۳۹۷۵
۴ نظر
۵۰۱۲
۴ نظر
۵۰۱۲
پ

روش‌های نگهداری از لپ‌تاپ

از آنجا که لپ‌تاپ‌ها کوچک، قابل‌حمل و ظريف هستند باید در مورد نگهداري و تميز كردن آن‌ها به نكاتي توجه داشته باشید ‌تا سلامتشان حفظ شود.

روش‌های نگهداری از  لپ‌تاپ

روش‌های نگهداری از  لپ‌تاپ

از آنجا که لپ‌تاپ‌ها کوچک، قابل‌حمل و ظريف هستند باید در مورد نگهداري و تميز كردن آن‌ها به نكاتي توجه داشته باشید ‌تا سلامتشان حفظ شود. به طور مثال صفحه‌کلید قسمتی از لپ‌تاپ است که بیشتر از بقیه قسمت‌ها در معرض کثیف شدن قرار مي‌گيرد و خوب است از روکش‌های پلاستیکی برای محافظت از آن استفاده کرد. به همین ترتیب در ادامه چند نکته کوتاه اما کلیدی برای نگهداری از لپ‌تاپ را برایتان مطرح کرده‌ایم.


کمک به خنک شدن

رختخواب و مبل محل‌های راحتی برای استفاده از لپ‌تاپ هستند. ایراد این کار، زود داغ شدن دستگاه است. هنگام کار با لپ‌تاپ در چنین موقعیت‌هایی باید مطمئن شوید که تهویه آن درست کار می‌کند و چیزی جلوی خروج هوا را نمی‌گیرد. خارج نشدن هوای گرم، برای لپ‌تاپ خطرناک است و امکان داغ کردن سیستم و در نتیجه از کار افتادن آن را افزایش می‌دهد.


افزایش سرعت

برای افزایش سرعت راه‌اندازی سیستم می‌توانید از نرم‌افزار رایگان Autoruns استفاده کنید. با کمک این نرم‌افزارمی توان به‌راحتی برنامه‌هایی را که هنگام راه‌اندازی دستگاه بالا می‌آیند و به آنها نیازی نیست را حذف کرد. البته آنها در قسمت Notification لپ‌تاپ که پایین سمت راست صفحه‌نمایش قرار دارد، دیده می‌شوند. هرگاه دوباره به آنها نیاز داشتید می‌توانید از منوی start فعالشان کنید.


اگر از لپ‌تاپ استفاده نمي كنيد، آن را خاموش كنيد

كامپيوترهاي روميزي قدرت و عمر بیشتری دارند اما لپ‌تاپ این گونه نیست. بنابراين بهتر است اگر از آن استفاده نمي‌كنيد، خاموشش كنيد. یکی از راه‌های کنترل و مدیریت مصرف انرژی نیز استفاده از تنظیمات پاور دستگاه از طریق کنترل پانل است. با تنظیم این برنامه، کاربر می‌تواند ابتدا هارددیسک و سپس خود کامپیوتر را خاموش کند.


تمیز کردن

اولین کاری که برای تمیز کردن لپ‌تاپ باید انجام دهید این است که آن را از برق بکشید و خاموش کنید یا باتری‌اش را خارج کنید. برای تمیز کردن بدنه از پارچه نرم و نمدار استفاده کنید. برای صفحه‌کلید می‌توانید از یک قلم‌موی نرم استفاده کنید تا گرد و غبار میان کلیدها از بین بروند. اما در مورد صفحه‌نمایش باید بیشتر حواستان را جمع کنید چون شکننده و حساس است و نباید خیلی آن را فشار دهید


چند نکته کوتاه اما مفید

توجه داشته باشید هنگام بستن درب لپ‌تاپ چیزی بین نمایشگر و صفحه‌کلید نباشد که موجب شکستن صفحه‌نمایش می‌شود. اگر قرار است به مدت طولانی از دیسک‌های نوری استفاده کنید - مثل دیدن فیلم -، محتویات آن را روی هارد دستگاه کپی کنید تا عمر درایو کم نشود. هرگز لپ‌تاپ را مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید. دستگاه را روی سطوح پرزدار همچون فرش و موکت نگذارید تا گردوغبار وارد آن نشوند.

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

روش‌های نگهداری از  لپ‌تاپ


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم نوروزی طاهر بناب

      بسیار عالی

    • ali

      salam
      site khobi darid

    • آرزو

      سلام
      بهتره وقتی استفاده در خانه هست لپ تاپ با برق بدون اتصال باطری کار کنه یا باطری درون لپ تاپ باشه؟

    • محمد

      سلام من با نصب نرم افزار key lemon لپ تاپم هنگ کرده و ویندوز رو بالا نمیاره و صفحه در حالت چشمک زن هست اگه میشه یه راهی بهم بگید
      لطفا سریع جواب بدید واجبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج