۴۱۱۶۲۳
۷۰ نظر
۵۰۰۸
۷۰ نظر
۵۰۰۸
پ

حکم قصاص مأمور سد معبر شهرداری تایید شد

دیوان‌عالی کشور حکم قصاص مأمور سد معبر را که در درگیری با یک دست‌فروش او را به قتل رسانده بود، تأیید کرد.

روزنامه شرق: دیوان‌عالی کشور حکم قصاص مأمور سد معبر را که در درگیری با یک دست‌فروش او را به قتل رسانده بود، تأیید کرد.
این پرونده مرداد سال ٩٣ تشکیل شد؛ در آن زمان بین چهار مأمور سد معبر شهرداری منطقه چهار تهران با راننده وانتی که پسر ١٣ساله‌اش را همراه داشت، درگیری مرگ‌باری رخ داد.
مأموران سد معبر وقتی با مقاومت علی، راننده وانت، روبه‌رو شدند، با او درگیر شده و ضرباتی که به او وارد کردند باعث شد تا مرد راننده بی‌هوش شود. فرزند مرد راننده سعی کرد با مأموران پلیس تماس بگیرد و از آنها کمک بخواهد. زمانی که مأموران به محل رسیدند مرد راننده را بی‌هوش پیدا و او را به بیمارستان منتقل کردند، مدتی بعد مرد راننده جانش را از دست داد.
وقتی از فرزند او بازجویی شد، درباره اینکه چه اتفاقی افتاده‌ است، گفت: مأموران سد معبر آمدند و با پدرم درگیر شدند یکی از آنها با مشت به سر پدرم کوبید و او را کشت. با شناسایی و دستگیری متهمان، آنها به درگیری با مرد راننده اعتراف کردند و گفتند: ما با متوقف‌کردن وانتی‌ها، آنها را به کیوسک‌مان در خیابان اتحاد می‌بردیم و در ازای ١٥٠ هزار تومان و پرداخت آن به پیمانکار، برای این وانتی‌ها کارت تردد صادر می‌کردیم.
یکی از متهمان گفت: روز حادثه قربانی با وانت‌پیکان آمده بود و با استفاده از بلندگو ضایعات می‌خرید. من به سمتش رفتم و گفتم مجوز داری؟ جواب داد نه! همکارم از خودرو پیاده شد داخل وانت وی نشست تا به ایستگاه‌مان برویم. راننده وانت کمی دنبالمان آمد و سر خیابان ایستاد و گفت با ما نمی‌آید، باید به پلیس اطلاع دهد.
هم‌زمان حسن - همان دوستمان که فراری است - دو سیلی محکم به وی زد و من به هواخواهی دوستانم رفتم. قربانی به ما ناسزا می‌گفت. در یک لحظه خون جلو چشمانم را گرفت و با مشت ضربه محکمی به سر وی زدم. ناگهان سرش به زمین خورد و افتاد. از دهانش کف بیرون می‌زد. ابتدا تصورم این بود که خودش را به مردن زده است و آب خیلی سردی روی او ریختم. هم‌زمان مردم نیز جمع شدند و دیدم این مرد تکان نمی‌خورد.
ترسیدم و همراه دوستانم با خودرو پا به فرار گذاشتیم. سایر متهمان این نزاع خیابانی نیز در بازجویی‌ها مدعی شدند فقط برای تنبیه‌کردن، چند سیلی به علی زده، اما در مرگ او هیچ نقشی نداشته‌اند و ضربه اصلی را «محمد» وارد کرده است.
در جلسه رسیدگی به این پرونده نیز بعد از اینکه اولیای‌دم در جایگاه حاضر شده و درخواست قصاص را مطرح کردند، متهم اصلی پرونده در جایگاه حاضر شد و ضمن اعتراف به اینکه مقتول را کتک زده است، گفت: قبول دارم مشت من باعث مرگ علی شد، اما باور کنید هیچ‌گاه قصد کشتن وی را نداشتم. او به ما ناسزا گفت. خیلی عصبی شده بودم، نتوانستم خودم را کنترل کنم و به سمت او رفتم، در حالی که با موبایلش سرگرم صحبت بود، با مشت ضربه محکمی به سرش زدم.
هم‌زمان به زمین افتاد و کف از دهانش بیرون زد. بعد که دیدم انگار وضع خراب است، ترسیدم، مردم نیز سر رسیدند و پا به فرار گذاشتیم. من قصد کشتن او را نداشتم و می‌خواستم وادارش کنم به حرف گوش کند. با پایان جلسه رسیدگی، باوجود اینکه اولیای‌دم درخواست قصاص کرده ‌بودند، اما دادگاه، محمد را در قتل عمدی مجرم تشخیص نداد و به اتهام قتل غیرعمد به حبس و پرداخت دیه محکوم کرد.
این رأی مورد اعتراض اولیای‌دم قرار گرفت و پرونده برای رسیدگی به شعبه ٢٩ دادگاه کیفری استان تهران رفت. دیوان رأی صادره را رد و اعلام کرد اعتراض اولیای‌دم درست است و پرونده باید در شعبه هم‌عرض رسیدگی شود. به‌این‌ترتیب پرونده به شعبه ١٠ دادگاه کیفری استان تهران رفت متهم یک‌بار دیگر پای میز محاکمه رفت و اعلام کرد به‌عمد مرتکب قتل نشده‌ و مشتی که به مقتول زده، برای کشتن او نبوده‌ است.
بااین‌حال، هیأت قضات متهم را در قتل عمدی مجرم شناختند و او را به قصاص محکوم کردند. این‌بار دیوان‌عالی کشور رأی صادره را تأیید کرد در صورتی که متهم نتواند رضایت اولیای‌دم را جلب کند، نامش در فهرست اعدامیان قرار خواهد گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یاهووو

      مردن تو این مملکت که برکته، حالا به هر طریقی ولی کلا اعدام جالب نیست... بجاش حبس بد کنید

      پاسخ ها

      • رسول

        منم با حبس ابد موافقم

      • بدون نام

        زیباترین جای حکم اعدام ، اینه که الان بخشش اون مرد وحشی قوی هیکل (که با یک مشت جان پدرش را گرفت) در دست همون کودک ضعیف 13 ساله است.
        به پاش بیافت و التماس کن.
        این ذلت، در برابر اون کودک یتیم زیباست.
        اینکه اختیار جان این گردن کلفت در دست این کودک است زیباست.
        حکم حبس ابد، باعث بروز این صحنه نمیشه و غرور را نمیشکنه.

      • بدون نام

        بابا غير عمد بوده
        ..........

      • مهرداد

        اعدام بازم توحشگرایی است ؛ اما حبس ابد با کسب درامد در زندان و پرداخت کلیه هزینه های زندگی متوفی تا آخر عمر شاید بتواند درد اندکی از خانواده متوفی را جبران کند
        بشرط آنکه پرداخت هزینه زندگی مطابق با سطح گرانی کشور باشد ؛ متاسفانه زورگویی و گردن کلفتی در کشور طرفدار دارد و هیچکس جلویانرا نمیگیرد .

    • مهدی جاور

      هرکس فرق نمیکند عمد ویا غیر عمد درنزاع خیابانی باعث مرگ کسی شد حتی بدون محاکمه محکوم اعدام باید شود

    • داود

      من دوساله این داستان رو پیگیری کردم، نمیدونید اونروز این به ظاهر انسان چه بلایی سر این پدر و پسر آوردن، 4نفری جلوی طفل معصومش که همراه پدر بوده ریختن سرش، بعد که سعی کرده با پلیس تماس بگیره که نجاتش بدهن، از پشت سر وبه نامردی تمام چنان بامشت زدن تو مخچه مغزش، که سرش محکم خورده به دیوار، و جادرجا کف از دهنش زده بیرون، حالا یارو تو هی بگو اعدام خوب نیست، یه روزی همچین بلایی انشالله سرتو و هیچ انسانی دیگه نیاد، که اگه بیاد اونوقت نظرتون رو در مورد اعدام میبینیم.

      پاسخ ها

      • ممدلی

        آخه محقق زندگی چیزیه که خدا میبخشه و باید خودش هم بگیره نه انسانهاااا حالا یه وضعیتی پیش اومده همچین اتفاقی افتاده با روحیه شعور انسانی برخورد کنید نه توحش حالا تو هر وضعیتی چه برای خودمون چه برای دیگران

      • بدون نام

        منم با شما موافقم این حیوان را باید هرچه زودتر اعدام کنند این اصلا ارزش زندگی کردن نداره خداروشکر در ایران اعدام داریم

      • مهسا

        ممدلی محترم ... همون خدایی که جان رو به انسان ها داده حق قصاص رو هم داده. شما نمیخواد خدایی کنی واسه ما

      • بدون نام

        این بنده خدا قبل از درگیری میخواسته با پلیس تماس بگیره.زمانیکه میخواستن ببرنش پارکینگ.داشته با پلیس تماس میگرفته که با مشت زده تو سرش.میخوام بدونم اون پیمانکار که یک مشت قلدر و گردن کلفت استخدام میکنه نباید جوابگوی این خانواده باشه...همینطور جونارو از شهرستان و روستا میکشون تو تهران که نظم و قانون یاد ملت بدن!

    • ژکس

      هممون حداقل یه بار برخورد کردیم با مامور شهرداری اونم سد معبر یا پلیس ساختمان و میدونیم چطور افرادی هستند
      به خدا قسم کمتر از دوماه هست یکی از مامورای شهردادی با باتوم دندونای یه جون 24 ساله رو خورد کرده وبعدشم بدبختو انداختن بازداشگاه اونم از ترسش رضایت داده
      به نظرم باید قصاص بشه و بدونن هر اتفاقی که بیفته نباید دست رو کسی بلند کنی

    • امیرحسین

      بدبخت داشته خرج زندگیشو درمیورده یه بدبخت دیگه هم به وظیفش عمل میکرده...اون کسی که اینو بدبخت کرده و به اون بدبخت دستور داده ..

      پاسخ ها

      • رسول

        مزدوری شغل نیست آقا امیرحسین.

      • بدون نام

        کاملا با رسول موافقم مزدوری شغل نیست خیلی کار کثیفیه

      • mohamaad

        امیر حسین به وظیفش باید عمل میکرده نه دعوا و خشونت و قتل

    • رضا

      جان این بدبخت آنقدر ارزان نیست که بعضیها میگن حبس ابد ، مگه طرف قاچاقچی بوده ، خب این مامورها اولا حق کتک زدن کسی رو ندارن چطور بخودشون اجازه میدن که مردم رو کتک بزنن ، پلیس که پلیسه حق کتک زدن کسی رو نداره ، اونا میتونستن شماره اتومبیل راننده رو بعنوان متخلف یادداشت کنن همین و بس.

    • سحر

      اینا مامورسدمعبرن یا مامور مرگ.چی میخان از جون مردم.اون بچه بیچاره چه حالی شده وقتی پدرش جلوی چشمش تحقیر شده کتک خورده وجون داده

    • آیسان

      خدالعنش کنه زودتر دارش بزنید مرد بیچاره بخاطر اینکه شکم زن وبچه شو سیر کنه داشته کار میکرده ... جلو چشم پسرش کشتینش غرورشه شکستین دراوج نامردی فرار کردین بعد میگی قصدت کشتن نبود هردستی که به قصد زدن بلند بشه امکان کشتن داره بی عدالتی تضاد طبقاتی بیداد میکنه

    • کاپیتان

      شهرداری باید یه سری مامور برای این کارایی که با مردم تماس و ارتباط مستقیم داره رو انتخاب کنه که از نظر اخلاق و روان در سطح بسیار مطلوبی باشه ...
      اون پسرنوجوان تا ابد دید منفی نسبت به هر گونه ماموری خواهد داشت....خداوند به بازماندگان این قهرمان صبر بده

    • امید

      باید اعدام شود تا بقیه مامورا هم حساب کار دستشون بیاد این مامورای شهرداری انگار همه جا واسه باباشونه فقط ب این بنده خداها گیر میدن اخه از کجا کسب روزی کنه تو این مملکت ک بیکاری بیداد میکنه کارش همین بود بیچاره

    • بدون نام

      اعدام حقشه این مامورای دیگه گندشو دراوردن اعدامش کنید تا برا بقیه هم درس عبرتی بشه

    • بدون نام

      دقيقا آدم ياد كارتن رابينهود ميفته.. هركي زورش بيشتر باشه اون برنده هست.
      ....

    • majii

      ... خودش میگه طرف داشته با موبالی صحبت میکرده ، جلوی بچه 13 ساله پدرشو سیلی میزننو میکشن ??? امیدوارم مادر این قاتل ب عزاش بشینه و خانواده مقتول هییییچوقت رضایت ندن .

    • مجید

      باید اعدام ش کنند !!!

    • رسول

      مظلوم همیشه مظلومه. بدبخت همیشه بدبخته. و زورگو همیشه زورگو هست. آیا این عدالته؟! هیچ چیز بدتر از تحقیر شدن قهرمان زندگی فرد (پدر) جلو فرزندش نیست به نظر من یک بار اعدام براش کمه. من خودم با اعدام موافق نیستم ولی بعضی ها رو باید اعدام کرد البته نه اینطوری بلکه به گونه ای که خودشون مردم رو به قتل میرسونن. ایشالا تا ابدالدهر توی آتش جهنم بسوزه که مثل کفتار افتاده به جون مردم ضعیف و مظلوم و بی دفاع. خدا به خانواده این مرد بزرگ و اون پسر 13 ساله صبر بده.

    • عباس از شادگان

      اعدام براش کمه این یک اشتباه نبوده و نیست این زده سرشو به دیوار و اورا کشته میتونسته یک روش ملایمتری داشته باشه واقعا جالبه یه دستفروش اینجور کشته بشه ....

      پاسخ ها

      • عباس از شادگان

        اقای ساسنور چی مگه دروغ گفتم که سانسور کردی؟ الان اختلاسگرا چه بلایی سرشون اومده ؟ داداش نکن اگر یک ایرانی هستی از حقیقت نترس

    • طوطی

      گذشته از همه ی این حرفا واینکه حقشه قصاص بشه یا نه،


      اما خدایی عجب زور دستی داشته ،یه مشت زده تو سر اون مرحوم نقش زمینش کرده طرف فوت شده…!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان باید بیافته به پای اون بچه 13 ساله و التماس کنه گریه کنه ذلیل بشه تا شاید اون بچه مرگ جانسوز پدرش یادش بره و رضایت بده.
        من بعید میدونم که هیچ وقت یادش بره.
        اگه تمام ثروت دنیا را هم بدند باز هم نمیتونه فراموش کنه.
        ....

    • داود

      تازه مش ممدلی، اینا کارگر پیمانکار شهرداری بودن

    • بدون نام

      فقط اعدام

    • کامروا

      متاسفانه خیلی از کارمندان دولت برخورد خوبی بامردم ندارند .ازکارمند بانک گرفته تاپزشک پرستار معلم و...وتازمانی که رسانه ها باحاشیه سازی مبنی بر پزشکهای خوب هستند ومعلمان قشر فلان وتعریف های بی جا از آنها می کنند واینگونه اتهامات رابااین تعریف وتمجید ها برآنها تبرئه می کنند .حرف زیاد است ولی ....

    • ابوعلی

      اقا فقط قصاص،اگه خود وانتی زده بود مامور شهرداری رو کشته بود، نمی گفتن بدبخت به ویظفش عمل میکرد(مامور) اعدام حقشه جز اینکه خود اولیای دم گذشت کنند.

    • بدون نام

      مگه گه مامورشهرداری حق کتک زدن هم داره اینااقدرت ک داره به جان مردم سوئ استفاده میکنه مسئولین باید پیگیری کنه

      پاسخ ها

      • رسول

        داداش مسئولین اینا رو استخدام کردند!

    • بدون نام

      اگه طرف مواد فروش بود ... اما بیچاره اونی که بخواهد با جمع کردن ضایعات نون در بیاره باید بمیره ...

    • بدون نام

      فقط اعدام حقشه

    • جمال

      ... . حقشه که خودشم با همچین ضربه ای جلوی فرزندش بمیره تا برا بقیه درس عبرتی بشه

    • بدون نام

      وقتی راننده را کتک زدن و فرار کردن، خب قتل عمد حساب میشه

    • بدون نام

      ... یعنی بهتر بود بجای نون حلا میرفت دنبال اختلاس و جرمهای بیشماری که تو این مملکت اتفاق میفته؟
      این رو باید بندازنش تو چرخ گوشت چون اعدام براش کمه تا درس عبرتی برای بقیشون باشه من کلیپ دیدم که میفتن جون این وانتی ها ....

    • مهدی

      یه مشت قاتل رو حبس ابد بکنن وبعد هم کلی بودجه برای خرج در نظر بگیرن که چی بشه.تازه توی زندان هم انواع خلاف میکنن از جمله مواد فروختن

    • امین

      باید اعدام بشه.باید امثال این آدمها رو اعدام کرد شهر هرت ک نیست اعضای شهرداری چجور به خودشون اجازه میدن با و ظلم جلو یه لقمه نون حلال مردم رو بگیرند ؟؟

    • زرعونی

      باید اعدام شود درس عبرت برای همه ماموران

    • بدون نام

      فقط اعدام ،،،، یه همچین ملت بی اعصابی هستیم ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امیدوارم سرت بیاد تا ببینم تو چی میگی غیر از اعدام؟

    • tooraj

      بنده خدا دنبال یه لقمه حلال بوده .گفته میخواستم حرف گوش کنه.. آخه بنده خدا تو چه جایگاهی داری که فکر کردی باید حرفتو گوش میکرد ؟! حق نداشته بزنه. نهایتا شماره ماشینو برمیداشته.

    • مهدی

      من شهرستان زندگی میکنم، چند وقت پیش اومده بودیم تهران، نزدیک متروقلهک چهارتا از اینا با یک سرباز اومده بودن، لباس فرم هم داشتن ولی خداییش آخرارازل و اوباش بودن، ..... من تازه فهمیدم مامورای سدمعبر شهرما چه انسان های شریفی هستن.

    • بدون نام

      دلم واسه بچه ش سوخت اعدام هم واسش کمه داشته قلدری میکرده

    • هانیه

      اصلا منش امسال این مرد رو باید از بین برد این کارش عین توحشه یعنی راننده می خواسته به پلیس زنگ بزنه قاتل به قانون بی اعتنایی کرده منم مخالف اعدام هستم ولی در این مورد نه چون این مرد جلو بچه راننده پدر رو کشته یعنی اخلاق و انسانیت هم به درک این آدم اگه ذره ای استعداد نیکی داشت از بچه بی دفاع خجالت میکشید

    • بهروز

      اخه جانی وکلاهبردار اون بدبخت با بچش چه گناهی کردن که باید کشته بشه پلاستیک کهنه جمع کردن چقدر سود داره که بیاد صدو پنجاه فقط بده به توجانی خدایا رحم کن بخاطر پول چه کارهایی که میکنن یا حضرت مهدی بیااااااااا دیگه .........

    • بدون نام

      آقای 16:14 دمت گرم.....گل گفتی..........

    • sajjad

      سلام، ببخشید شما مامور سد معبر خیلی اشتباه میکنید با مسوولتون،شما خیلی بی جا میکنید،و دور از انسانیته، مجازاتش اعدامه

    • جمال

      خودمانیم پیام ما رو کامل نذاشتین....

    • احد صالح

      خدا کند رضایت ندهند و قاتل اعدام شود .......

    • وحید اقا

      حق نداشته بزنه حق زدن را نداشته

    • مرمر

      زمین جای این ......نیست . اتفاقا تو این مورد با اعدام موافقم . اونم فقط و فقط بخاطر اینکه اون مرد رو جلوی چشم پسرش کشتن . باید هرچه زودتر شرش از زمین کم شه

    • بدون نام

      اینا مامور نیستن استخدام شهرداری هم نیستن،یه مشت اراذل واوباش گردن کلفت هستن،که به صورت روز مزدی اجیر میشن تا مردمو بزنن وبکشن.اعدامش کنید تا درس عبرتی برا بقیه اراذل و شهرداری بشه..

    • عباس نبرد

      دوستان قبول کنیم که اگه کار باشه کسی دنبال دست فروشی نمیره ولی این ماموران به راحت پول درآوردن عادت کردن واز هرکسی خوششون نیاد کتکش میزنن باید این گردن کلفت اعدام بشه.

    • بدون نام

      اعدامش كنيد پدر سوخته اجازه ندادن اين بدبخت يه لقمه حلال دربياره خدا ازتون نﮕذره

    • بدون نام

      واقعا قصد کشتن نداشته.میشه حبس ابد .

    • بی نام

      پیمانکار قاتل فقط مامور و معذور بوده که دستورات مافوق رو اجرا میکرد ...

    • علی

      سلام،اعدام درهمون محله ای که بنده خدا راکشتند،...

    • منیره

      هرچه زودتر حکم خدا جاری بشه

    • بدون نام

      خدا لعنتش کنه باید اعدام بشه این ادم کثیف

    • سیدموسی

      این مزدور باید به اشد مجازات برسه، باج گیری بنام قانون

    • بدون نام

      با جناب داود موافقم.بدتر از همه فرزند اون بیچاره هست که تا آخر عمر این صحنه و مرگ پدرش را فراموش نخواهد کرد و خدا میداند اون موقع چی کشیده!!! ماموران سد معبر اول به طرف میگن پول بده اگر طرف زیر بار نرفت اون موقع حساب طرف را میرسن

    • بدون نام

      میخوام ازتون بپرسم ایا تا حالا با این ادمای سد معبر روبرو و دهن به دهن شدید؟؟من اگه جای اون بچه باشم تمام زندگیمو حراج میکنم تا مفت خور کثیف وقاتل خونخواری مثل این اشغال(مامور)
      نفسش قطع بشه بچه اونم بره دست فروشی کنه تا همکار های سابق پدر کثیف وقاتلش اون بچه رو هم با مشت به درک واصل کنن.

    • بیخیال

      مامورهای سد معبر شهرداری حرف حالیشون نیست فقط میخان که کاسب کارها بهشون پول بدن و گر نه ما فروشندها دست اینها نمیتونیم پول حلال در بیاریم.فقط اعدام جلوی اینها را میگیره.

    • غلامرضاهمتی اردبیل

      من نمیفهمم اقدام به ضرب وشتم توسط ماموران شهرداری باچه مجوزی انجام میشه وکدام دستگاهی به اینهامجوزضرب وشتم میدهد؟کاری که مامورانتظامی حق آنرانداردودرصورت ایجادضرب وشتم (بجزشرایط خاص)تخلف محسوب شده وبامامورخاطی برخوردمیشود.
      من به مجازات اعدام اعتقادندارم ولی دراین مواردمشابه تنهامجازات شایسته اعدام است. واگرمن تصمیم گیرنده بودم،بجای دارزدن،وسیله اعدام راگردن زدن انتخاب میکردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج