۴۱۹۲۶۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

هواوی میت ۹؛ این گوشی یه چیز دیگه‌ست!

در حالی که گلکسی نوت ۷ به صورت کامل از چرخه رقابت خارج نشده است، هوآوی Mate ۹ را می‌توان جدی‌ترین رقیب این محصول به حساب آورد. تلفن هوشمند هوآوی از تاریخ ۱۵ نوامبر سال جاری در دسترس خواهد بود و بسته به کشور محل زندگی، امکانات آن متفاوت خواهد بود.

وب‌سایت آی تی رسان - مهدی ده نبی: در حالی که گلکسی نوت ۷ به صورت کامل از چرخه رقابت خارج نشده است، هوآوی Mate ۹ را می‌توان جدی‌ترین رقیب این محصول به حساب آورد.
این فبلت با باتری غول پیکر خود، آماده رقابت با پرچمداران شرکت‌های دیگر است. در این مطلب می‌خواهیم نگاهی نزدیک به هوآوی Mate ۹ داشته باشیم و بیشتر با آن آشنا شویم.

تاریخ عرضه و قیمت هوآوی Mate 9

تلفن هوشمند هوآوی از تاریخ ۱۵ نوامبر سال جاری در دسترس خواهد بود و بسته به کشور محل زندگی، امکانات آن متفاوت خواهد بود. در اروپا، تنها یک انتخاب وجود دارد: ۴ گیگابایت رم با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی.
اگرچه این مدل به صورت تک یا دو سیمکارته عرضه می‌شود. اما در کشور چین، دست شما بازتر است و مدل‌های متفاوتی را می‌توانید انتخاب کنید. با وجود رنگ‌های مختلف، شما تنها از بین رنگ خاکستری یا نقره‌ای قدرت انتخاب خواهید داشت و قیمت آن نیز ۷۵۰ دلار خواهد بود.

طراحی و کیفیت ساخت هوآوی Mate ۹

هوآوی نیز در نهایت از طراحی گوشه‌های تخت خسته شد و در هوآوی Mate ۹، شاهد گوشه‌های منحنی شکل هستیم. همین موضوع باعث شده تا این دیوایس در مقایسه با Mate ۸ و یا Ascend Mate ۷، راحت‌تر در دستان کاربران جای بگیرد و قابلیت ارگونومیک خاصی داشته باشد. در بقیه قسمت‌ها، زبان طراحی هوآوی ثابت باقی مانده و بدنه این گجت از ترکیب فلز و شیشه ساخته شده است.

هواوی میت 9؛ این گوشی یه چیز دیگه‌ست!

هوآوی Mate ۹ به اندازه کافی بزرگ و سنگین است و با صفحه نمایش ۶ اینچی و وزن ۱۹۰ گرمی، مطمئنا برای کاربران با دستان کوچک طراحی و ساخته نشده است. اما قبل از اینکه اندازه و ابعاد این دیوایس شما را دلسرد کند، بهتر است که به مشخصات سخت‌افزاری آن نگاهی بیاندازید.

هواوی میت 9؛ این گوشی یه چیز دیگه‌ست!

ابعاد بزرگ در طراحی تلفن‌های هوشمند، اجازه قرارگیری باتری‌های بزرگ و سخت‌افزار قدرتمند را می‌دهد. عمر باتری هوآوی Mate ۹ دو روز بوده و به دلیل فضای زیاد برای خنک شدن پردازنده، خبری از آتش‌گرفتگی نخواهد بود!

هواوی میت 9؛ این گوشی یه چیز دیگه‌ست!

خط تولید این تلفن هوشمند به زودی با طراحی مدل پورشه دگرگون خواهد شد و این محصول، تا پیش از تعطیلات کریسمس، با سخت‌افزار قدرتمندتر و صفحه نمایش ۵.۵ اینچی و البته قیمت بالاتر عرضه خواهد شد.

هواوی میت 9؛ این گوشی یه چیز دیگه‌ست!
صفحه نمایش هوآوی Mate 9

صفحه نمایش ۵.۹ اینچی با کیفیت Full HD این دیوایس بر اساس تکنولوژی IPS طراحی شده است. به دلیل برخورداری از میزان روشنایی فوق العاده پایین صفحه نمایش، هوآوی Mate 9 حتی در شرایط بسیار تاریک نیز چشمان شما اذیت نخواهد شد. همچنین در تست‌های ما در نور شدید، این دیوایس توانست موفق بیرون آید.

هواوی میت 9؛ این گوشی یه چیز دیگه‌ست!

کیفیت صفحه نمایش هوآوی Mate ۹ را نمی‌توان با گلکسی نوت ۷ مقایسه کرد و از این لحاظ، محصول سامسونگ سرتر بوده، اما برای کاربران و مصارف روزانه، کیفیت قابل قبولی را داراست. تراکم پیکسلی ۳۷۳ppi نیز برای چشمان انسان‌ها مناسب به نظر می‌رسد.

هواوی میت 9؛ این گوشی یه چیز دیگه‌ست!

صفحه نمایش هوآوی Mate ۹ در برابر خط و خش مقاوم بوده و توسط Gorilla Glass ۳ محافظت می‌شود.

نرم افزار هوآوی Mate 9

نرم‌افزار هوآوی Mate 9 به صورت کامل دگرگون شده است. رابط کاربری EMUI 5 بر اساس اندروید نوقا طراحی شده و نسبت به مدل‌های پیشین، بسیار شکیل‌تر و روشن‌تر به نظر می‌رسد. هوآوی Mate 9 با بهره‌گیری از قابلیت Volcano API عملکرد بهتری در زمینه بازی و واقعیت مجازی داراست. همچنین EMUI 5 به صورت پیش‌فرض دارای کشوی اپلیکیشن‌هاست.

هواوی میت 9؛ این گوشی یه چیز دیگه‌ست!

همواره نرم‌افزار هوآوی را می‌توان یکی از نقاط قوت آن دانست. نکسوس ۶P را می‌توان تلفن هوشمند هوآوی مورد علاقه من دانست. چرا که نرم‌افزار آن به صورت خالص توسط گوگل طراحی شده بود و این شرکت چینی، هیچ‌گونه دخل و تصرفی در آن نداشت. ممکن است که رابط کاربری EMUI ۵ نیز بتواند من را جذب کند.

قدرت پردازشی هوآوی Mate 9

هوآوی، تجربه بازی با Mate 9 را بهبود بخشیده است. مسئولان این شرکت چینی، قول عملکرد پردازشی دوبرابر Mate 9 را در مقابل P9 داده‌ است. با دو برابر شدن ظرفیت پردازش گرافیکی هوآوی Mate 9، این قول به نظر منطقی می‌آید.

هواوی میت 9؛ این گوشی یه چیز دیگه‌ست!

پردازنده Kirin ۹۶۰ را می‌توان یک تکنولوژی جدید به حساب آورد. این پردازنده هشت هسته‌ای با هسته‌های Cortex-A۷۳ با توان ۲.۴ و Cortex-A۵۳ با توان ۱.۸ گیگاهرتز، عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشته است. پردازنده گرافیکی Mali G۷۱ MP۸ نیز عملکردی فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده است. موتور Vulkan نیز از سهم به سزایی در بهبود گرافیکی هوآوی Mate ۹ برخوردار است.

دلیل دیگر بهبود در پردازش هوآوی Mate ۹ را می‌توان استفاده از حافظه داخلی UFS ۲.۰ سامسونگ دانست. این شرکت کره‌ای، از این تکنولوژی از زمان گلکسی S۶ در حال استفاده است و همین موضوع، سبب می‌شود تا سرعت بوت و بارگذاری دیوایس بالاتر رود.

دوربین هوآوی Mate 9

دوربین دوگانه هوآوی Mate 9 حاصل همکاری این شرکت چینی با کمپانی لایکاست. هوآوی نسبت به دیوایس قبلی که حاصل همکاری این دو شرکت بود، بهبودهایی را در دوربین Mate 9 به ارمغان آورده است. کیفیت عکاسی در فضاهای تاریک تا حدودی بهتر شده است و در واقع خروجی این قسمت، چیز مطلوبی به نظر می‌رسد.

هواوی میت 9؛ این گوشی یه چیز دیگه‌ست!

هوآوی Mate ۹ از دو دوربین در کنار یکدیگر بهره می‌برد که یکی از آنها ۱۲ و دیگری ۲۰ مگاپیکسلی است. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی به عکس‌های رنگی و دوربین ۲۰ مگاپیکسلی به عکس‌های سیاه و سفید تعلق دارد. حاصل همکاری هوآوی و لایکا، باعث شده تا عکس‌های گرفته شده توسط Mate ۹ دقت بالاتری نسبت به آیفون ۷ پلاس داشته باشند.

باتری هوآوی Mate 9

در حالی که عمر مفید باتری Mate 9 نسبت به Mate 8 از ۳۸ ساعت به ۴۳ ساعت افزایش یافته است، هوآوی توجه ویژه‌ای روی تکنولوژی شارژ باتری این دیوایس نیز داشته است. درگاه ورودی شارژ هوآوی Mate 9 به USB-C تبدیل شده است. شارژر این محصول در ابتدای شارژ با قدرت کمتر آغاز به کار کرده و به مرور، قدرت آن افزایش پیدا می‌کند. به این ترتیب، شارژر و خود دستگاه، کمتر داغ می‌شوند. این امر نه تنها بازده شارژ دستگاه را تا ۹۸ درصد بالا می‌برد، بلکه باعث عمر بیشتر هر دو قطعه می‌شود.

هواوی میت 9؛ این گوشی یه چیز دیگه‌ست!
رأی نهایی

اگر گلکسی نوت ۷ همچنان در بازار موجود بود، سامسونگ یک رقیب جدی را مقابل خود می‌دید. اما به خاطر قرار گرفتن گلکسی نوت ۷ در شعله‌های آتش، هوآوی Mate ۹ در حال حاضر، یک فبلت بدون رقیب به حساب می‌آید. آیفون ۷ پلاس را می‌توان یک رقیب برای هوآوی Mate ۹ به حساب آورد، اما باید توجه داشته باشیم که آیفون، محصول شرکت اپل است!

اگر قول‌هایی که هوآوی در مورد باتری قدرتمندتر، تجربه بازی لذت بخش‌تر و طراحی شکیل‌تر داده است صحت داشته باشد، هوآوی Mate ۹ را می‌توان یک گجت کامل و همه چیز تمام به حساب آورد.

هواوی میت 9؛ این گوشی یه چیز دیگه‌ست!

طبق بررسی‌های اولیه، از هر سه نفر، دو نفر از هوآوی Mate ۹ را پسندیده‌اند.

نقاط مثبت :

  • کیفیت ساخت بالا
  • صفحه نمایش با کیفیت Full HD و میزان روشنایی و عمق رنگی خوب
  • دوربین و اپلیکیشن فوق‌العاده
  • عمر باتری زیاد

نقاط منفی:

  • کیفیت عکاسی پایین در نور کم
  • عدم پشتیبانی از تکنولوژی شارژ‌ سریع
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج