۴۱۱۶۳۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ابهام در سرنوشت دكل‌های گمشده!

قابل پذيرش است كه اين روزها دلواپسان به دنبال كوچك‌ترين روزنه براي هجمه به رقيب سياسي و دولت باشند. تخلفات اقتصادي برخي از آنها هر روز شكل جدي‌تري به خود مي‌گيرد.

روزنامه آرمان امروز: قابل پذيرش است كه اين روزها دلواپسان به دنبال كوچك‌ترين روزنه براي هجمه به رقيب سياسي و دولت باشند. تخلفات اقتصادي برخي از آنها هر روز شكل جدي‌تري به خود مي‌گيرد.
پس بايد براي منحرف كردن افكارعمومي راهكاري در نظر بگيرند و چه راهكاري بهتر از نوشتن چند سطر گزارش تا بتوانند ديگران را متهم نشان دهند؛ مانند ديروز كه عضو هيات رئيسه كميسيون انرژي مجلس، از بررسي كم و كيف خريد دكل نفتي مكزيكي منهدم‌شده توفان كاترينا در دولت گذشته در كميسيون انرژي و سوال از وزير نفت در اين خصوص خبر داد. عبدالحميد خدري گفت: «در سال ۲۰۰۷ در زمان دولت آقاي احمدي‌نژاد دكلي به ارزش ۳۷ ميليون دلار خريداري شده و ۷ ميليون دلار هزينه نگهداري آن شده است، اما شركت نگهدارنده دكل اكنون اعلام كرده كه امكان غرق شدگي و انهدام كامل دكل وجود دارد و بايد براي آن فكر اصولي كرد و پرونده دكل مذكور در كميسيون اصل ۹۰ مفتوح است.»
وي گفت:«ابعاد خريداري دكل مشخص نيست. بايد مشخص شود كه دكل منهدم شده در توفان كاترينا به وسيله چه كساني خريداري‌شده و چگونه از شارجه سر درآورده است.» او اشاره‌اي به مقصر گم شدن دكل‌ها نكرد، اما تسنيم به نقل از يك نماينده سابق مجلس گفت:«جريان فاسد با جوسازي به دنبال لاپوشاني نقش آقازاده‌ها در زد و بندهاي دكل گمشده‌اي است كه الان در خليج مكزيك حفاري مي‌كند، طوري كه طلب دولت از طرف يوناني را هم نمي‌روند بگيرند.»
علي عليلو با انتقاد از كساني كه آگاهانه در ماجراي موسوم به دكل گمشده با اينكه واقعيت را مي‌دانند اما آدرس غلط داده و جوسازي مي‌كنند، گفت:«اين دكل موسوم به گمشده اصلا به ايران نيامده كه گم شود و الان در خليج مكزيك دارد حفاري مي‌كند.» وي ادامه داد: «جريان اين دكل موسوم به گمشده به پسر مهاجراني و شخصي به اسم طباطبايي باز مي‌گردد. موضوع از اين قرار است كه طباطبايي شريك پسر عطاءا... مهاجراني وزير ارشاد دولت اصلاحات، زد و بندهاي لازم را مي‌كنند. هفتاد ميليون دلار اجاره سالانه دكل بوده كه ۱۷ ميليون دلار آن را كه مال يك يوناني هم بوده است مي‌پردازند.
يعني صاحب اصلي دكل يك فرد يوناني است. ۱۷ ميليون دلار را پيش مي‌دهند كه شخص يوناني مي‌تواند با اين پول دكل را بازسازي كند و بعد تحويل بدهد؛ آن هم با عمر بيش از ۳۵ يا ۳۶ سال.» موضوع دكل‌هاي گمشده موضوع جديدي نيست و با کمی جست‌وجوی اینترنتی مشخص خواهد شد كه اين نماينده سابق مجلس به موضوع جديدي اشاره نكرده و همه آنچه او مدعي شده است پيش از اين بيان و منتشر شده است.
اما درباره اينكه چه اهدافي در پشت مطرح كردن نام وزير ارشاد دولت اصلاحات در اين مقطع وجود دارد چند گمانه را مي‌توان مطرح كرد. نخست اينكه دلواپسان انتظار استعفاي جنتي را نداشتند و در ذهن خود برنامه‌هاي زيادي براي فشار به دولت از ناحيه حوزه فرهنگي داشتند كه خداحافظي جنتي آنان را ناكام گذاشت.
در همين راستا آنها با مطرح كردن نام پسر وزير ارشاد دولت اصلاحات درصدد القاي اين موضوع بودند كه بخش فرهنگي كشور به دست افرادي که صلاحيت دارند، سپرده نشده است. گمانه ديگر هم همراهي اصلاح‌طلبان با دولت يازدهم است كه اين امر منجر به قطعي شدن شكست اصولگرايان در انتخابات رياست‌جمهوري است بنابراين با انتشار چنين گزارش‌هايي درصدد بي‌اعتماد كردن جامعه به اصلاح‌طلبان هستند كه تصوري خام و كودكانه است؛ چرا كه آنها در انتخابات‌هاي ۹۲ و ۹۴ از این راهکار خود نتيجه عكس گرفتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج