۴۰۶۲۲۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

۳۰ درصد مواد غذایی دور ریخته می شود

قائم مقام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۳۰ درصد مواد غذایی در کشور دور ریخته می شود.

خبرگزاری ایرنا: قائم مقام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۳۰ درصد مواد غذایی در کشور دور ریخته می شود.

ناصر کلانتری روز دوشنبه در نشست خبری در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: حدود یک سوم مواد غذایی در کشور از انواع مختلف شامل غذاهای پخته شده و به خصوص محصولات کشاورزی در کشور هدر می رود و دور ریخته می شود که برکت خداست و شایسته کشور ما نیست.
قائم مقام معاون بهداشتی وزیر بهداشت ادامه داد: برآورد مالی این حجم انبوه مواد غذایی که در کشور به هدر می رود را نداریم اما حتما عدد بالا و قابل توجهی است، البته در سالهای اخیر برخی از مواد غذایی مانند نان که به صورت نان خشکی که قبلا دور ریخته می شد به علت حذف یارانه و بهبود کیفیت نان کمتر دور ریخته می شود.

وی گفت: یکی از رفتارهای ما ایرانیان این است که از بشقابهای بزرگ استفاده می کنیم و معمولا بشقاب را هم پر می کنیم اما در نهایت در بسیاری از مواقع حدود یک سوم مواد غذایی آن را که شامل گوشت و برنج می شود، نمی خوریم و دور می ریزیم در حالی که می شد قبل از کشیدن غذا حجم اضافه را برای افراد فقیر کنار بگذاریم.

افراد غیر پزشک مهر می سازند و دارو تجویز می کنند
کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سلامت روان اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که در ارائه خدمات درمان بیماریهای روانی در کشور وجود دارد، دخالت افراد غیر پزشک در تجویز داروهای روانپزشکی است.
وی افزود: مشکل مهم کشور این است که مرز بین خدمات روانپزشکی و ورانشناسی مشخص نیست و بسیاری از مردم نمی دانند که برای دریافت این خدمات باید به کجا مراجعه کنند، استانداردهایی هم برای خدمات روانی در کشور تعریف نشده است به همین علت گاهی خود خدمات مشاوره روانی آسیب زاست.
رئیس مرکز توسعه شبکه بهداشتی-درمانی کشور ادامه داد: مواردی گزارش شده که یک فرد غیر پزشک برای خودش مهر ساخته و نسخه دارویی برای مراجعه کنندگان تجویز می کرده است و متاسفانه داروخانه ها نیز این داروها را به بیماران می دهند.
وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایرنا که چطور داروخانه ها این نسخه ها را به بیماران می دهند، گفت: وقتی که در داروخانه ها آنتی بیوتیک که داروی نسخه ای است، بدون نسخه داده می شود، وقتی کاغذی مثل نسخه در اختیار بیماران باشد، به صورت راحت تر می توانند دارو را در اختیار مراجعه کنتده قرار دهند.

کلانتری گفت: باید نظارتها در حوزه خدمات روانپزشکی و روانشناسی در کشور دقیق تر شود، مردم باید بدانند که فقط روانپزشک حق تجویز دارو را دارند و روانشناس یا هر فرد دیگری مجاز به این کار نیست و البته استانداردهای خدمات مشاوره روانی نیز در کشور باید مشخص شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج