۴۰۴۷۷۳
۲ نظر
۵۰۲۷
۲ نظر
۵۰۲۷
پ

درباره سریال HOUSE OF CARDS

این سیاستمداران کثیف و دوست داشتنی!

احتمالا نیکولو ماکیاولی، خوش شانس ترین فیلسوف سیاسی دنیاست؛ دست کم اگر فلاسفه عهد باستان را کنار بگذاریم. دلیلش هم ساده است؛ مردم دنیا حتی اگر نام او را نشنیده باشند، حتما با تز اصلی اش آشنا هستند: «هدف وسیله را توجیه می کند».

هفته نامه تماشاگران امروز - رومینا تیموری: احتمالا نیکولو ماکیاولی، خوش شانس ترین فیلسوف سیاسی دنیاست؛ دست کم اگر فلاسفه عهد باستان را کنار بگذاریم. دلیلش هم ساده است؛ مردم دنیا حتی اگر نام او را نشنیده باشند، حتما با تز اصلی اش آشنا هستند: «هدف وسیله را توجیه می کند». این شاید اصلی ترین مفهوم سریال «هاوس آو کاردز» هم باشد. سریالی که در ایران تحت نام «خانه پوشالی» شناخته می شود. ترجمه ای که خیلی معنی عبارت یا بهتر بگوییم، اصطلاح انگلیسی را نمی رساند.

هاوس آو کاردز یعنی «هنر چیدن کارت ها بدون اینکه آنها بریزند» و این دقیقا همان کاری است که قهرمان سریال انجام می دهد. او به طرز ماهرانه ای از پله های سیاست بالا می رود و به هر وسیله ای که می شود، به هدفش می رسد.

خیلی ها اعتقاد دارند این سریال یکی از بهترین مجموعه های تلویزیونی آمریکایی است که توانسته در دل آمریکا از سیاست های این کشور و رفتار سیاستمدارانش انتقاد کند؛ آن هم انتقادهای سفت و سخت. شاید هم به همین خاطر بود که وقتی خبر پخش دوبله این سریال از شبکه نمایش پخش شد، بعضی ها آن را خیلی هم امر غیرطبیعی ندانستند.
این سیاستمداران کثیف و دوست داشتنی!

HOUSE OF CARDS دقیقا همان هایی را می گوید که مخالفان آمریکا می گویند و پخشش از صدا و سیمای ما قاعدتا نباید امری غیرطبیعی باشد. با این همه خیلی ها به دیده تردید به خبر نگریستند، چه اینکه شبکه نمایش یک بار هم می خواست سریال «فرار از زندان» را پخش کند اما هرگز این اتفاق را عملی نکرد. انگار پخش سریال های به روز آمریکایی در ایران طلسم شده است. با اینکه هالیوود در سال های گذشته شاهد پخش تلویزیونی جدیدترین آثارش در شبکه های دولتی ایران بوده اما هرگز پای سریال های آمریکایی به امواج تلویزیون باز نشده تا همچنان بازار داغ دانلود اینترنتی و فروش خیابانی سریال های ینگه دنیا به حیات خود ادامه دهد. این مسئله ظاهرا گریبانگیر سریال خانه پوشالی هم شده.

پخش این سریال از هفته اول مهر ماه آغاز شد تا طلسم ها بشکند و البته موجی از اخبار و موضع گیری ها شروع شود که تازه کلید آن خورده است. در این شماره، پرونده کوچکی برای این سریال محبوب باز کرده ایم که خواندنش شدیدا به سریال بین ها توصیه می شود.

نمای کلی

علاقه مندان به سریال های آمریکایی جایگاه سریال «هاوس آو کاردز» را در میان هزاران برنامه تلویزیونی دیگر به خوبی می دانند. سریالی با ژانر سیاسی - جنایی که بیننده را هر قسمت پای تلویزیون میخکوب می کند. داستان سریال درباره جایگاه پست و مقام در آمریکا است. داستان شهوت و قدرت طلبی مردی را نشان می دهد که می خواهد تمام امور مربوط به کشور را در دست بگیرد؛ کسی که در سریال از او به عنوان مرد بد ذات و شیطان صفت و قدرت طلب یاد می شود.

این مرد می خواهد واشنگتن را از آن خود کند. کوین اسپیسی در نقش این فرد به ایفای نقش پرداخته است و در کنار او رابین رایت، نقش همسرش را ایفا می کند. همسری که تا میانه های راه همسو و هم جهت منافع همسر است اما از جایی به بعد تصمی م می گیرد جلوی او بایستد و این بار برای منافع خود بجنگد. شخصیت پردازی در این سریال چنان با ظرافت و دقت انجام شده و بازیگرن با چنان زیبایی به ایفای نقش پرداخته اند که بیننده گاهی موافق شخصیت منفی داستان نیز می شود.
این سیاستمداران کثیف و دوست داشتنی!

سریال «هاوس آو کاردز» بر خلاف سریال های پر آب و رنگ آمریکایی، فضایی خشک و بعضا بی روح دارد اما همین فضا توانسته به خوبی مخاطب را جذب کند تا آنجا که به یکی از محبوب ترین سریال های سیاستمداران آمریکایی هم تبدیل شود.

عوامل سریال

کوین اسپیسی، بازیگر مطرح هالیوود که پیش از این در فیلم هایی همچون زیبایی آمریکایی، بازگشت سوپرمن، هفت، مظنونین همیشگی و ... بازی کرده، یکی از ستاره های بی چون و چرای این سریال است. رابین رایت، نقش مقابل اسپیسی هم دیگر ستاره این سریال است که با بازی فوق العاده اش سهم بسزایی در محبوبیت این سریال داشته. از دیگر بازیگران این سریال می توان به کیت مارا، کوری استول، میاکل گلی، سکینا جفری، کریستن کانلی و غیره اشاره کرد.

تهیه کنندگان این سریال هم لیست بلندبالایی دارند. «هاوس آو کاردز» ۱۲ تهیه کننده دارد که مهم ترین آنها دیوی فینچر، کیون اسپیسی، رابین رایت و بو ویلیمون هستند.

و اما اصلی ترین فرد در این سریال کسی نیست جز بو ویلیمون، خالق اصلی «هاوس آو کاردز». او کسی است که نسخه آمریکایی این سریال را به نگارش در آورده و جدای از فیلمنامه نویسی، تهیه کنندگی و کارگردانی بعضی از قسمت ها را هم بر عهده گرفته است.

خانه پوشالی از تلویزیون ایران پخش شده!

راستش را بخواهید این سریال یک بار از تلویزیون ایران پخش ده؛ البته نه ورژن آمریکایی آن. این سریال در واقع برگرفته از یک سریال انگلیسی است با همین نام. سریالی که در دهه ۹۰ از شبکه بی بی سی پخش می شد و دوبله اش را هم شبکه چهار خودمان پخش کرده. ورژن انگلیسی در دوره ای رخ می دهد که دوره مارگارت تاچر به عنوان نخست وزیر به سر آمده و اتفاقات پس از آن را برای چهار فصل به تصویر می کشد؛ البته جالب است بدانید که این سریال هم برگرفته از رمان های مایکل دایز است.

جالب اینجاست که شخصیت اصلی در نسخه انگلیسی، فرانک ارکهارت نام دارد که در نسخه آمریکایی تبدیل به فرانک آندروود شده است. هر دوی این شخصیت ها جدای اینکه نام کوچک شان به هم شباهت دارد، از لحاظ اخلاقی و میل به قدرت هم به هم شبیه هستند.
این سیاستمداران کثیف و دوست داشتنی!

سریالی برای جشنواره ها

«هاوس آو کاردز» یکی از سر یال هایی است که در طول چهار فصلی که پخش شده، بارها نامزد جوایز مختلف شده و حتی جایزه های زیادی هم کسب کرده است. آخرین مورد هم نامزدی این سریال در جوایز امی است.

مایکل کلی، بازیگر نقش داگ استمپر، نامزد دریافت بهترین بازیگر مکمل مرد معرفی شد. جدای از کلی، کوین اسپیسی هم موفق شد نامزد بهترین بازیگر مرد، رابین رایت، بهترین بازیگر زن، ماهر شالا علی، بهترین بازیگر مرد مهمان، آلن پرستین و مولی پارکر، بهترین بازیگر زن مهمان شوند.

بد نیست بدانید فصل اول «هاوس آو کاردز» نامزد جایزه امی در سال ۲۰۱۳ در ۹ بخش از جمله بهترین بازیگر زن و مرد سریال های داستانی (برای اسپسیسی و رایت) و بهترین کارگردانی سریال های داستانی (برای دیوید فینچر) و ... و همچنین نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد (اسپیسی) در بیستمین مراسم اهدای جوایز صنف بازیگران تلویزیون و هفتاد و یکمین دوره جوایز گلدن گلوب شده است.

فصل دوم این سریال هم حسابی پربار بود و از جوایز و افتخاراتش می توان به کسب ۱۳ نامزدی در شصت و ششمین دوره جوایز امی، کسب جایزه گلدن گلوب در بخش بهترین بازیگر زن سریال های داستان تلویزیون (برای رابین رایت) و کسب عنوان بهترین برنامه تلویزیونی سال از «موسسه فیلم آمریکا» اشاره کرد.

و اما فصل سوم هم همچون دو فصل گذشته حسابی پربار بود که می توان به نامزدی در ۱۰- بخش مختلف جوایز امی و کسب دو عنوان بهترین بازیگر مکمل مرد و بهترین موسیقی متن اشاره کرد.

«هاوس آو کاردز»؛ محبوب سیاستمداران

سریال «هاوس آو کاردز» را بی شک می توان یکی از محبوب ترین سریال های تاریخ دانست. خانم و آقای آندرووود، دو شخصیت اصلی داستان در کنار کارگردانی فوق العاده و فیلمنامه قوی به خوبی توانسته اند بینندگان زیادی را پای تلویزیون میخکوب کنند. کافی است تنها دو کلمه سلبریتی و «هاوس آو کاردز» را در گوگل سرچ کنید. لیست بلندبالایی از افراد مهم و سرشناس دنیا جلوی تان ردیف می شود که این سریال را دنبال می کنند.
این سیاستمداران کثیف و دوست داشتنی!
مشهورترین آنها هم کسی نیست جز باراک اوباما رییس جمهور آمریکا. اوباما به نظر می آید در کنار کار پر مشغله ای که دارد، همیشه وقتی را برای تماشای سریال های محبوبش می گذارد. او اوایل سال میلادی، زمانی که فصل جدید این سریال روی سامانه نتفلیکس منتشر شد به سرعت در توییترش نوشت «فردا هاوس آو کاردز! لطفا اسپویل نکنید!»

اوباما چند سال پیش هم که مهمان برنامه آلن دی جنرس شده بود با تایید علاقه اش به این سریال گفت: «بگذارید یک چیزی به شما بگویم؛ زندگی در واشنگتن خسته کننده تر از آن چیزی است که روی صفحه تلویزیون می بینید. بیشتر روزهای من با ملاقات با مردانی سپری می شود که کت و شلوارهای خاکستری پوشیده اند و حرف هایی می زنند که به جذابی حرف های تلویزیون نیستند.»

یکی دیگر از اتفاقات جالبی که سال گذشته افتاد این بود که رابین رایت، بازیگر نقش کلیر آندروود دیداری با باراک و میشل اوباما داشته و در آن دیدار اوباما با طنز به رایت گفته است «من فقط می خوام بدونی که من به بدی فرانسیس (کوین اسپیسی) نیستم! اما این (میشل اوباما) خیلی شبیه توئه!»

هیلاری کلینتون و بیل کلینتون هم از زوج هایی هستند که با جدیت تمام این سریال را دنبال کنند. دو سال پیش زمانی که هنوز خانم کلینتون برای ریاست جمهوری آمریکا کاندیدا نشده بود، همراه با همسرش در عرض سه روز، فصل یک این سریال را تماشا کرده بودند. این موضوع را بیل کلینتون شخصا به کوین اسپیسی (بازیگر نقش اصلی سریال) گفته بود.

خانم کلینتون هم در مصاحبه با مجله پیپل گفته بود: «خدای من! اصلا باورم نمی شود که ما نشستیم و ساعت ها این سریال را تماشا کردیم. ما فقط می خواستیم یک قسمت تماشا کنیم ولی وقتی تمام می شد می گفتیم خب یک قسمت دیگر هم ببینیم و همین طور ادامه داشت و ما ساعت ها پای تلویزیون میخکوب شدیم.»

بد نیست بدانید بسیاری موضوع این سریال را به نوعی مرتبط با زوج کلینتون می دانند. یکی دیگر از اتفاقات جالبی که این سریال به همراه داشته، علاقه مندی شدید واشنگتن دی سی به آن است. میزان علاقه سیاستمداران واشنگتن به این سریال به حدی بوده که پس از پایان فصل اول آن، بعضی از سیاستمداران و اعضای کنگره متن صحبت های فرانک آندروود را درخواست کردند تا از آنها در راستای وظایف شان استفاده کنند.

سریالی گران تر از تصورات

سریال «هاوس آو کاردز» برخلاف سریال هایی همچون بازی تاج و تخت نه بازیگران بسیار زیادی دارد، نه فضایی تاریخی که نیاز به لباس های عجیب و غریب و آثار باستانی مختلف داشته باشد و البته جلوه های ویژه زیادی هم ندارد. با این حال هزینه ساخت این سریال بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصورش را می کنید.
این سیاستمداران کثیف و دوست داشتنی!

بر اساس آماری که نتفلیکس منتشر کرده، این سریال با هزینه ۴.۵ میلیون دلار برای هر قسمت آغاز شد و پس از آن که دیوید فینچر آن را در دست گرفت، هزینه هایش بسیار بالاتر از این رقم شد و گفته شده برای ۱۳ قسمت این سریال مبلغی حدود ۱۰۰ میلیون دلار هزینه شده. بر اساس گزارشی در این باره هر فصل این سریال حدود ۶۰ میلیون دلار هزینه دارد و همین هم باعث شده در لیست پرهزینه ترین سریال های نتفلیکس پس از «حس هشتم» و «مارکوپولو» در رده سوم قرار بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      2 فصل اول نسخه انگليسي اين سريال براي اولين بار حدود ٢٠ سال قبل از شبكه ٢ پخش شد و اسم شخصيت اصلي هم فرانسيس بود

    • بدون نام

      2 فصل اول نسخه انگليسي اين سريال براي اولين بار حدود ٢٠ سال قبل از شبكه ٢ پخش شد و اسم شخصيت اصلي هم فرانسيس بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج