۴۱۳۹۸۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

موزیلا از پروژه کوانتوم رونمایی کرد

موزیلا همواره در تلاش برای افزودن ویژگی ها و قابلیت های جدید به فایرفاکس بوده که از جمله آنها می توان به پشتیبانی از پردازش چندگانه و جست و جوی پیشرفته متون و کدها اشاره کرد. حالا بنیاد موزیلا از پروژه جدیدی به نام کوانتوم برای قدرتمندتر کردن فایرفاکس پرده برداری کرده است.

مجله سخت افزار: مرورگر فایرفاکس یکی از محبوب ترین نرم افزارهای اینترنتی جهان است و به نوعی می توان رقابت این مرورگر با گوگل کروم را یک دو قطبی در دنیای مرورگرهای اینترنت در نظر گرفت. موزیلا همواره در تلاش برای افزودن ویژگی ها و قابلیت های جدید به فایرفاکس بوده که از جمله آنها می توان به پشتیبانی از پردازش چندگانه و جست و جوی پیشرفته متون و کدها اشاره کرد. حالا بنیاد موزیلا از پروژه جدیدی به نام کوانتوم برای قدرتمندتر کردن فایرفاکس پرده برداری کرده است.
موزیلا از پروژه کوانتوم رونمایی کرد

به گفته موزیلا، مرورگر فایرفاکس با استفاده از پروژه کوانتوم نه تنها اجرای روان تر و سریع تر را در دسترس کاربران قرار خواهد داد، بلکه نسل جدیدی از موتورهای وب را معرفی می کند که قادر به ایجاد وب تعاملی پیچیده تری هستند.
کوانتوم از موازی سازی بیشترین بهره را خواهد بود و سخت افزارهای جدید و معماری های نوین به گونه ای با آن تنظیم خواهند شد تا این مرورگر بتواند سریعترین سرعت بارگزاری صفحات، اجرای روان تر انیمیشن ها و تعامل لحظه ای کاربران را ارائه کند. از نظر فنی، موتور جدید موزیلا بر پایه موتور وب متن باز Gecko نوشته خواهد شد که توسط بنیاد موزیلا توسعه داده شده است.
همچنین موتور وب دیگر بنیاد موزیلا به نام Servo نیز برخی از ویژگی های کلیدی خود را در اختیار کوانتوم قرار خواهد داد. به علاوه بخشی از هسته کوانتوم نیز به وسیله زبان برنامه نویسی Rust نوشته خواهد شد که به عقیده موزیلا با سرعتی بسیار فراتر از تجربیات فعلی کاربران اجرا خواهد شد و در عین حال فرآیند توسعه را نیز آسان تر و سریعتر خواهد کرد.

به گزارش neowin، نسل بعدی موتورهای وب موزیلا در تمامی پلتفرم های اندروید، ویندوز، مک و لینوکس در دسترس خواهد بود و اواخر سال ۲۰۱۷ اولین نسخه های مرورگر فایرفاکس که از موتور کوانتوم استفاده می کنند در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. با این حال کاربران دستگاه های iOS می بایست مدت بیشتری برای دریافت این مرورگرها صبر کنند که زمان آن هنوز مشخص نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج