۴۰۶۶۴۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

ساخت آزادراه تهران - شمال، ۴۰ درصد ارزان‌تر

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال از پیشنهاد ایتالیایی‌ها برای ارزان‌تر ساختن این آزادراه خبر داده است. بعد از گذشت نزدیک به ۴۰ سال از آغاز مطالعات و برنامه ریزی برای ساخت یکی از مهم‌ترین و البته یکی از دشوارترین آزاد‌راه‌های کشور به نظر می‌رسد سرانجام موعد ابتدایی برای بهره‌برداری از این جاده پرسروصدا سررسیده است.

روزنامه آرمان امروز: مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال از پیشنهاد ایتالیایی‌ها برای ارزان‌تر ساختن این آزادراه خبر داده است. بعد از گذشت نزدیک به ۴۰ سال از آغاز مطالعات و برنامه ریزی برای ساخت یکی از مهم‌ترین و البته یکی از دشوارترین آزاد‌راه‌های کشور به نظر می‌رسد سرانجام موعد ابتدایی برای بهره‌برداری از این جاده پرسروصدا سررسیده است.
هرچند در سال‌های ابتدایی دهه ۹۰ قطعه چهار آزاد‌راه تهران - شمال از سوی دولت قبل مورد افتتاح قرار گرفت، اما کوتاه‌بودن مسیر این قطعه و البته شرایط نسبتا ساده‌ای که در قیاس با سه قطعه دیگر دارد، باعث شد همچنان بخش قابل توجهی از مزیت‌های مدنظر برای ساخت این آزادراه به تکمیل قطعات باقی‌مانده موکول شود. قطعاتی که در طول تمام این سال‌ها به دلیل دشواری‌های قابل توجه در زمینه کارگاهی که به ساخت چندین کیلومتر تونل و عبور از مسیرهای صعب‌العبور نیاز دارد تقریبا مورد کم‌توجهی قرار گرفت و جز برخی اقدامات ابتدایی هرگز به مرحله افتتاح نزدیک نشد.
با روی کار آمدن دولت یازدهم و پس از انجام پیگیری‌های ابتدایی بار دیگر وزارت راه و شهرسازی توانست قرار‌دادی با بنیاد مستضعفان به عنوان پیمانکار ابتدایی قطعه نخست آزاد‌راه تهران - شمال ببندد که تکلیف این قطعه بسیار مهم را روشن می‌کند. قرار‌دادی که به نظر می‌رسد در آینده نزدیک با نهایی ‌شدن بحث‌های مطالعاتی قطعات دوم و سوم این آزادراه، تکمیل خواهد شد. با نهایی شدن توافقات مدنظر در این حوزه و البته آغاز به کار چند پیمانکار ایرانی در این قطعه مهم زمان افتتاح قطعه نخست آزاد‌راه تهران - شمال بسیار نزدیک شد تا جایی که دولت اعلام کرد در صورت طی شدن مراحل مدنظر، این قطعه تا سال ۱۳۹۶ به افتتاح برسد.
قطعه‌ای که می‌تواند مسیر تهران تا شمال را حدود ۶۰ کیلومتر کاهش دهد و از این نظر جزو محورهایی به حساب خواهد آمد که بسیار پرتردد پیش‌بینی می‌شود. پس از افزایش سرعت کار در این قطعه حالا معاون آخوندی خبر از افزایش امیدواری‌ها برای آغاز به کار این قطعه در نوروز سال ۱۳۹۶ داده و اعلام کرده است که می‌توان به صورت آزمایشی تردد در این قطعه را از فروردین سال آینده کلید زد. هرچند علی نورزاد اعلام کرده هنوز کار در این قطعه باقی‌ مانده و پیگیری‌های لازم باید انجام گیرد، اما با توجه به خوش‌بینی وی نسبت به بهره‌برداری از این قطعه به نظر می‌رسد طلسم ۴۰ ساله آزاد‌راه تهران - شمال می‌تواند در نوروز سال ۱۳۹۶ شکسته شود.
معماری راه در مسیر آزاد راه
روز گذشته مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال گفت: برای اولین بار در کشور معماری راه در مسیر آزادراه تهران- شمال اجرا می‌شود. به گزارش «آرمان امروز» و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهران اعتمادی با بیان اینکه برای اولین بار در کشور معماری راه در مسیر آزادراه تهران- شمال اجرا می‌شود، عنوان کرد: شرکت ایتالیایی ۴۰ درصد ارزان‌تر از شرکت‌های داخلی این آزادراه را معماری می‌کند. او درباره طراحی معماری راه مسیر آزادراه تهران- شمال گفت: تا کنون در پروژه‌های راهسازی کشورمان از معماری راه استفاده نشده است و هیچ شرکتی تا به امروز برای راه‌های کشور معماری خاصی را طراحی نکرده است، بنابراین در این زمینه مقررات و آیین‌نامه‌ای وجود ندارد.
اعتمادی با بیان اینکه با پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی تصمیم گرفته شد که بر روی معماری مسیر آزادراه تهران- شمال اقداماتی انجام شود، اظهار داشت: این پیشنهاد آقای آخوندی در دستور کار ما قرار گرفت از شرکت‌های مشاور ایرانی دعوت به کار شد و چند شرکت پروپزال‌هایی ارائه کردند اما طرح‌ها و پیشنهادهایی که از سوی این شرکت‌ها ارائه شد، هیچ کدام نیاز معماری آزادراه را تامین نمی‌کردند.
او با بیان اینکه با شرکت‌های ایرانی برای طراحی اولین معماری راه در ایران چندین ماه در ارتباط بودیم اما نتیجه ای حاصل نشد، ادامه داد: حتی با دانشگاه تهران وارد مذاکره شدیم و پیشنهاداتی را ارائه کردند اما باز هم به دلیل آشنا نبودن این تیم از دانشگاه تهران با معماری راه، این مذاکرات هم نتیجه ای نداشت چراکه این گروه بیشتر به ساخت راه و آیین نامه‌های موجود برای ساخت آزادراه می‌پرداخت و نه معماری راه. اعتمادی گفت: در نهایت با توجه به اینکه در کشورمان برای اولین بار بود که با مفهوم معماری راه آشنا می‌شدیم، تصمیم گرفته شد که از چند شرکت خارجی برای پیاده‌سازی و اجرای طرح‌های معماری راه دعوت کنیم. چندین شرکت خارجی پیشنهاداتی را ارائه دادند که در نهایت با پیشنهاد یک شرکت ایتالیایی موافقت کردیم.او افزود: پیشنهاد این شرکت ایتالیایی دو مزیت ویژه داشت اول اینکه در طرح معماری و روش اجرای آن و انتخاب ‌مولفه‌ها و علائم، حداکثر استانداردهای جهانی رعایت شده بود و از میان پیشنهادهایی که مطرح بود، بهترین روش اجرا را داشت.
دوم اینکه قیمت بسیار مناسبی را پیشنهاد دادند به طوری که قیمت پیشنهاد شده از سوی ایتالیایی‌ها با رعایت تمام استانداردهای جهانی ۴۰ درصد ارزان‌تر از کمترین قیمت ارائه شده از سوی شرکت‌های ایرانی بود. در نهایت قراردادی با رعایت تمام مقررات و قوانین با این شرکت ایتالیایی برای اجرای معماری راه در مسیر آزادراه تهران- شمال منعقد کردیم. مدیر عامل شرکت آزاد راه تهران- شمال با اشاره به اقداماتی که در معماری راه انجام می‌شود، به ایلنا گفت: در اجرای معماری راه اقداماتی بر روی روشنایی مسیر، ساخت توقفگاه‌ها و استراحتگاه‌های بین راه، ترانشه‌ها، نصب حفاظ مسیر و حفاظ میان باند رفت و برگشت مسیر، چشم انداز دور و نزدیک، انطباق رنگ‌ها با طبیعت و... انجام می‌شود.
آنچه در طراحی معماری راه انجام می‌شود از برخی قواعد و استانداردهای فنی و جهانی تبعیت می‌کند و مفهوم کاملا جدیدی است. او تاکید کرد: در این قرارداد انتقال دانش هم انجام خواهد شد و با اجرای معماری راه در آزادراه تهران- شمال، این پروژه می‌تواند الگویی برای اجرای آن در سایر محورها و مسیرها باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج