۴۰۷۱۷۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کاسیاس رکورد آنتونی زوبی‌زارتا را شکست

دروازه‌بان تیم فوتبال پورتو در دیدار برابر بروخه رکورد آنتونی زوبی‌زارتا در بازی‌های رسمی را شکست.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از آس، ایکر کاسیاس سه‌شنبه شب در ترکیب اصلی پورتو در دیدار برابر بروخه بلژیک در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفت و توانست رکورد آندونی زوبی زارتا را بشکند. دروازه‌بان افسانه‌ای اسپانیایی که در سال ۱۹۹۸ از فوتبال خداحافظی کرد در هزار و ۲۱ بازی رسمی به میدان رفت و کاسیاس با حضور در بازی امشب این رکورد را شکست.

دروازه‌بان 35 ساله پورتو نخستین بار برای مادرید در سال 1999 بازی کرد. در آن زمان جان بنجامین توشاک هدایت تیم مادریدی را بر عهده داشت.

کاسیاس علاوه بر این رکوردشکنی سومین بازیکن اسپانیایی محسوب می‌شود که بیشترین بازی رسمی را در کارنامه‌اش به ثبت رساند. رائول گونسالس با هزار و ۶۵ بازی و ژاوی هرناندس با هزار و ۳۵ بازی در جایگاه اول و دوم قرار دارند، با این تفاوت که ژاوی هنوز بازی می‌کند.

سن ایکر در میان بازیکنان اروپایی بیشترین بازی ملی را در کارنامه‌اش دارد. او برای اسپانیا 167 بازی انجام داد که شکستن این رکورد سخت به نظر می‌رسد. دروازه‌بان پورتو از زمان حضور یولن لوپتگی به تیم ملی دعوت نشده است.

همچنین کاسیاس با ۱۸ فصل حضور در لیگ قهرمانان رکورد بیشترین بازی را در این رقابت‌ها به نام خود ثبت کرده است. دروازه‌بان اسپانیایی در ۱۶۳ دیدار به میدان رفته است. تنها تعقیب‌کننده‌اش کریستیانو رونالدو با ۱۳۴ بازی است.

کاسیاس در لیگ قهرمانان سه بار عنوان قهرمانی را به همراه مادرید به دست آورد. مادرید در سال‌های 2000 2002 و 2014 فاتح این بازی‌ها شد. علاوه بر این رکورد کلین‌شیت در این رقابت‌ها نیز به سن ایکر اختصاص دارد. دروازه‌بان پیشین مادرید در 51 بازی گلی دریافت نکرد.

در ۷۲۵ دیدار رسمی مادرید به میدان رفت و ۱۹ جام را فتح کرد. علاوه بر این باید دو قهرمانی با تیم ملی در یورو و یک جام جهانی را اضافه کرد.

کاسیاس پنج بار در 11 بازیکن برتر فیفا قرار داشت و پنج بار به عنوان بهترین دروازه‌بان جهان انتخاب شد. در افتخارات فردی‌اش جایزه براوو و سامورا نیز دیده می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج