adexo3
۴۰۶۹۳۹
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

بوئینگ امتیاز تعمیر و ساخت قطعه به ایران داد

یک مقام مسئول گفت:انتقال تکنولوژی، ارائه آموزش و مشارکت در ساخت قطعات و تجهیزات در قرارداد ایران با ایرباس و بویینگ در گذشته مطرح بود و به نظر می رسد که در قرارداد نهایی هم لحاظ شده باشد.

خبرگزاری مهر: یک مقام مسئول گفت:انتقال تکنولوژی، ارائه آموزش و مشارکت در ساخت قطعات و تجهیزات در قرارداد ایران با ایرباس و بویینگ در گذشته مطرح بود و به نظر می رسد که در قرارداد نهایی هم لحاظ شده باشد.

مقصود اسعدی سامانی با اشاره به ادامه مذاکرات ایران باایرباس وبویینگ، گفت: براساس عرف تمام قراردادهای خریدهواپیما، تعمیر و نگهداری برعهده کشورخریدار است ایران هم مستثنی نیست. همچنین انتقال تکنولوژی، ارائه آموزش و مشارکت در ساخت قطعات و تجهیزات در قرارداد ایران با ایرباس و بویینگ در گذشته مطرح بود و به نظر می رسد که در پیش‌نویس قرارداد لحاظ شده باشد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی درباره جزییات قرارداد خرید هواپیما از ایرباس و بویینگ، افزود: مذاکرات برای حصول توافق میان طرفین ادامه دارد و درحال حاضر نمایندگان ایرباس در ایران حضور داشته و مشغول مذاکره هستند.

وی اظهارداشت: باتوجه به آنکه بحث های فنی ومالی خرید هواپیما پیچیده و زمانبر است، مذاکرات با دوشرکت سازنده بویینگ و ایرباس همچنان درجریان است، این قرارداد پیوست های زیادی دارد اما با وجود این بحث های پشتیبانی با سرعت و کیفیت درحال انجام است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی درباره تامین مالی خرید بویینگ با مشارکت یک بانک ژاپنی و یک بانک آمریکایی گفت: اگرچه قرارداد نهایی میان طرفین امضا نشده اما گفت‌وگوهایی از سوی بویینگ در این زمینه انجام شده است اما جزییات آن منتشر نشده است.

به گفته اسعدی سامانی، خرید هواپیما یک قرارداد چند میلیارد دلاری است که به دلیل هزینه بالا باید تمام ابعاد موضوع خرید در نظر گرفته شود.

وی با انتقاد از اظهار نظر برخی کارشناسان صنایع هوایی درباره عدم امتیاز دهی ایرباس و بویینگ به ایران برای تعمیر و نگهداری هواپیما در داخل کشور گفت: قرارداد خرید هواپیما از این دوشرکت سازنده هنوز نهایی نشده است پس نباید در زمینه مفاد حقوقی این قرارداد، پیش داوری کرد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ادامه داد: عرف تمامی قراردادهای خرید و فروش هواپیما در دنیا بر این است که امتیاز تعمیر و نگهداری قطعات در اختیار خریدار قرار گیرد و با وجود آنکه جزییات قرارداد منتشر نشده اما به نظر می رسد که این امتیاز به ایران واگذار شده است.

اسعدی سامانی بیان کرد: مذاکرات شرکت ای تی آر و ایران ایر همچنان ادامه دارد و این مذاکرات نیز هنوز به مرحله قرارداد نهایی نرسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، درحالی که کشور بدنبال نهایی کردن قرارداد خرید ۹۷فروند هواپیما با هزینه۹هزار میلیارد تومان است، کارشناسان این حوزه معتقدند این دو شرکت باید سهم مونتاژ قطعات کوچک و برخی تجهیزات را در اختیار ایران قرار دهند

ایران به دنبال امضای قرارداد خرید ۱۱۸ فروند هواپیمای ایرباس و ۱۰۸ فروند هواپیمای بوئینگ است و این خرید می تواند تاثیر بسیاری بر اقتصاد اتحادیه اروپا و شرکت بوئینگ داشته باشد؛ بر همین اساس دست اندرکاران صنایع هوا و فضای کشورمان عنوان می‌کنند با توجه به قراردادهای بزرگی که بازار ایران، مقابل این شرکت ها قرارداده است، باید در انعقاد قراردادها بحث انتقال دانش فنی و استفاده از پتانسیل شرکت های ایرانی مورد توجه قرارگیرد.
زیرا در سال های گذشته با وجود تحریم های غرب علیه ایران، صنعت حمل و نقل هوایی با فعالیت مهندسان داخلی به کارخود ادامه داده و تحریم ۴۰ ساله خرید هواپیمای نو، پروازهای شرکت های ایرانی به اروپا را متوقف نکرده است بنابراین در فضای به وجود آمده در پسابرجام با حمایت از این شرکت ها می توان علاوه بر افزایش توان شرکت های داخلی، ایران را به هاب منطقه در تعمیر و نگهداری هواپیما تبدیل کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسام

      من نمیدونم منطق اینایی که میگن مادهپاپیما لازم نداریم چیه!!!!؟
      بهتر از اون تو ایران تولید بشه کلی هزینه سرفه جویی میشه.
      من نظرم اینه که اینا فقط میخان مشکلات کشور تو دوره هم فکر های خودشون حل شه.

    • اشراقی گلپایگانی

      جناب حسام سرفه جویی غلط است صرفه جویی صحیح است. ضمنا درخبر مربوط به خرید هواپیما. مشاهده کردم که مصاحبه شونده گفته بود قرارداد خرید هواپیما زمانبر وپیچیده است. پس چرا کشورهای کوچک جنوب خلیج فارس. اراده به خرید هواپیما میکنند یکماه بعد تحویل میگیرند وهر5 سال هواپیماهای میانبردشان را تعویض کرده وهواپیمای نوجایگزین میکنند ودوربردشان راهر10 سال تعویض میکنند ولی الان حدود یکسال است یکروز میشنویم قرارداد رابستیم وچندوقت دیگر تحویل میگریم وروز دیگر اعلام میکنند که هنوز قرارداد امضا نهایی نشده است ومجددا چندروزبعد مشاهده میکنیم که تمام کارهای قرارداد انجام شده فقط دربعد فنی مسائلی هست که باید مذاکره شود. دوستان وعزیران لطفا کار قرارداد که نهایی شد وبه توشیح طرفین که رسید یک اطلاعرسانی قطعی انجام دهید که بااعصاب وروان مردم بازی نشود متشکرم واز اطاله کلام پوزش میخواهم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج