۴۰۹۴۴۱
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

واکنش ایران به گزارش «احمد شهید»

سخنگوی وزارت خارجه با تاکید بر اراده و تمایل ایران به همکاری سازنده با ساز و کارهای بین‌المللی گفت: ایران تعیین گزارشگر ویژه را غیرموجه، بی‌معنا و مخرب می‌داند.

خبرگزاری فارس: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ارایه تازه‌ترین گزارش «احمد شهید» گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران به هفتاد و یکمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: گزارشی که توسط گزارشگر ویژه و بر اساس قطعنامه‌ای مبتنی بر نگرش سیاسی و در راستای اهداف سیاست خارجی برخی کشورهای خاص تهیه شده است، نه تنها موجب بهبود وضعیت حقوق بشر در سطح جهان نمی‌شود بلکه به دلیل بهره‌گیری از رویکرد سیاسی و گزینشی، به ویژه وقتی به صورت همزمان، جامعه جهانی شاهد نادیده گرفتن موارد نقض فاحش حقوق بشر توسط برخی دیگر از کشورها و گروه‌های تروریستی مورد حمایت آنها به ویژه در یمن و سوریه است، نتیجه‌ای جز تضعیف ارتقای حقوق بشر در سطح جهانی در پی نخواهد داشت.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تعیین گزارشگر ویژه کشوری در زمینه حقوق بشر برای کشوری مانند ایران که بر اساس موازین شرعی، قانونی و تعهدات بین‌المللی خود همواره به رعایت حقوق بشر شهروندانش پایبند بوده است را اساساً غیرموجه، بی معنا و مخرب می‌داند؛ به علاوه سازوکار گزارشگری کشوری در سازمان ملل باید مبتنی بر اصول حرفه‌ای، عادلانه، غیرتبعیض‌آمیز، منصفانه و غیرسیاسی باشد.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: شورای حقوق بشر برای جلوگیری از برخوردهای دوگانه، تأسیس شده است و مکانیزم یو.پی.آر که دوره تکامل خود را می‌گذراند، بر مبنای مسئولیت مساوی همه کشورها تنظیم شده است؛ از این رو چنین سازکاری نمی‌بایست با اقدامات موازی مانند قطعنامه‌های کشوری مبتنی بر اغراض سیاسی برخی دول غربی تضعیف شود.

قاسمی با تاکید بر اراده و تمایل کشورمان به همکاری سازنده با ساز و کارهای بین‌المللی افزود: با وجود اینکه جمهوری اسلامی ایران نصب گزارشگر ویژه را غیرموجه، بی معنا و مخرب می‌داند، اما در راستای همکاری با سیستم حقوق بشری سازمان ملل متحد و به قصد تصحیح رویکرد گزارشگر و تنظیم گزارش بر اساس اطلاعات موثق، نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران و سایر مقامات ذیربط ملاقات‌هایی با وی داشته اند. گزارشگر با وجود اشاره به موارد متعددی از پیشرفت‌های حقوق بشری در ایران در گزارش خود متأسفانه همچنان با بکارگیری عباراتی مبهم و با اظهار نگرانی‌های بلاوجه بر اساس اطلاعات غیرموثق، سعی نموده تصویر مخدوشی از وضعیت حقوق بشری در ایران ترسیم کند.

وی در پایان تاکید کرد: از نظر جمهوری اسلامی ایران، ارتقای وضعیت حقوق بشر یک موضوع مهم برای همه اعضای جامعه بین‌المللی بوده که تنها از طریق همکاری و گفت‌وگو و برخورد یکسان و غیرگزینشی قابل تحقق است. در این راستا، جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های سازنده‌ای با نهادهای بین‌المللی حقوق بشری و برخی کشورها در قالب گفت‌وگوهای دوجانبه حقوق بشری داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از چند سال پیش...این بهترین پاسخی بوده که به احمد شهید داده شده..چون مفهموم زیادی داره و همه طرفین وجوانب رو در نظر گرفته...

    • مجتبی

      آقایون مسئول ترا به خدا یه دیپلماسی بذارید در رابطه با عربستان روشنگری کنید
      آقا اونا حتی رای هم نمیدن ، سر میبرن ، زنا نمیتونن رانندگی کنن و ...
      اینا رو میشه توی سازمان ملل روش مانور داد
      آقا بیاید به مردم دنیا بگید که این داعش وهابیه و وهابیت هم مال عربستانه
      آقا بیاید بگید برجای دوقلوی آمریکا رو عربستان و تفکر وهابیت زد
      بخدا میشه منزویش کرد
      همین الان یه قانون به نام جاستا توی آمریکا گذاشتن که به راحتی میشه جریان 11 سپتامر رو بولد کرد

      پاسخ ها

      • ممد خان

        اگر خوب دقت کرده باشید جایگاه عربستان در دنیا تنزل و به خطر افتاده و هرچه در پنهان داشت کاملا رو شده خصوصا رابطه با اسراییل حالا از نظر اقتصادی در حال فلج شدن است حقوق کارگران و کارمندان را 20درصد کم کرده و در حال اضمحلال است فکر نمی کنم در آینده نزدیک بتواند جیره احمد شهید را بدهد برخی ها چون سعد حریری هم زودتر متوجه این نکته شد که روزگار افول سعودی ها کلید خورده است

      • مجتبی

        ممد خان شما کاملا درست میگید
        ولی با دیپلماسی میشه ازش امتیاز گرفت
        و این نکته هم هست که یه ضرب المثل قدیمیه که میگه ( گربه چون به تنگ آید ، ناچار به چنگ آید )
        یعنی از این احمقها بعید نیست که به ما حمله کنن
        که به نفع هیچ کس نیست و ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج