۴۰۱۵۹۴
۵۰۴۰
۵۰۴۰
پ

از کاترين هاردويک تا رابين رايت

فیلمی ۷ اپیزودی برای تقویت جایگاه زنان

تعدادی از کارگردانان و بازیگران مطرح زن سینمای جهان دست به همکاری تازه و گسترده ای زده اند تا طبق پروسه ای به نام «ما متحد هستیم» فیلمی سینمایی به نام «حالا کنار هم» را بسازند.

روزنامه بانی فیلم: تعدادی از کارگردانان و بازیگران مطرح زن سینمای جهان دست به همکاری تازه و گسترده ای زده اند تا طبق پروسه ای به نام «ما متحد هستیم» فیلمی سینمایی به نام «حالا کنار هم» را بسازند. این فیلم بلند از ۷ اپیزود و بهتر بگوییم از ۷ فیلم کوتاه شکل می گیرد که هر قسمت آن را یک کارگردان زن می سازد و حداقل یکی دو بازیگر زبده زن نیز در آن ایفای نقش می کنند و فایده وهدف از آن اعلام همکاری سینماگران زن برای رسیدن به سطوح بالاتر و اتحادی فزون تر و رفع تبعیض نژادی و جنسی رایج در سینمای غرب است.
فیلمی ۷ اپیزودی برای تقویت جایگاه زنان
از کارگردانان زن حاضر در این پروژه می توان به کاترین هاردویک، ملینا ماتسوکاس، کاتیا لوند، پاتریشیا ریگن و مالگورزاتا ژوموفسکا اشاره کرد و از بازیگران معروف حاضر در این حرکت سیاسی ـ اجتماعی باید جولی یت بینوش، رابین رایت و فریدا پینتو را مثال زد. تهیه کنندگان این فیلم نیز کادرل پولاکوف و کیارا تیله سی هستند و در میان تمام آنها رابین رایت نقش و حالت یک لیدر را دارد. تهیه و ساخت فیلم های کاملا متمرکز بر زنان یک تجربه کاملا تازه و حرکتی سراسر نو در غرب نیست و در گذشته هم مشاهده شده اما این که اجزای تهیه یک فیلم چندین اپیزودی تقریباً تماماً زن باشند، از امور نادر در استودیوهای غربی است.
در ۳۵ سال اخیر سهم زنان در نقش و سمت هایی همچون کارگردانی و سناریو نویسی فیلم ها رو به فزونی داشته و آنها در میان تهیه کنندگان و مدیران اجرایی فیلم های سینمایی نیز ریشه دوانده اند اما هر موقع ساخت فیلم های اپیزودیک و بالغ بر پنج شش قسمت مطرح شده و چنین پروژه هایی در دست اجرا قرار گرفته، سهمی بیش از معمول و بهتر بگوییم فراتر از حداقل به زنان ارزانی نشده است و نهایتاً یک اپیزود در اختیار آنها گذاشته شده است و فیلم جدیدی که وصف تهیه آن آمد، از این منظر می تواند ساختار شکن و ایجاد کننده راهی نو باشد. البته فیلمسازان زن طی سالهای اخیر به سرکردگی کاترین بیگه لو حرکتی قوی تر از همیشه در هالیوود داشته اند و فیلم «Hurt Loker» با کارگردانی بیگه لو اسکار برترین فیلم سال ۲۰۰۹ را برد تا وی اولین کارگردان زن تاریخ باشد که این جایزه مهم را برده است و در سال ۲۰۱۳ هم فیلم سیاسی ـ جنایی «۳۰ دقیقه بعد از نیمه شب» با کارگردانی وی سر و صدای زیادی را به پا کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج