اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۱۴۱۲۰
۵۰۲۲
۵۰۲۲
پ

پونام ۲۸V، قایق جدید تویوتا با موتور پرادو

بعد از افزایش تب تولید خودروهای پیکاپ میان خودروسازان، حالا تب تولید قایق‌های تندرو میان آن‌ها افتاده است و موجب شده در این چند ماه اخیر شاهد رونمایی از قایق‌های بوگاتی و استون مارتین و... باشیم،

وب سایت خودروبانک: بعد از افزایش تب تولید خودروهای پیکاپ میان خودروسازان، حالا تب تولید قایق‌های تندرو میان آن‌ها افتاده است و موجب شده در این چند ماه اخیر شاهد رونمایی از قایق‌های بوگاتی و استون مارتین و... باشیم، حالا شرکت تویوتا هم دلگرم شده و جدیدا از قایقی تفریحی تندرو تحت عنوان "Ponam-۲۸V" رونمایی کرده است که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.
پونام 28V، قایق جدید تویوتا با موتور پرادو

برای طراحی و توسعه پونام ۲۸V، تویوتا از پیشرانه کندترین شاسی بلند خود استفاده کرده است. به طور دقیق‌تر تویوتا برای تولید نیرو محرکه این قایق به سراغ موتور توربوشارژر ۳ لیتری چهار سیلندر تویوتا پرادو و یا پیکاپ هایلوکس رفته که به طور خالص برای استفاده‌های دریایی تنظیم شده است و می‌تواند نیرویی ۲۵۶ اسب بخاری برای به حرکت درآوردن این قایق ۳۶۴۰ کیلوگرمی تولید کند. این پیشرانه شاید بر روی پرادو چیزی برای گفتن نداشته باشد، ولی در سطح دریا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

پونام 28V، قایق جدید تویوتا با موتور پرادو
قایق پونام

شاید وزن قایق تویوتا با چنین ابعادی عجیب به نظر برسد، ولی برای بدست آمدن وزنی ۳۶۴۰ کیلوگرمی برای قایقی به طول ۹.۱۴ متر و عرض ۳.۱ متر، طراحان به سراغ مواد سبک وزن ولی مستحکم رفته‌اند و با ترکیب آلومینیوم، پلاستیک و الیاف فیبرکربنی به طراحی و ساخت بدنه این قایق مشغول شده‌اند که در نهایت ۷ بار قوی‌تر از قایق‌های معمولی تندرو شده و در عوض ۱۰ درصد هم سبک‌تر شده است که بخش قابل توجهی از آن به خاطر آلومینیوم بوده است.
پونام 28V، قایق جدید تویوتا با موتور پرادو
سالن قایق هم با دو صندلی کوچک و یک میز، بعلاوه یک صندلی بزرگ راحتی و یک اتاق خواب شکل گرفته است و عرشه آن هم برای چنین قایقی نسبتا بزرگ به نظر می‌رسد.
پونام 28V، قایق جدید تویوتا با موتور پرادو
پونام 28V، قایق جدید تویوتا با موتور پرادو
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج