۴۰۱۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

در صحن علنی مجلس؛

نطق جنجالی آلیا در حمایت از رئیس جمهور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برابر نطق میان دستور فاطمه آلیا که "۲-۲" کردن نمایندگان هنگام سخنرانی رئیس جمهور را "رذیلت" و "ظلم" خوانده بود، با فریادهای " ۲-۲" به اظهارات وی اعتراض کردند.

فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور امروز سه شنبه خود فریاد های "دو- دو" نمایندگان در جلسه رای اعتماد به سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در اعتراض به اظهارات رئیس جمهور را "رذیلت" و "ظلم بزرگ" خواند و با انعکاس سخنان رهبر انقلاب در جلسه خصوصی با نمایندگان در این رابطه ، اعتراض نمایندگان را برانگیخت. نمایندگان با فریاد "دو- دو" اعتراض خود را بیان کردند.

شهاب الدین صدر نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را بعد از محمد رضا باهنر بر عهده داشت، هنگام سخنرانی آلیا با اعتراض به وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند مصلحت نبوده به ملت انعکاس داده شود، لذا چند نفر از هیئت رئیسه و نمایندگان تاثیرگذار مجلس را برای اعلام تذکر دعوت کردند.

در ادامه جلسه احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکری نسبت به رفتار نمایندگان هنگام نطق آلیا گفت: روح فرمایشات مقام معظم رهبری این بود که وقتی کسی در مجلس حال صحبت کردن است، نباید نطق وی را کسی غیر از رئیس مجلس قطع کرده یا به وی اعتراض کند.

وی تاکید کرد: هیچ کس حق نداشت به نطق خانم آلیا غیر از رئیس مجلس اعتراض کند گرچه به نظر من اظهارات ایشان اشتباه بود، اما طبق نظر مقام معظم رهبری فضای آزادی بیان باید در مجلس حفظ شود و بنابراین نطق انتخابی خانم آلیا باید قرائت می شد.

توکلی اظهار داشت: به فرموده رهبر انقلاب احترام همه واجب است و هیچ کس نباید حرفش با دو-دو قطع شود و خواهش می کنم اینکار را تکرار نکنید.

توکلی افزود: رهبری مجلس را محل تضارب آرا و آزادی اندیشه می دانند.

شهاب الدین صدر در پاسخ به این تذکر گفت: تذکر شما درست بود و مخاطب فرمایشات مقام معظم رهبری نمایندگان بودند، اما مبنای فرمایشت ایشان اطلاع رسانی و اعلام عمومی نبود به همین دلیل من به خانم آلیا تذکر دادم.

منبع: خبرگزاری مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

نطق جنجالی آلیا در حمایت از رئیس جمهور

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج