۴۱۷۱۱۱
۲۶ نظر
۵۰۰۴
۲۶ نظر
۵۰۰۴
پ

پرداخت وام کارمندان بانک‌ ها از سرگرفته شد

معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه سقف تسهیلات کارمندان بانکی کمتر از ۲۵۰ میلیون تومان است، گفت:بانک ها و بیمه ها براساس ضوابط جدید، تسهیلاتی که وفق مقررات باشد را به کارمندان خود پرداخت می کنند.

خبرآنلاین: معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه سقف تسهیلات کارمندان بانکی کمتر از ۲۵۰ میلیون تومان است، گفت:بانک ها و بیمه ها براساس ضوابط جدید، تسهیلاتی که وفق مقررات باشد را به کارمندان خود پرداخت می کنند.

حسین قضاوی درباره اقدامات انجام شده در وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر بازگشت حقوق های نجومی به خزانه، اظهار داشت: اولا حقوق نجومی جایی وجود نداشته، بلکه پرداخت های غیرمتعارف ناشی از ابهام در مقررات رخ داده بود.

وی افزود: دولت به صورت جدی اصلاح قوانین و مقررات را آغاز کرد ضمن آنکه در ضوابط اجرایی بودجه نکاتی را در ارتباط با پرداخت حقوق در سال جاری اضافه کرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری در راستای جلوگیری از تکرار پرداخت های غیرمتعارف، تصریح کرد: این لایحه در حال تقدیم به مجلس است.

قضاوی استقلال سازمان امور اداری و استخدامی را اقدام دیگر دولت در راستای برخورد با پرداخت های غیرمتعارف اعلام کرد و افزود: این سازمان بناست در نظام جبران خدمت در کشور متمرکز شود تا نظام جبران خدمت شفاف و منصفانه داشته باشیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در دیوان محاسبات در راستای پرداخت های غیرمتعارف، گفت: در مواردی که احیانا انحراف از قانون وجود داشته، تخلفات از سوی دیوان محاسبات رسیدگی شده است؛ به اقتضای ذات دیوان محاسبات این رسیدگی ها انجام می شود. به صورت مشخص دیوان بررسی می کند که در چه مواردی انحراف از بودجه و عملکرد رخ داده و متخلفان را در صورت نیاز به محاکم قضایی معرفی می کند.

معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد تاکید کرد: به نظر من آنچه در ارتباط با پرداخت های غیرمتعارف در رسانه ها منتشر شد، اسباب خیر شد برای اینکه دولت در این موضوع متمرکز شد. امیدوارم با اقدامات مقرراتی، تقنینی و یا اجرایی که انجام شده یا درحال انجام است، نظام جبران خدمت شفاف و منصفانه داشته باشیم.

خبرنگار پرسید: در گزارش دیوان محاسبات قید زمانی برای بازگشت حقوق های غیرمتعارف از سوی مدیران در نظر گرفته شده است ولی برای بازگشت وام های کلان دریافتی مدیران چه تدابیری اتخاذ شده است؟

قضاوی در پاسخ تصریح کرد: هرجا که خلاف مقررات بوده، دیوان محاسبات رسیدگی کرده و کماکان نیز در حال رسیدگی مسائل مرتبط است.هر آنچه دیوان اعلام کند، ملاک عمل است.

وی در ارتباط با توقف پرداخت تسهیلات به کارمندان با دستور وزیر اقتصاد نیز اینطور توضیح داد که پرداخت تسهیلات با دستور وزیر اقتصاد متوقف نشد، بلکه در زمان ابلاغ ضابطه اجرایی بودجه از سوی سازمان مدیریت قید شده بود که ضابطه پرداخت تسهیلات باید در کارگروهی مشخص شود. بنابراین تا تشکیل آن کارگروه قاعدتاً پرداخت تسهیلات مقدور نبود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: این نکته‌ای بود که وزارت اقتصاد به دستگاه های تابعه اعلام کرد اما متعاقباً و بعد از تشکیل کارگروه مذکور، ملاک ها و معیارهایی تعیین و به بانک ها و دستگاه های زیرمجموعه برای پرداخت تسهیلات به کارمندان ابلاغ شد.

قضاوی با بیان اینکه بانک ها و موسسات در چارچوب ملاک ها و معیارهایی که به آنها ابلاغ شده پاسخگوی همکاران خود هستند، گفت: الان این آئین نامه ابلاغ شده است و بانک ها و بیمه ها براساس ضوابط جدید، تسهیلاتی که وفق مقررات باشد را به کارمندان خود پرداخت می کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا سقف کل تسهیلاتی که کارمندان بانکی می توانند دریافت کنند به ۲۵۰ میلیون تومان کاهش یافته است؟ گفت: قبلاً معیاری که برای پرداخت تسهیلات به کارمندان وجود داشت، ۴۰ برابر حقوق بود. منتهی این ۴۰ برابر حقوق سقف نداشت و برای عضو هیات مدیره و مدیرعامل که حقوقش فرضاً ۸ میلیون تومان باشد، ۴۰ برابر غیرمتعارف بود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: برای اینکه وام ها غیرمتعارف نباشد علاوه بر معیار ۴۰ برابر حقوق سقفی در نظر گرفته شده که تسهیلات پرداختی از آن سقف نباید بیشتر باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      بجای اینکه به
      کارمندان خودتون زیز مجموعه تان وام بدید فکر اون بیچاره ای وام ازدواج چند ماه تو نوبته از کرمانشاه ممنون

    • بدون نام

      از پول ملت بیچاره

    • بدون نام

      ما برای بیست میلیون وام چند ساله علافیم اونوقت اینا اینطوری وام میگیرن!

    • شهروند

      این بانکی ها پول مردم بیچاره رو میگیرن و باهاش کار میکنن ولی هیچ خیری به این مردم نمیرسونن فقط به خودشون وام میدن. والااااااا ما که راضی نیستیم

    • خلاقی

      به کوری چشم مردم حسود و تنگ نظر

    • بدون نام

      سالهاست بانک هاکارحرام می کنند ولی کسی پاسخگو نیست

    • بدون نام

      بیعدالتی بیداد میکنه معلمان چقدر از نظر مالی در مضیقه اند و کسی به فکرشان نیست بخصوص باز نشستگان.

    • بدون نام

      آیا در این مملکت فقط عده خاصی حق حیات دارن مابقی محروم از همه چیز بنازم به این عدالت آقا با ی سواد ابتدایی رفته بانک اینچنین در رفاه و ثروت آن یکی با فوق لیسانس رفته آموزش پرورش باید بسوزد بسازد

    • سعید

      واقعاکارمندان بانک ازاقشارزحمتکش دولت هستند.

    • عباس

      بیسواد اونی که کارمندان بانک رو بیسواد محسوب می کنه..بیا یه بار آمار فوق لیسانس های بانک رو بهت بدم تا دق بکنی...مگر سالی یه.معلم چقدر کار می کنه...برف.باران.تعطیل.پسر من از یک خرداد اصلا مدرسه نرفت تا اول مهر.امروز جمعست من الان از رفع عیب خودپرداز میام..ولی شما چی...اصلا یه چیز بگم شده یه بار نصف شب بچه مریض باشه مجبور بشی از خودپرداز پول بگیری اصلا می دونی اون پول رو امثال من یکی یکی پاکشماری میکنیم.شما استفاده می کنیدد..بخدابخل و غرض ورزی اندازه ای داره

    • کارمند

      یه چیز همیشه یادتون باشه اازقدیم بین فرزند مفت خور و نون آور خونه تفاوت بود ه و باید هم باشه

    • علی

      همه ارگان ها برای کارمندان خودشون از یه سری از تسهیلات و مزایا استفاده می کنند.چرا ما هم همیشه در یکی دوسال بعلت جابه جایی مجبوریم خونه عوض بکنیم.ولی دریغ از خونه سازمانی.ایا سایر ارگانها برا ی کارمندان خودشون وام ندارند.

    • بانكي

      بابا چه خبره
      مگه از پول خود شماست
      ببخشيد خود بانك هم سرمايه داره
      هم درآمد
      حالا اگه واضي نيستيد بيايد همه حسابهاي بانكي رو ببنديد تا يكم حس كنيد

    • خلاقی

      بانکها پول مردمو میگیرن بهشون سود میدن به مردم ربطی نداره کجا پول خرج میشه
      مگه پول صدقه دادید که فضولی میکنید کجا خرج میشه؟
      مردمی که ازین حرفا میزنن فکر کردن پول مفت دادن بانک درحالیکه کلی میگردن بعد پولشونو میذارن تو بانکی که سود بالاتر بده حالا چرا دخالت میکنید بانک کجا پول خرج میکنه؟
      در جواب اون یارو که گفته بی سواد میرن میرن و فوق لیسانسا میرن اموزش و پرورش باید بگم اولا من و خیلی از همکارام مدرک دانشگاهی از دانشگاههای دولتی داریم دوما شما اموزش پرورشی ها به فکر اینهمه جرم پ جنایت که هرروز از معلم ها به گوش میرسه باشید

    • بدون نام

      به کوری چشم معلمان تنگ نظر

    • مهدی پور

      دولتمردان ما باید تبعیض را کنار بگذارند و این وام دویست و پنجاه میلیون تومانی را برای تمام کارمندان در نظر بگیرند نه فقط برای بانکها.بانکها سالیان گذشته به اندازه کافی کیسه های خود را با تسهیلات ارزان قیمت پر کردند دیگر نیازی به وام ندارند

    • سیاووش

      چقدر تاسف آور نحوه صحبت بعضی افراد در اینجا،،اقایی که گفت کارمندان بانک بیسوادند،،و کارمندان بانک که جواب ایشون را دادن،و ادعا دارند فوق لیسانس هستند،،واقعا داشتن تحصیلات نشانه ادب و شخصیت نیست گاهی!!

    • کارمند

      یه چیز بگم همه رو راحت بکنم...حسود هرگز نیآسود..برچشم تنگ نظر لعنت..ما کارمندان بانک صبح میریم شش تا هفت بعدازظهر برمی گردیم حقمون هست که وام هم بگیریم..

    • ناشناس

      بیچاره ما نظامی ها که از همه قشرها بیشتر زحمت میکشیم ازهمه هم کمتر حقوق میگیریم ،انشالله روزی برسه که همه بی نیاز بشیم

    • عبدالله

      کارمندبانک چراباید تسهیلات خاص بگیرد جواب اینکه چون شاهد خیلی چیزهاهست این وام رابعنوان مقدمه حق السکوت دریافت میکند وگرنه چه توجیهی دارد ایافراهم کردن شرایط مساوی کسب وکارمعنایش اسن است

    • شهروند

      وقتی میری بانک رفتاربی ادبی ازتون سرمیزنه فکرنمیکردم تااین اندازه بی ادب هستیدفقط شمانیازبه وام نداریدهمه ی مردم ضعیف به وام احتیاج دارن ولی بایدچندنفروبرای ضمانت به بانک ببری ولی خودتون نیازی به اینکارنداریدبانک اگه مردم پولهاشونوبه بانکاهانیارن ورشکست هستن کی میگه خودبانک سرمایه دارن روز،روشن ازپول مردم بابت مسیج دادن میدزده چراوقتی مردم پولاشونوازبانک بیرون،میارن زودمیگن بانک سرمایه نداره......

    • بدون نام

      اگه مردی ی مورد جنایت. از ی معلم بگو ولی. هر روز دزدی و اختلاس شماها مث بمب صدا میده هر روز ی خیانت تازه به این ملت .............. با این چرندیات ثابت کردی که واقعا بیسوادی

    • بدون نام

      فعلا که دور دور بانکهاست تا زمینه فراهم بهشه پول ملت بیچاره به می زنند اسمش می‌شود اختلاس بعد هم فرار امثال استاد اختلاس خاوری وسایر دزدان

    • یعقوب

      ایکاش کارمند بانک بودم خوش بحالشان خانهدار میشن حتما همون پولهای که گم شده بانک ملت وملی

    • اینجوریاس

      از حساب قرض الحسنه مردم ورمیدارن میدن ب کارمنداشون. در جواب اون دوستمون هم ک میگه شب تا صبح توی بانک کار میکنیم بگم، با اومدن دستگاههای خودپرداز و پرداخت اینترنتی علنا بیکارترین قشر جامعه هستین. .همین که یکی از گرسنگی و فقر میمیره یکی بدون سود وام میگیره

    • امیر

      این اقایانی که میان از بانک طرفداری می کند باید بگم یعنی شماها اینقدر نداری چرا همین بانک به کارمندان دیگر دولت چنین وامی نمی دند این اقای به اسم خلافی یا بانک نظر میدند انگار بد جوری دارند می کنند از لینکه دیگران حرف حق می زند خودشون کلاه بردارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج