نیروهای سیاسی روسیه حتی احزاب بدون نماینده در پارلمان، گسترش نظام چند حزبی، توسعه جامعه مدنی، انجام اصلاحات متوازن در عرصه های اقتصادی و اجتماعی، افزایش کارآمدی اقتصاد و پشتیبانی از شهروندان نیازمند حمایت دولت اعلام کرد.

دوما یا مجلس سفلی با ۴۵۰ کرسی مسئولیت تصویب قوانین، نظارت بر کار دولت، گزارش گیری از برنامه های وزیران را بر عهده دارد و مصوبات این مجلس به شورای فدراسیون روسیه به عنوان سنا یا علیا با ۱۷۸ نماینده فرستاده می شود که در صورت تائید و سپس امضای رئیس جمهوری اعتبار اجرایی می یابد و ترکیب این دو مجلس عنوان پارلمان فدراسیون روسیه را دارد.

روابط مسکو و کی یف از مارس سال ۲۰۱۴ و پس از برگزاری همه پرسی در کریمه در کناره دریای سیاه که نتیجه آن جدایی از اوکراین و پیوستن به روسیه بود، بسیار تیره شد واز آن زمان تاکنون به اعمال تحریم های گسترده ضد روسی غرب و اتحادیه اروپا و همچنین واکنش متقابل مسکو در این عرصه منجر شده است.

این منطقه ۲۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتری که اکنون دو میلیون و ۴۱۳ هزار نفر شامل یک میلیون و ۴۵۰ هزار روس، ۵۷۶ هزار اوکراینی و ۲۴۵ هزار تاتار جمعیت دارد، سال ۱۹۵۴ بنا به دستور نیکیتا خروشچف رییس جمهوری وقت شوروی که زادگاهش اوکراین بود در قالب تغییرات نقشه ای به این کشور تعلق گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج