۴۱۳۴۳
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

شکلات، این قهوه‌اي دوست داشتنی!

شكلات به مجموعه‌اي از محصولات گفته مي‌شود كه تركيبي از دانه‌هاي كاكائو، چربي و شكر هستند و با طعم‌هاي گوناگون و اشكال بسيار متنوع به بازار مي‌آيند. اينكه نسبت اين تركيبات چقدر باشد و به‌ويژه‌اينكه كاكائو كه ذاتاً ماده بسيار تلخي است در اين تركيب چه سهمي داشته باشد، انواع گوناگوني از شكلات را پديد مي‌آورد.

شکلات، این قهوه‌اي دوست داشتنی!

هفت صبح: شكلات به مجموعه‌اي از محصولات گفته مي‌شود كه تركيبي از دانه‌هاي كاكائو، چربي و شكر هستند و با طعم‌هاي گوناگون و اشكال بسيار متنوع به بازار مي‌آيند. اينكه نسبت اين تركيبات چقدر باشد و به‌ويژه‌اينكه كاكائو كه ذاتاً ماده بسيار تلخي است در اين تركيب چه سهمي داشته باشد، انواع گوناگوني از شكلات را پديد مي‌آورد. علاوه بر اينها، طعم‌دهنده‌هايي كه به محصول افزوده مي‌شوند و دماي تفت دادن دانه‌هاي كاكائو، نوع شكلات به دست آمده را متفاوت مي‌كند.

شکلات، این قهوه‌اي دوست داشتنی!

اين انواع متنوع را در دسته‌هاي مختلفي قرار مي‌دهند و نام‌هايي روي آنها مي‌گذارند كه بد نيست برخي از آنها را مرور كنيم.

شكلات خام

شکلات، این قهوه‌اي دوست داشتنی!

شكلاتي است كه فرآوري نشده، با ماده غذايي ديگري تركيب نشده و گرما نديده است. اين محصول در كشورهايي كه صادركننده دانه‌هاي كاكائو هستند توليد مي‌شود و به همان شكل به كشورهاي ديگر فرستاده مي‌شود.


شكلات سفيد

شکلات، این قهوه‌اي دوست داشتنی!

محصولي است كه از تركيب كردن شير، شكر و كره كاكائو به دست مي‌آيد و در آن اثري از كاكائو جامد وجود ندارد.


شكلات شيري

شکلات، این قهوه‌اي دوست داشتنی!

شكلاتي است جامد كه از افزودن شير در يكي از حالت‌هاي پودر، مايع يا چگال به شكلات به دست مي‌آيد. در دهه ۱۸۷۰ ميلادي بود كه يك شيريني‌ساز سوئيسي موفق شد شكلات شيري جامد توليد كند.

تركيبات شير و شكلات تا پيش از آن همگي مايع بودند. بنا بر قوانين دولت آمريكا، حداقل ميزان شكلات خالص موجود در شكلات شيري بايد ۱۰ درصد باشد. طبق قوانين اروپا، ميزان كاكائو در اين محصولات نبايد از ۲۵ درصد كمتر باشد. در انگلستان و ايرلند اين نسبت از ۲۰ درصد مجاز است اما براي فروش آنها در ساير كشورهاي اروپايي بايد عبارت «شكلات شيري خانوادگي» روي بسته‌ آن نوشته شده باشد.


شكلات شيرين‌نشده

شکلات، این قهوه‌اي دوست داشتنی!

به آن «شكلات تلخ» يا «شكلات آشپزي» هم مي‌گويند در واقع شكلات خالصي است كه در تكه‌هاي قالبي به فروش مي‌رسد. از اين محصول براي درست كردن انواع كيك، شيريني، بيسكويت و نوشيدني‌هاي شكلاتي استفاده مي‌شود.


شكلات تيره

شکلات، این قهوه‌اي دوست داشتنی!

به آن «شكلات ساده» يا «شكلات سياه» هم گفته مي‌شود كه با افزودن چربي و شكر به كاكائو درست مي‌كنند. ميزان شير در اين نوع شكلات، صفر يا بسيار اندك است. در آمريكا تعريف مشخصي براي شكلات تيره وجود ندارد اما در اروپا به شكلاتي كه دستكم از ۳۵ درصد كاكائو تشكيل شده باشد شكلات تيره مي‌گويند. شكلات تيره را هم مي‌توان مستقيما مصرف كرد و هم مي‌توان آن را در درست كردن كيك و شيريني به كار برد كه براي اين كار، معمولا از شكلات‌هايي با درصد كاكائو بين ۷۰ تا ۹۹ درصد استفاده مي‌شود. شكلات تيره خودش به زيرمجموعه‌هاي ديگري تقسيم مي‌شود كه در زير معرفي مي‌كنيم.

شكلات نيمه‌شيرين - بيشتر براي مصارف توليد كيك و شيريني به كار مي‌رود. شكلات نيمه‌شيرين، بنا بر تعريف آن در سوئيس، نوعي شكلات تيره است كه نسبت شكر در آن نصف ميزان كاكائو باشد. اگر مقدار شكر از اين حد فراتر برود، محصول به دست آمده را «شكلات شيرين» مي‌نامند.

شكلات تلخ‌شيرين - اگر به شكلات شيرين‌نشده به ميزان كمتر از يك‌سوم شكر به همراه كره كاكائو و وانيل افزوده شود، شكلات تلخ‌شيرين به دست مي‌آيد. اين محصول نسبت به شكلات نيمه‌شيرين، شكر كمتري دارد و شكلات شيرين‌نشده بيشتري در آن به كار مي‌رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج