۴۱۵۸۵۸
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

بارش اولین برف پاییزی در گلستان

موج سرما در راه است و پائیز گلستان اولین برف سپید پاییزی را بر قامت پوشیده از برگ‌های زرد درختان خواهد پوشاند تا دوباره زندگی ترجمان خزانی دوباره باشد.

خبرگزاری فارس: اگر چه سال قبل با پیش کشیدن موضوع ال‌نینو گلستانی‌ها در التهاب زمستانی سرد و برفی چشم به آسمان باقی ماندند، اما امسال انتظار می‌رود، آذر امسال طلیعه بارش برف در فصول سرد پیش رو باشد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان با اشاره به تغییرات جوی پیش‌روی گلستان گفت: با نفوذ اولین موج ناپایدار سرد به گلستان، دمای هوای استان بین ۱۴ تا ۱۶ درجه کاهش خواهد یافت.

محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: با نفوذ این موج ناپایدار از فردا شب، گلستان شاهد افزایش ابر، طوفانی شدن دریا، رعد و برق و بارندگی متناوب خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با کاهش دما در گلستان، به احتمال زیاد در مناطق کوهستانی شاهد بارش اولین برف پائیزی و وقوع پدیده غلیظ مه خواهیم بود.

*وقوع سیل و آبگرفتگی احتمالی در گلستان

رحمان‌نیا با اشاره به احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در سطح استان اذعان کرد: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی، آبگرفتگی برخی معابر عمومی، طغیان برخی از رودخانه‌های مستعد سیلاب دور از انتظار نخواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به این شرایط از شهروندان انتظار می‌رود طی بازه زمانی مورد اشاره از تردد در مناطق مستعد سیل و حاشیه رودخانه‌های به طور جدی پرهیز کنند.

همچنین معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان با اشاره به ریزش برف در مناطق مرتفع و کوهستانی تصریح کرد: با توجه به بارش برف و وجود مه از شهروندان انتظار می‌رود از تردد در مناطق کوهستانی پرهیز و در صورت ضرورت از زنجیر چرخ برای عبور و مرور استفاده کنند.

حمیدرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان ادامه داد: در ارتفاعات و نواحی کوهستانی انتظار می‎رود رانندگان حتما به همراه خود زنجیر چرخ و وسایل ایمنی داشته باشند.

وی با اشاره به رعایت اصول ایمنی توسط رانندگان در مسیر جاده‎ها تصریح کرد: توصیه می‎شود مسافرت به مسیرهای مرتفع و کوهستانی را درطول روز انجام شود و علاوه بر زنجیر چرخ، رانندگان از کنترل فنی خودروهای خود غافل نشوند.

*صدور اخطاریه هواشناسی و ارسال به دستگاه‌های عملیاتی گلستان

منتظری اذعان داشت: علاوه بر کنترل وضعیت هواشناسی در هنگام سفر برای احتیاط به همراه خود مقداری غدای کنسرو یا بیسکویت داشته باشند تا در صورت ایجاد مشکل، از نظر غذایی معضلی وجود نداشته باشد.

وی با تاکید جدی بر توجه به توصیه‎های ایمنی راهداران و نیروهای پلیس توسط رانندگان خودروها درطول مسیر سفر افزود: بی‎توجهی به این توصیه‎ها ممکن است خطرآفرین باشد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان با اشاره به ارسال اطلاعیه و اخطاریه هواشناسی به دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان افزود: این اخطاریه همچنین برای فرمانداران و شهرداران نیز ارسال شد تا بتواند اقدامات لازم را بر حسب تشخیص خود انجام دهد.

رحمان نیا ادامه داد: طبق اعلام هواشناسی گلستان این شرایط جوی از اواخر روز پنج‌شنبه هفته جاری از آسمان استان خارج خواهد شد و شرایط جوی به حالت عادی باز خواهند گشت.

آسمانت گلستان اکنون ابری است و در برخی مناطق این استان شمالی، باران پراکنده جریان دارد و دمای هوا نیز بین ۱۲ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد متغییر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • alireza

      متن خبر رو بهش میاد یک اثر ادبی باشه تا خبر هواشناسی!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج