۴۰۰۵۷۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

نگاهی به سوابق ایتالیا و اسپانیا در مصاف با یکدیگر

دور دوم رقابت های مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در منطقه اروپا از روز پنج شنبه پیگیری خواهد شد.

وبسایت نود: دور دوم رقابت های مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در منطقه اروپا از روز پنج شنبه پیگیری خواهد شد.

در میان رقابت هایی که قرار است در این دور برگزار شود، بدون شک ایتالیا و اسپانیا برگزار کننده حساس ترین دیدار خواهند بود؛ دیداری که به میزبانی ایتالیا و در شهر تورین برگزار خواهد شد.

رقابت دو قدرت بزرگ قاره اروپا همیشه از حساسیت های خاص خود برخوردار بوده و می تواند برای هر بیننده ای جذاب و دیدنی باشد. در این گزارش نگاهی گذرا به سوابق بازی های دو تیم اسپانیا و ایتالیا خواهیم داشت. ادامه این گزارش را از دست ندهید.

تیم های ایتالیا و اسپانیا روز پنج شنبه برای سی و ششمین به مصاف هم خواهند رفت. در ۳۵ دیدار گذشته، سهم اسپانیا ۱۲ و ایتالیا ۱۱ برد بوده و ۱۲ بازی هم با نتیجه مساوی خاتمه یافته است. در دیدارهای قبلی ایتالیا ۵۰ و اسپانیا ۴۷ گل وارد دروازه رقیب کرده اند.

در تاریخ دیدارهای انجام شده بین دو تیم، نخستین مصاف در سال ۱۹۲۰ به صورت دوستانه برگزار شد که این دیدار را اسپانیا با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شد. اما از تاریخ آخرین رویارویی این دو رقیب تنها چند ماهی می گذرد؛ ایتالیا و اسپانیا در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های یورو ۲۰۱۶ در فرانسه برابر هم صف آرایی کردند که در آن دیدار شاگردان آنتونیو کونته سرمربی فعلی چلسی با دو گل پیروز شدند و به مرحله بعدی رقابتها راه یافتند.

نخستین برد اسپانیا در همان اولین بازی دو تیم رقم خورد که با دو گل حریف را شکست داد، و در سومین رویارویی دو تیم لاجوردی پوشان با یک گل به برتری رسیدند و نخستین پیروزی خود برابر حریف را به دست آوردند. در دومین مسابقه بین دو تیم در سال ۱۹۲۴، نخستین نتیجه تساوی در تاریخ برگزاری رقابت بین دو تیم نامدار اروپایی رقم خورد. این بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

در پرگل ترین بازی دو تیم، ۸ گل به ثمر رسید که طی آن ایتالیا با نتیجه عجیب ۷ بر یک اسپانیا را مغلوب کرد. پرگل ترین برد اسپانیا هم به فینال رقابت های یورو ۲۰۱۲ باز می گردد که شاگردان دل بوسکه با ۴ گل ایتالیا را با شکستی سنگین بدرقه کرد و قهرمان آن دوره از رقابتها شد.

در زمینه عملکرد تیمی بر حسب نتایج به دست آمده در پنج بازی آخر، اسپانیا وضعیت بهتری نسبت به ایتالیا دارد. اسپانیا در پنج بازی آخر خود به سه پیروزی برابر تیم های لیختن اشتاین، بلژیک و ترکیه دست یافتند و برابر ایتالیا و کرواسی هم تن به شکست دادند. دیدار اسپانیا در برابر لیختن اشتاین در چارچوب بازی های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه انجام شد که لاروخا با حساب ۸ بر صفر حریف را مغلوب کرد. پیش از آن اسپانیا در یک بازی دوستانه موفق شد بلژیک را با دو گل پشت سر بگذارد. ۳ بازی دیگر هم در رقابت های یورو ۲۰۱۶ انجام شد که حاصل آن شکست برابر ایتالیا و کرواسی، و پیروزی ۳ بر صفر برابر ترکیه بود.

اما ایتالیا پنج مسابقه آخر خود را با دو برد، دو باخت و یک تساوی پشت سر گذاشته است. ایتالیا در آخرین دیدار خود به مصاف رژیم اشغالگر قدس رفت و با نتیجه ۳ بر یک پیروز شد. پیش از آن هم در دیداری دوستانه با نتیجه ای مشابه مغلوب فرانسه شد. سه دیدار دیگر ایتالیا هم در رقابت های یورو ۲۰۱۶ انجام شد که حاصل آن تساوی برابر آلمان در وقت های عادی و اضافی (آلمان در ضربات پنالتی پیروز شد و به مرحله بعد راه یافت)، پیروزی بر اسپانیا و شکست عجیب برابر جمهوری ایرلند بود.

اسپانیا و ایتالیا در رقابت های مختلفی به مصاف یکدیگر رفته اند اما اکثر بازی های آنها به صورت دوستانه انجام شده است؛ ۲۵ بازی دوستانه، ۶ مسابقه در بازی های قهرمانی جام ملت های اروپا (یورو)، یک بازی در جام کنفدراسیونها و ۳ بازی هم در چارچوب رقابت های جام جهانی برگزار شده است. هر ۳ دیدار مربوط به جام جهانی، در دور نهایی این بازیها انجام شده و دیدار پنج شب دو تیم، نخستین مصاف آنها در مرحله انتخابی بازی های جام جهانی به شمار می رود.

گفتنی است اسپانیا تا پیش از این بازی یک رکورد فوق العاده را به نام خود ثبت کرده است؛ این تیم در حال حاضر ۵۴ بازی از سری رقابت های انتخابی جام های جهانی را بدون شکست پشت سر گذاشته و همین مسئله می تواند به لحاظ روحی به آنها کمک کند.

با نگاهی اجمالی به سوابق دیدارهای دو تیم و عملکرد اخیر آنها نمی توان حکم به برتری مطلق یکی از دو تیم داد. حال باید در انتظار آغاز بازی بین دو تیمی نشست که بعد از رقابت های یورو ۲۰۱۶ دست به تغییر روی نیمکت مربیان خود زده اند. کونته همانطور که پیش از رقابت های یورو هم اعلام کرده بود، در پایان این بازیها از تیم ملی ایتالیا جدا شد و جامپیرو ونتورا جایگزین او شد. اما ویسنته دل بوسکه مربی کهنه کار اسپانیا پس از کسب عناوین و افتخارات تاریخی برای کشورش، پس از شکست برابر ایتالیا و حذف در مرحله یک هشتم نهایی یورو از سرمربیگری تیم ملی استعفا داد و البته برای همیشه از دنیای مربیگری خداحافظی کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج