۳۹۸۹۵۷
۵۰۴۸
۵۰۴۸
پ

جنگل سرخدار باستانی در «کینگلی واله»

در نزدیکی دهکده «وست استوک» حدود سه مایلی شمال غربی چیچستر در غرب ساسکس در جنوب انگلستان، اندوخته طبیعی ملی کینگلی واله قرار دارد. این مکان به عنوان اولین اندوخته طبیعی ملی بریتانیا در سال ۱۹۵۲ تاسیس شد.

برترین ها: در نزدیکی دهکده «وست استوک» حدود سه مایلی شمال غربی چیچستر در غرب ساسکس در جنوب انگلستان، اندوخته طبیعی ملی کینگلی واله قرار دارد. این مکان به عنوان اولین اندوخته طبیعی ملی بریتانیا در سال ۱۹۵۲ تاسیس شد. کینگلی واله ۱۶۰ هکتار وسعت دارد و یکی از بهترین جنگل های سرخدار در غرب اروپا را دربرمی گیرد. برخی از درختان این منطقه حدود ۱۰۰۰ سال قدمت دارند و تنه های آن ها به خاطر سن و طوفان های بی شمار به شکل های عجیب و غریبی درآمده است. شاخه های جانبی غول پیکر مانند مار در خاک پیچیده اند و ریشه های ثانویه این درختان را ساخته اند و درختان جوانی از آن ها به وجود آمده اند. زمین زیر این درختان چنان تاریک است که هیچ نوع گیاهی حتی علف هم رشد نمی کند.
سخت است بگوییم سرخدارهای کینگلی واله چقدر قدیمی هستند. سرخدارها معمولا بین 400 تا 600 سال عمر می کنند اما برخی گونه ها می توانند بیشتر هم عمر کنند. تعیین سن درختان سرخدار مشکل است زیرا تنه آن ها توخالی می شود و شمردن حلقه ها مشکل ممکن نیست و همچنین تاریخگذاری کربنی هم در مورد این درختان غیرممکن است. علاوه بر این درختان سرخدار می توانند در شرایط نامطلوب، رشد خود را قرن ها متوقف کنند تا اینکه دوباره شرایط مهیا شود و سپس دوباره به هوش می آیند و رشد خود را از سر می گیرند. در این سال ها حلقه و ضخامتی به تنه درخت اضافه نمی شود. بنابراین تعیین سن این درختان بیشتر از روی حدس و گمان است. ادعاهایی وجود دارد که بعضی درختان 5000 تا 9500 سال قدمت دارند اما این ادعاها غیرواقعی هستند.
طبق افسانه های محلی سرخدارهای کینگلی واله به عنوان یادبود نبرد بین وایکینگ ها و آنگلوساکسون ها در سال 859 کاشته شده اند اما برخی منابع ادعا می کنند قدمت این درختان بیش از دوهزار سال است. بقای درختان سرخدار کینگلی واله قابل توجه است زیرا اکثر سرخدارهای باستان در سراسر اروپا در قرن چهاردهم برای تولید تیروکمان قطع شدند زیرا می گویند این درختان سخت ترین چوب جهان را دارند.
جنگل سرخدار باستانی در «کینگلی واله»
جنگل سرخدار باستانی در «کینگلی واله»
جنگل سرخدار باستانی در «کینگلی واله»
جنگل سرخدار باستانی در «کینگلی واله»
جنگل سرخدار باستانی در «کینگلی واله»
جنگل سرخدار باستانی در «کینگلی واله»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج