کامیون خودران بدون کابین کوماتسو
قالیشویی ادیب_هدر
لاویه_هدر
قالیشویی ادیب_هدر
لاویه_هدر
دیاکو_موبایل F دومی
ایرانیان - F داخلی موبایل111
قالیشویی ادیب_هدر
لاویه_هدر
ایرانیان - f تبلت1111
فرش مرتضوی_1
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
دکتر نداف کرمانی 1
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
دکتر نداف کرمانی 3
فرش مرتضوی_3
دکتر نداف کرمانی 4
فرش مرتضوی_ 4
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
دکتر نداف کرمانی 2
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
فرش مرتضوی_2
دیاکو_F داخلی دومی
ایرانیان - F داخلی1111
۳۹۶۶۳۷
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
۲۳۲۵
دامپ‌تراک‌های غول‌پیکر که برای جابجایی مصالح در کارگاه‌های عظیم حفاری مورد استفاده قرار می‌گیرند، چند سالی است که از قابلیت رانندگی خودکار برخوردار شده‌اند.
وب سایت پدال - مسعود انیس حسینی: کاربرد وسایل نقلیه شبه‌خودران در عملیات معدن، رفته‌رفته ابعاد بیشتری پیدا می‌کند. دامپ‌تراک‌های غول‌پیکر که برای جابجایی مصالح در کارگاه‌های عظیم حفاری مورد استفاده قرار می‌گیرند، چند سالی است که از قابلیت رانندگی خودکار برخوردار شده‌اند.
 
البته همیشه یک راننده انسان، مراقب عملکرد این کامیون‌ها بوده است. امّا اکنون کمپانی «کوماتسو» از کمپرسی سنگین رونمایی کرده که در آن هیچ‌گونه اثری از کابین، غربیلک فرمان، شیشه جلو و یا چیز دیگری برای استقرار یک راننده انسان دیده نمی‌شود.

 کامیون خودران بدون کابین کوماتسو

بدون حضور راننده، هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که کدام سمت این کامیون، «جلو» و کدام سمت آن «عقب» محسوب می‌شود؛ موضوعی که می‌تواند منفعت زیادی برای شرکت‌های معدن و حفاری داشته باشد. در نظر بگیرید که معمولاً شرایط به این گونه است که راننده اپراتور یک کامیون باربر در جلوی آن می‌نشیند و قسمت بارگیر از عقب تخلیه می‌شود. در نتیجه، این کامیون مجبور است که در بیشتر مواقع دور بزند و این موضوع جابجایی مصالح در کارگاه را پیچیده می‌کند.

 کامیون خودران بدون کابین کوماتسو

امّا کامیون کوماتسو موسوم به «کوماتسو اینووِیتیو اتونومس هالِیج ویهِکل» بدون کابین، با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک و با فرمان تمام‌چرخ، از این نوع مشکل فاصله گرفته و فارغ از اینکه به کدام طرف حرکت می‌کند، می‌تواند همان سرعت و قابلیت مانور را داشته باشد. به دلیل اینکه نیاز به پنجره جلو در این وسیله نقلیه وجود ندارد، هیچ طرفی از لزوماً «جلو» یا «عقب» محسوب نمی‌شود. البته به این نکته نیز باید اشاره کرد که بارگیر کامیون تنها در یک جهت می‌چرخد؛ ولی این موضوع تنها در زمان تخلیه بار و جهت روبروی حرکت تراک در این حالت اهمیت خواهد داشت.

 کامیون خودران بدون کابین کوماتسو

سایر نوآوری‌های کوماتسو در این وسیله نقلیه کم نیستند؛ از جمله اینکه سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک از سیستم احیای انرژی ترمز‌ها برای شارژ دوباره سیستم پیشرانه هیبرید الکتریکی استفاده می‌کند. به گفته کوماتسو، این کامیون می‌توان باری به میزان بیش از ۲۲۵ تُن را با سرعت حداکثر ۶۴ کیلومتر بر ساعت جابجا‌ کند. قدرت در دسترس این وسیله برابر ۲۷۰۰ اسب‌بخار است.

البته نباید انتظار داشته باشید که این نوع کامیون‌ها را به این زودی‌ها در جاده‌های عمومی شهرها ببینید؛ چرا که این هیولاهای ماشینی در کارگاه‌‌ها زندگی خواهند کرد. امّا این تکنولوژی، جذابیت‌های خاص خودش را دارد؛ به‌خصوص وقتی معنای سنتی «جلو» و «عقب» یک وسیله نقلیه را تغییر می‌دهد.
 
 
 
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید:
 
  کامیون خودران بدون کابین کوماتسو
مطالب مرتبط
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
فرش تارنگ_1
اپیلاسیون نانا 1
شیرآلات زمانی_1
فرش ریحان 1
فرش تارنگ_3
اپیلاسیون نانا 3
فرش ریحان 3
شیرآلات زمانی_3
فرش تارنگ_4
شیرآلات زمانی_4
فرش ریحان 4
اپیلاسیون نانا 4
فرش تارنگ_2
فرش ریحان 2
شیرآلات زمانی_2
اپیلاسیون نانا 2
دکتر قدیمی_فوتر موبایل
استیل رگال_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
بانک کتاب پایتخت_فوتر موبایل
دیاکو_فوتر موبایل داخلی
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
سفیر بار ساقدوش_فوتر موبایل
چوب و هنر _فوتر موبایل
فرش تارنگ_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
کالابرد_فوترموبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
ایرانیان- فوتر موبایل222
تدبیرکالا_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
کالابرد_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
فرش تارنگ_فوتر
ایرانیان-فوتراصلی222
بانک کتاب پایتخت_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
فنی آتل_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر2
استیل رگال_فوتر
چوب و هنر _فوتر
دیاکو_فوتر داخلی
سفیر بار ساقدوش_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
شفا_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
دکتر قدیمی_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر