۴۰۶۹۴۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

ممنوعیت تبلیغ کالاهای آسیب رسان به سلامت

نمایندگان مجلس هرگونه تبلیغات کالاها و خدمات آسیب رسان به سلامت را از سوی رسانه ها ممنوع اعلام کردند؛ اما مجازات این گونه تبلیغات را نیز حذف کردند!

خبرگزاری مهر: نمایندگان مجلس هرگونه تبلیغات کالاها و خدمات آسیب رسان به سلامت را از سوی رسانه ها ممنوع اعلام کردند؛ اما مجازات این گونه تبلیغات را نیز حذف کردند!

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، نمایندگان چند ماده و بند الحاقی دیگر از این لایحه را اصلاح کردند.

بر اساس بند الحاقی ۴ به ماده ۸ که از سوی نمایندگان و برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح شد، هر گونه تبلیغات خدمات و کالاهای آسیب رسان به سلامت، موضوع ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، بر اساس تشخیص و اعلام وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد از سوی همه رسانه ها ممنوع است.

این بند در حالی از سوی نمایندگان اصلاح شد که در مصوبه قبلی، مجازات این تخلف نیز تعیین شده بود؛ بر اساس آن مصوبه، تخلف از این حکم مستوجب جزای نقدی به میزان ۱۰ برابر هزینه تبلیغ صورت گرفته می شد که در مصوبه امروز این مجازات حذف شد.

نمایندگان همچنین هر گونه واردات تجاری، ذخیره سازی، توزیع، عرضه و فروش کالاهای دارویی، واکسن، مواد بیولوژیک، طبیعی و سنتی، مکمل های تغذیه ای، آرایشی، بهداشتی و تجهیزات پزشکی را که در سامانه رهگیری و کنترل اصالت وزارت بهداشت ثبت نشده باشد، جرم اعلام کردند که با مرتکب آن مطابق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۳ دی ماه ۱۳۹۲ برخورد می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج