۴۱۵۳۶۷
۴ نظر
۵۰۱۶
۴ نظر
۵۰۱۶
پ

کارگردان پایان نامه: هانیه توسلی به ما گفت وطن فروش

حواشی «پایان‌نامه» پایانی ندارد. فیلمی با موضوع ماجرای ٨٨ به کارگردانی حامد کلاهداری که در‌ سال ٨٩ در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و پس از آن هم به اکران عمومی رسید.

وب‌سایت آی سینما: حواشی «پایان‌نامه» پایانی ندارد. فیلمی با موضوع ماجرای ٨٨ به کارگردانی حامد کلاهداری که در‌ سال ٨٩ در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و پس از آن هم به اکران عمومی رسید. منتها با گذشت چند سال، برخی بازیگران این فیلم به فواصل مختلف به خاطر بازی‌کردن در آن عذرخواهی کردند و برخی نیز گله‌مند بودند که چرا از سوی جامعه سینمایی بایکوت شده‌اند. عده‌ای هم مثل‌ هانیه توسلی معترض بودند که به خاطر بازی‌نکردن در آن از سوی حامیان این فیلم و تفکر با گرفتاری‌هايی مواجه شدند. در هر حال حواشی این فیلم پرحاشیه همچنان ادامه داشت تا این‌که امین حیایی در برنامه هفت بار دیگر از آن سخن گفت.
کارگردان پایان نامه: هانیه توسلی به ما گفت وطن فروش
هفته گذشته نیز علی‌رام نورایی،‌ دیگر بازیگر این فیلم در برنامه هفت عنوان کرد که عده‌ای فکر می‌کنند سینما ملک طلق‌شان است و می‌توانند به خاطر بازی در این فیلم ما را بایکوت کنند. در هر حال گذشته از عذرخواهی‌ها یا کری خواندن‌های اینچنین، واقعیت این است که برخی از بازیگران این فیلم مورد هجمه قرار گرفتند والا حامد کمیلی یا بهاره افشاری اینطور عنوان نمی‌کردند که برای بازی‌کردن در این فیلم تحت فشار بوده‌اند.
بازیگرانی هم بودند که قرار بود در همان زمان در این فیلم بازی کنند اما عنوان کردند چون فیلمنامه تغییر کرده زیر بار نرفتند. با این مقدمه ما روز گذشته سراغ حامد کلاهداری رفت و سوالاتی مطرح کرد که خواندن آنها جالب است. او که حالا مشغول ساخت فیلم کمدی «شاباش» است در این گفت‌و‌گو درباره اظهار پشیمانی بازیگران اصلی «پایان‌‌نامه» از حضور در این فیلم، صحبت‌های‌ هانیه توسلی و ... صحبت کرده است.
دروغ می‌گویند‍!
یکی از بازیگرانی كه درباره این فیلم واکنش نشان داد، داریوش ارجمند در برنامه هفت بود. او دو هفته پیش در این برنامه عنوان کرد كه آنچه به‌عنوان فیلمنامه خوانده بود، چیزی نبود که ساخته شد. ما وقتی در این‌باره از کلاهداری پرسیده او گفته است: «در مورد آقای ارجمند من دست ایشان را می‌بوسم، افتخار من بوده که ایشان در فیلم بنده بازی کردند و خیلی‌ چیزها از آقای ارجمند یاد گرفتم و حتی در دهه هفتاد در فیلمی نقش پسر ایشان را داشتم پس در مورد حرف‌های ایشان چیزی نمی‌گویم.
اما در مورد بقیه دوستان، خودشان خیلی خوب اصل ماجرا را می‌دانند. هم امیر آقایی دروغ می‌گوید، هم حامد کمیلی دروغ می‌گوید و هم خانم بهاره افشاری که البته ایشان دو بار دروغ می‌گوید.» کلاهداری درباره شائبه تغییر فیلمنامه که تقریبا همه بازیگران فیلم در گفت‌و‌گوهای مختلف خود به آن اشاره کرده‌اند هم می‌گوید: «همه بازیگران فیلمنامه را کامل خواندند و همان فیلمنامه‌ای را که خواندند بازی کردند فقط ناگهان دوستان دیدند فیلم با هجمه مواجه شده می‌خواهند هر طور شده خودشان را مبرا کنند. من خودم بازیگرم مگر می‌شود در فیلمی بازی کنم که ندانم چیست؟ مگر می‌شود دیالوگی بگویم که ندانم یعنی چه؟»
هانیه توسلی به ما گفت «وطن‌فروش»!
کلاهداری که در دولت تدبیر و امید نتوانست فیلم سینمایی جلوی دوربین ببرد، همان اوایل انتخاب حسن روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهوری در گفت‌و‌گویی با فارس گفته بود: «متأسفانه باید بگویم بدترین دوره فرهنگ و هنر کشور را این دوره تجربه کردیم. وزیر باید فارغ از جناح‌بندی‌ها و سیاسی‌کاری‌ها عمل کند و از عملکردهای سلیقه‌ای پرهیز کند.» این صحبت‌های کلاهداری به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد اما در بین آنها تنها‌ هانیه توسلی بود که با انتشار یادداشتی تند و تیز به این صحبت‌های کلاهداری واکنش نشان داد.
توسلی که شایعه شده بود به دلیل نپذیرفتن پیشنهاد بازی در فیلم «پایان‌نامه» ممنوع‌الکار شده در یادداشت خود با انتقاد از موضع‌گیری کلاهداری علیه شمقدری گفته بود: «در زمانی که بسیاری از اهل هنر به بهانه‌های واهی کنار گذاشته شدند، جنابعالی بی‌هیچ سابقه‌ای در زمینه فیلمسازی تنها و تنها به واسطه نزدیکی به یک جریان فکری توانستید سه فیلم بلند سینمایی بسازید...»
کلاهداری در مورد این ماجرا و یادداشت توسلی به‌ ما می‌گوید: «ما فیلمنامه پایان‌نامه را به خانم‌ها ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی و باران کوثری هم دادیم. آنها فیلمنامه را خواندند و خیلی محترمانه به ما گفتند که نمی‌توانیم در این فیلم بازی کنیم من هم ازشان تشکر کردم و گفتم ممنون که وقت گذاشتید و فیلمنامه را خواندید؛ اما یک روز آمدم دفتر دیدم دستیارم حالش بد است.
گفت چه شده گفت‌ هانیه توسلی که به او هم پیشنهاد بازی در این فیلم را داده بودیم زنگ زده گفته شما وطن فروشید! بعد ایشان یک چیزی بسیار بی‌ادبانه‌ای گفت و من هم مجبور شدم بدترش را بگویم. بعد از آن رفته بود به همه گفته بود من را ممنوع‌الکار کرده‌اند در حالی‌که همان زمان مشغول بازی در فیلم «ندارها» بود و تا الان هم ببینید که هر ‌سال این خانم چند فیلم بازی کرده و هیچ‌وقت ممنوع‌الکار نشده است.»
کارگردان «پایان‌نامه» در ادامه با ادبیاتی تندتر به انتقاد از توسلی می‌پردازد و می‌گوید: «امثال «جوجه‌هایی» مثل‌ هانیه توسلی برای من حاشیه‌های زیادی درست کردند و جو مسمومی به راه انداختند ولی این خانم یادش باشد زمانی که در این سینما من بازیگر فیلم کیانوش عیاری بودم او حتی نمی‌دانست سینما را با کدام «س» می‌نویسند!»
پاسخ او به آخرین سوال هم جالب است. وقتی خبرنگار می‌پرسد با توجه به همه این حواشی و حاشیه‌ها اگر باز هم به ‌سال ٨٩ برگردید، آیا می‌پذیريد این فیلم را بسازيد؟ پاسخ داده: «صد‌در‌صد اگر به عقب برگردیم این فیلم را در آن‌ سال نخواهم ساخت ولی چند ‌سال بعد می‌سازم. در آن‌ سال جو متشنج بود و باید کمی فضا آرام می‌شد. من در ساخت «پایان‌نامه» در آن ‌سال جوانی کردم ولی در ساخت فیلم اشتباه نکردم. در آن زمان از من سوءاستفاده شد. مدیران آن زمان از من جوان‌تر و ناآگاه‌تر به مسائل و جریانات سیاسی پیدا نکردند. هیچ‌کس به من نگفت بعد از ساخت چنین فیلمی در آن‌ سال ممکن است چه اتفاقاتی برای من پیش بیاید.
گفته بودند حمایت می‌کنند اما هیچ حمایتی نکردند. ولی هنوز هم به فیلمنامه برادرم اعتقاد دارم و اگر قرار باشد الان این فیلم را بسازم پلان به پلان همان فیلمنامه را خواهم ساخت چون همان‌گونه که گفتم با ساخت آن فیلم در آن‌ سال جوانی کردم اما اشتباه نه!»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • eli

      باشه بابا تو خوبی!!! همه دروغ میگن شما راست میگی

    • بدون نام

      امیر آقایی،حامد کمیلی،بهاره افشاری داریوش ارجمند همشون مصاحبه کردن و گفتن فیلمنامه عوض شد و اون چیزیکه اول کار به ما دادن خوندیم نبود،یعنی هرسه نفرشون دارن دروغ میگن فقط تویه نفر راستشو میگی؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      بعید می دونم خانم توسلی که سرتا پا غرب زده هستند بدانند وطن (ایران اسلامی) یعنی چه!؟

    • خان محمدعلی آقا

      هانیه توسلی هم آخه شد بازیگر
      خخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج