گوگل: ما ماشین نمی‌سازیم؛ راننده می‌سازیم
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
دکتر ولدخانی_1
اپیلاسیون نانا 1
دکتر استرکی_1
دکتر ولدخانی_3
دکتر استرکی_3
اپیلاسیون نانا 3
دکتر ولدخانی_4
اپیلاسیون نانا 4
دکتر استرکی_4
دکتر ولدخانی_2
اپیلاسیون نانا 2
دکتر استرکی_2
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۴۰۰۸۶۴
۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
۱۵۴۴
گوگل که از سال ۲۰۰۹ روی تولید خودران تمرکز کرده و هرروز به دنبال ارتقای قابلیت‌های خودران‌های آینده‌اش است، صنعت و تجارت در حوزه‌ی تولید وسایل نقلیه را هدف خود نمی‌داند و هدف از برنامه‌های چندین ساله‌اش در تولید خودران را ساخت رانندگانی فرا انسانی معرفی کرده است.
مجله دیجی کالا - فرشته سلیمانی: گوگل که از سال ۲۰۰۹ روی تولید خودران تمرکز کرده و هرروز به دنبال ارتقای قابلیت‌های خودران‌های آینده‌اش است، صنعت و تجارت در حوزه‌ی تولید وسایل نقلیه را هدف خود نمی‌داند و هدف از برنامه‌های چندین ساله‌اش در تولید خودران را ساخت رانندگانی فرا انسانی معرفی کرده است. این ادعا را دیمیتری دلگو، سرپرست بخش فناوری خودران گوگل در گفت‌وگو با خبرگزاری Recode مطرح کرده است.
 
 گوگل: ما ماشین نمی‌سازیم؛ راننده می‌سازیم

دلگو می‌گوید رانندگی یک فعالیت اجتماعی است و راننده‌ی فرا انسانی که انتظار داریم این کار را به‌خوبی انجام دهد، باید نه‌تنها خودروهای دیگر، عابران و موانع را تشخیص دهد، بلکه قادر به تعامل با آن‌ها، درک موقعیت و نشان دادن واکنش مناسب به رفتارشان باشد.

برای رسیدن به چنین هدفی، نرم‌افزار خودران گوگل در مسیر ارتقا برای تشخیص و درک چیزهایی مثل علامت‌های دست مورداستفاده در ارتباط میان رانندگان و عابران پیاده در خیابان قرار گرفته است. همچنین قرار است این نرم‌افزار قابلیت ارسال پاسخ مناسب به همین نوع ارتباطات، آن هم درست مثل یک انسان را در خود داشته باشد.

    گوگل: برای نرم‌افزار مدل ماشین اهمیتی ندارد؛ مثل تجربه‌ی رانندگی انسان‌ها، ما تا امروز با لکسوس، پریوس و همچنین نمونه‌های اولیه‌ی خودمان کار کرده‌ایم.

داشتن چنین اهدافی برای گوگل به این معناست که این غول تکنولوژی می‌خواهد راننده‌ی هوشمندش برای هر وسیله‌ی نقلیه‌ی دیگری قابل‌استفاده باشد و درواقع شاید ادامه‌ی این مسیر منجر به ظهور سنسورهایی شود که با نصب روی وسایل نقلیه‌ی مختلف، مثل انسانی که پشت فرمان هر ماشینی می‌تواند رانندگی کند، به‌صورت هوشمند براند. همچنان که دلگو هم می‌گوید مدل ماشین مهم نیست: "اهمیتی ندارد؛ ما تا امروز با لکسوس، پریوس و همچنین نمونه‌های اولیه‌ی خودمان کار کرده‌ایم و همین حالا هم برنامه‌ی آزمایش یک پلت‌فرم جدید روی فیات کرایسلر هستیم. وقتی حرف از نرم‌افزار باشد، تفاوتی وجود ندارد. تقریبا مثل این است که شما بخواهید با ماشین کرایه‌ای برانید. در ابتدا شاید کنترل ماشین سخت باشد و به کمی زمان نیاز داشته باشید تا قلق دست‌تان بیاید اما به‌هرحال دستورالعمل‌های اصلی برای به راه انداختن و حرکت یک ماشین یکسان‌اند.»

نکته‌ی جالب دیگری که سرپرست بخش فناوری خودران گوگل در مصاحبه به آن اشاره کرده،‌ برنامه‌ای است که خودران‌های مختلف را فارغ از این‌که هرکدام در چه موقعیت جغرافیایی باشند،‌ با هم در تعامل نگه می‌دارد. با این تعامل‌ها، تجربه‌های رانندگی به اشتراک گذاشته شده و از تکرار اشتباه‌های رانندگی جلوگیری می‌شود.
انتشار یافته: 1
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
13:39 - 1395/07/16
خودروسازهای ایران هم قاتل میسازند.
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
شیرآلات زمانی_1
استخدام_1
سفیر بار ساقدوش_1
سفیر بار ساقدوش_3
شیرآلات زمانی_3
استخدام_3
سفیر بار ساقدوش_4
استخدام_4
شیرآلات زمانی_4
استخدام_2
سفیر بار ساقدوش_2
شیرآلات زمانی_2
کیان برنا_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
کلینیک فرشته_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
شاخه نبات_ فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
آیلین_تزریق چربی
کیان برنا_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
رستوران باغ بهشت _فوتر
کلینیک فرشته_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
شفا_فوتر
فنی آتل_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
کلینیک النا_فوتر