۴۱۱۶۵۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

طنز؛ قطار اقتصاد را ادب کنیم یا نکنیم؟

فریور خراباتی در روزنامه آرمان امروز نوشت:

از آنجایی که ما طنزپردازان اساسا آدم‌های دنده‌پهن، بی‌عار، پررو، پرمدعا و همه‌چیزدانی هستیم، دل‌مان می‌خواهد در مورد همه چیز اظهارنظر کنیم. ما هم نخواهیم، با سوژه‌هایی که به دست مان می‌رسد این اجازه را نمی‌دهند. البته جایی‌که وزیر اقتصاد اسبقش، کشتی‌گیر بوده و در شورای شهر آن فقط جای جکی‌چان خالی است، باید بنده بیایم و برای شما تز اقتصادی بدهم. حداقل ما مدرک لیسانس داریم و نوشته‌هایمان نیاز به پاکنویس ندارند. بنابراین یک سری راه حل اقتصادی به ذهن بنده خطور کرده که عرض می‌کنم؛
الف- از هیچ کشور خارجی الگوبرداری نکنیم، زیرا امروز نه تا فردا یا نهایتا تا تا آخر هفته، کشورهای خارجی به دلیل مشکلات اقتصادی فروخواهندپاشید. همین الان هم در وضعیت انحطاط اقتصادی قرار گرفته‌اند اما خودشان خبر ندارند و ما اصرار داریم که مدام از طریق شبکه خبر به آنها اطلاع دهیم اما متاسفانه خارجی‌ها زبان فارسی بلد نیستند و گوینده انگلیسی شبکه خبر هم تا کتاب Let's Go به زبان انگلیسی تسلط دارد و نمی‌تواند به خارجی‌ها مسائل را به درستی منتقل کند، بنابراین تا نهایتا روز شنبه کشورهای غربی منهدم و تبدیل به تعدادی روستا و آبادی خواهند شد!
ب- توصیه می‌کنیم حتما در این اتاق فکر از آقای ریزعلی خواجوی فداکار کمک بگیرند، زیرا نامبرده در گذشته توانسته بود مانع از خارج شدن قطار از ریل شود، شاید بتواند قطار را به ریل برگرداند، اگر ریزعلی نتوانست، بگوید تا ما زنگ بزنیم به «اژدر پیازداغ» بچه محل سابق‌مان چه کسی گفته خارج‌شدن قطار اقتصاد از ریل چیز بدی است؟ این را بنده نمی‌گویم، حتی آقای کلهر از مشاوران اسبق رئیس دولت اسبق با چنین نظریه‌ای موافق است و چندی پیش اعلام کرد «ارزانی مسکن نشانی بیماری اقتصاد است».‌ اصلا خارج‌شدن اقتصاد از ریل خیلی هم خوب است. همینه که هست. فردا هم بیاید همینه، پس‌فردا هم بیاید همینه!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج