۴۰۲۵۸۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

وقتی شکست مالت هم غنیمت می شود!

تیم ملی فوتبال انگلیس با گرت ساوت گیت برای عبور از بحران رسوایی الردایس، به یک پیروزی مقابل مالت در ورزشگاه ومبلی نیاز داشت.

وبسایت نود: تیم ملی انگلیس در سومین بازی از مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ در قاره اروپا، توانست با نتیجه ۲-۰ مقابل مالت در ورزشگاه ومبلی پیروز شود. البته هنوز نمی توان با قاطعیت گفت که اوضاع سه شیرها به قدری خراب است که باید پس از شکست مالت، شروع به «به به و چه چه» از آنها کرد اما با وجود جو بغرنج چند هفته اخیر که ناشی از ماجرای برکناری سم الردایس به وجود آمده بود، حتی شکست مالت نیز شیرینی دو چندان برای انگلیسی ها داشت.

اولین حضور گرت ساوت گیت روی نیمکت انگلیس و اولین برد وی، اولین بازی ملی جسی لینگارد و حضور وین رونی در ترکیب اصلی سه شیرها پس از نیمکت نشینی های متوالی در منچستر یونایتد و هو شدن وی و همچنین حضور مشکوک روبرتو مانچینی در ومبلی جزو مهم ترین اتفاقات این بازی محسوب می شود.

وقتی شکست مالت هم غنیمت می شود!

چیدمان ساوت گیت شجاعانه بود

گرت ساوت گیت سرمربی موقت تیم ملی انگلیس، نخستین ترکیب خود را همچون یک مربی با تجربه انتخاب کرد. تیم او از شجاعت لازم برخوردار بود و با سبک مشخصی بازی می کرد. بازی در مقابل تیم های ضعیفی که کاملاً بر کارهای دفاعی تمرکز دارند، مشکلات خاص خودش را به همراه خواهد داشت. اوایل این بازی بسیار کسل کننده به نظر می رسید اما ساوت گیت بر روی نیاز به صبر و حوصله تیمی تأکید داشت. او به بازیکن های تیمش گفت:

شما تیم های حریف را از پا در می آورید. آنها نمی توانند به گرد پای شما برسند.

وقتی شکست مالت هم غنیمت می شود!

جریان بازی در ادامه نیمه اول به همین منوالی گذشت که ساوت گیت می گفت. تیم او یک بازی سزاوارانه را ارائه داد، ۸ ضربه در داخل چارچوب دروازه حریف زد و در نهایت به همان چیزی که می خواست یعنی ایجاد حاشیه امنیت مناسب و ۳ امتیاز دست یافت. البته باید گفت که پس از نیل به هدف، بازی به قدری آرام شد که اگر کسی کم خوابی داشت، می توانست بدون عذاب وجدان از عدم تماشای این مسابقه، به راحتی بخوابد!

انگلیس در این بازی، تمرین حمله در مقابل دفاع حریف را انجام می داد. شاید آن چیزی که بیش از ۳ امتیاز این بازی برای انگلیسی ها دلچسب بود، عدم وجود اضطراب ناشی از جو بحرانی حاکم بر این تیم بود. یک جمله کلیشه ای در فوتبال هست که می گوید «هر بازی شرایط خاص خودش را دارد». در شرایط عادی، شکست دادن تیم ۱۷۶ رنکینگ فیفا نباید موجب جوگیری بشود به ویژه برای انگلیسی ها که کشور خود را مهد فوتبال می دانند اما در شرایط خاص این بازی، چنین نتیجه و عملکردی از سه شیرها قابل تحسین بود.

وقتی شکست مالت هم غنیمت می شود!

لینگارد؛ شروعی تأثیرگذار در مقابل حریفی که جاه طلب نبود

اغلب تماشاگرها منتظر دیدن مارکوس رشفورد در ترکیب اصلی بودند و کمتر کسی انتظار داشت که رشفورد فقط ۲۲ دقیقه در زمین حضور داشته باشد و به جای او، جسی لینگارد در نخستین بازی ملی، در ترکیب اصلی سه شیرها به میدان برود. لینگارد قبلاً در تیم ملی زیر ۲۱ ساله های انگلستان تحت نظر ساوت گیت بازی می کرد و از چهره های مورد علاقه مربی موقت سه شیرها است زیرا دو گل را در ومبلی برای آن تیم زده بود. لینگارد با دویدن های هوشمندانه بدون توپ در این بازی، کارنامه خوبی را از خودش بر جای گذاشت.

اگر چه جسی لینگارد با حضور در سمت چپ خط حمله انگلیس توانست به طور کامل مدافع راست مالت یعنی استیو بُرگ را از جریان بازی محو کرده و ارتباط فنی خوبی بین او و جوردن هندرسون به وجود بیاید، اما چند بار در مقابل اندرو هوگ دروازه بان مالت متوقف شد. لینگارد در برخی از دقایق، عقب نشینی می کرد تا نقش هافبک کناری را داشته باشد.

وقتی شکست مالت هم غنیمت می شود!

معمای وین رونی؟

شاید انتظار داشتید که هافبک با تجربه و بازیکن همه کاره در میانه میدان انگلیس در این بازی، وین رونی باشد اما او کسی نبود جز جوردن هندرسون که البته عادت به حضور در این پست دارد. نبض و سرعت بازی انگلیس در دستان هندرسون بود و تعداد زیادی سانتر را روی دروازه مالت فرستاد که یکی از آنها با ضربه سر دنیل استوریج تبدیل به گل نخست سه شیرها شد. بر خلاف هندرسون، یک بازیکن ناآماده همچون وین رونی در میانه میدان بد جور توی ذوق می زد.

اشتباه های مکرر طی دو دقیقه نخست مسابقه، تکل بدی که روی پای آندره شمبری بازیکن حریف زد و با خوش شانسی، توسط داور سوئدی جریمه نشد. ممکن است که هم تیمی های رونی مجدداً به کاپیتان ۳۰ ساله تیمشان اعتماد کرده و در بازی دشوارتر مقابل اسلوونی که صد و هجدهمین بازی ملی رونی محسوب می شود، بیش از پیش به او تکیه کنند اما تماشاگرهای حاضر در ومبلی چنین حسی نداشتند و حتی در برخی از دقایق، وین رونی را هو کردند تا بدین ترتیب، از وضعیت آمادگی وی ابراز ناراحتی کنند. به هر حال، تیم ملی انگلیس به وجود رونی نیاز دارد و زندگی بدون کاپیتان ممکن نیست به ویژه در بازی های دشوارتر آتی.

وقتی شکست مالت هم غنیمت می شود!

روبرتو مانچینی؛ غریبه ای آشنا در ومبلی!

گرت ساوت گیت درخواست کرد که مربی دائمی انگلیس شود ولی او باید با نام های مربیان دیگر کنار بیاید. آرسن ونگر که گفت مربی بعدی انگلیس باید یک انگلیسی باشد تا پای خودش را کنار کشیده و شر نشستن روی نیمکت پرهیاهوی انگلیس را از سر خود کم کند. ادی هاو تصمیم گرفت که وفاداری اش به بورنموث را اثبات نماید تا در همین ابتدا، دوران مربیگری اش را به باد فنا ندهد.

روبرتو مانچینی ایتالیایی به عنوان مهمان ویژه اتحادیه فوتبال در ومبلی حضور یافت و بازی انگلیس-مالت را تماشا کرد. او از معیار های مدنظر مارتین گلن مدیر اجرایی اتحادیه برای نشستن روی نیمکت تیم ملی انگلیس برخوردار است و حتی پیش از انتصاب سم الردایس و پس از جدایی اش از اینتر نیز یکی از نامزدهای همین پست محسوب می شد. مانچو سال ها در لیگ برتر مربیگری کرده و گزینه با تجربه و کاریزماتیکی است.

وقتی شکست مالت هم غنیمت می شود!

آیا همین ترکیب مقابل اسلوونی هم جواب می دهد؟

اسلوونی در حال حاضر در رده ۶۷ رنکینگ فیفا قرار دارد و در هر دو بازی انتخابی یورو ۲۰۱۶ که با سه شیرها هم گروه بود، این تیم را آزار داد. ساوت گیت باید مراقب این تیم باشد. احتمالاً بازی بسته تری را از انگلیس با سیستم ۱-۲-۳-۴ شاهد خواهیم بود وقتی که اریک دایر به ترکیب اصلی در خط هافبک برگردد، دله الی و تئو والکات پشت سر تک مهاجم قرار بگیرند و دو دفاع کناری انگلیس سرعت و عرض بیشتری به بازی بدهند. باید منتظر ماند و دید که محک جدی تر ساوت گیت در لیوبلیانا به چه نتیجه ای منجر می شود؟

برگرفته از Guardian
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج