۴۱۴۴۹۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

امید ورزش به رأی اعتماد مجلس

٢٥ خرداد ٩٢ با روی‌کارآمدن دولت تدبیر و امید، اهالی ورزش که منتظر عملیاتی‌شدن وعده‌های پیش از انتخابات رئیس دولت یازدهم بودند، چشم امید به گزینه اول دولت برای تصدی وزارت ورزش و جوانان داشتند.

روزنامه شرق: ٢٥ خرداد ٩٢ با روی‌کارآمدن دولت تدبیر و امید، اهالی ورزش که منتظر عملیاتی‌شدن وعده‌های پیش از انتخابات رئیس دولت یازدهم بودند، چشم امید به گزینه اول دولت برای تصدی وزارت ورزش و جوانان داشتند. مسعود سلطانی‌فر اولین گزینه‌ای بود که به‌عنوان سکاندار ورزش و جوانان معرفی شد. بیشتر کارشناسان ورزش که در زمان انتخابات برنامه‌های ورزشی رئیس‌جمهوري را بررسی می‌کردند، مطمئن بودند که این برنامه‌ها چشم‌انداز روشنی برای ورزش کشور خواهد داشت.
به‌همین‌دليل با توجه به اینکه به برنامه‌محوربودن و تدبیر دولت ایمان داشتند، با تمام قوا حمایت خود را از گزینه اول وزارت ورزش و جوانان اعلام کردند، تا چرخ ورزش با سرعت و شتاب بیشتری حرکت کند. دلایل متعددی برای حمایت هوشمندانه جامعه ورزش از سلطانی‌فر در سال ١٣٩٢ وجود داشت که می‌توان آشنایی وی با ورزش و مدیریت کلان آن (قائم‌مقام رئیس سازمان تربیت‌بدنی و معاون اداری- مالی آن ٧٤-٧٥) و همچنین مسئولیت مهمی را که دکتر روحانی به‌عنوان مسئول کمیته ورزش در زمان انتخابات به او واگذار کرده بود نام برد؛ اما صد حیف که این تئوری‌پرداز و مسئول کمیته ورزش دولت تدبیر و امید با رأی عدم‌اعتماد مجلس نهم مواجه شد و باعث شد که نتواند برنامه‌ریزی‌های ورزشی را آن‌طور که در اتاق فکر دولت برنامه‌ریزی شده بود، پیگیری کند. از طرفی رأی‌ عدم‌اعتماد مجلس نهم به گزینه‌های دوم (سیدرضا صالحی‌امیری) و سوم (سیدنصرالله سجادی) نیز موجب نگرانی بیش‌ازپیش در بین اهالی ورزش شد. رأی عدم‌اعتماد به این گزینه‌ها، این سؤال را در ذهن اهالی ورزش متبادر می‌کرد که آیا رد صلاحیت سه گزینه خللی در اجرائی‌کردن برنامه‌های ورزشی وعده‌داده‌شده دولت ایجاد خواهد کرد یا خیر؟

با همه زحماتی که محمود گودرزی، وزیر پیشین ورزش و جوانان، در وزارتخانه يادشده متحمل شد، به نظر می‌رسد مسیر حرکتی او نتوانسته تدابیر و برنامه‌های دولت را در حوزه ورزش و جوانان آن‌طور که مدنظر دولت بوده، محقق كند و همین امر موجب شد رئیس‌جمهوري و اتاق فکر ورزشی‌اش به این جمع‌بندی برسند که تغییر در وزارت ورزش و جوانان ضروری است.

حال چه کسی می‌تواند این مهم را بر دوش بکشد؟ بالطبع دولتی که بحق شعار تدبیر و امید را برای خود انتخاب کرده، اتاق فکر ورزشی فعالی داشته و خواهد داشت. پس از معرفی دوباره سلطانی‌فر به‌عنوان وزیر پیشنهادی حسن روحانی که نشان از اعتماد و اعتقاد رئیس دولت تدبیر و امید به برنامه‌های اوست، اهالی ورزش در نشست‌های تخصصی خود و همچنین رسانه‌های مختلف، از پیشنهاد سلطانی‌فر ازسوي رئیس‌جمهوري برای تصدی وزارت ورزش و جوانان استقبال کردند.

از طرفی اهالی ورزش که بیش از سه دهه همکاری با مدیران مختلف را اعم از ورزشی و غیرورزشی در تاریخچه سازمان تربیت‌بدنی سابق و وزارت ورزش و جوانان فعلی داشته‌اند، بار دیگر هوشمندانه مانند بهار ٩٢ حمایت کامل خود را از گزینه انتخابی دولت اعلام کردند.

این حمایت از آنجایی هوشمندانه است که فعالیت‌های تخصصی در فدراسیون‌های ورزشی به‌عنوان بخش اجرايي در وزارت ورزش و جوانان با قوت در حال پیگیری است و هرکدام از فدراسیون‌ها با به‌کارگیری نیروهای باتجربه خود وظیفه ذاتی خود را به نحو احسن انجام می‌دهند. همچنین به طور تجربی اطمینان دارند وزیر ورزش و جوانانی که با ورزش آشنا و به دولت نزدیک باشد و حمایت‌شده و معتمد رئیس‌جمهوری، می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات ورزش را با قدرت و حمایت بیشتری پیگیری و حل کند.

درهرصورت با توجه به اینکه برای حضوری قدرتمند در بازی‌های آسیایی ٢٠١٨ و همچنین رقابت‌های المپیک ٢٠٢٠ باید هرچه سریع‌تر برنامه‌ریزی صورت گيرد، چشم اهالی ورزش روز سه‌شنبه، ١١ آبان‌ماه ٩٥، به نمایندگان مردم خواهد بود تا مسائل مهم برزمین‌مانده ورزش مانند تصویب اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی در هیأت دولت (با کار کارشناسی دقیق‌تر)، تصدی‌گری‌نكردن دولت در ورزش و... هرچه سریع‌تر ازسوي وزیر ورزش و جوانانی که هم معتمد دولت و هم مجلس شورای اسلامی است، انجام شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج