۴۲۱۱۰۶
۴۲ نظر
۵۰۰۶
۴۲ نظر
۵۰۰۶
پ

واکنش جلیلی به شعار «ژوله و حیایی پنج میلیون رای، جلیلی ۴ میلیون رای»

جلیلی در نشست دانشجویی &#۰۳۹;انقلاب اول به نام خدا، انقلاب دوم علیه کدخدا&#۰۳۹; به سوالات دانشجویان پاسخ گفت و ابتدا سراغ چند دانشجوی منتقد رفت که برگه هایی را با این عنوان در دست داشتند: &#۰۳۹;ژوله و حیایی پنج میلیون رای، جلیلی چهار میلیون رای&#۰۳۹;. او اظهار داشت که این حرکت &#۰۳۹;جسارت به آقای روحانی است زیرا یعنی هر کسی طنز بیشتری بگوید رای بیشتری می آورد که این توهین به رای و منتخب مردم است.&#۰۳۹;

خبرگزاری ایرنا: نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: باید جلوی اجرای کنسرت 'ما نمی توانیم' در ایران را بگیریم؛ چه کلینتون بخواهد آنرا رهبری کند و چه ترامپ با ترومپت بخواهد به آن هیجان بدهد.

سعید جلیلی در نشست دانشجویی 'انقلاب اول به نام خدا، انقلاب دوم علیه کدخدا' در دانشکده علوم دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: کسانی که دل به آهنگ این کنسرت می بندند، سردرگم می مانند که دل به الاغ‌ها (دموکرات ها) ببندند یا از آمدن فیل ها (جمهوری خواهان) نگران باشند.

وی تاکید کرد: باید بر روی قدرتی تکیه کنیم که با توسل به آن اتفاقات بیرونی نتواند ساختار محاسباتی ما را به هم بریزد و مثلا رای آوری ترامپ یا کلینتون بر روی آن تاثیرگذار باشد.

به باور جلیلی 'بزرگترین خسارت این است که نکته اتکا و گرانیگاه از داخل به خارج کشور منتقل شود.'

این فعال سیاسی گفت: این تصور که دل بستن به وعده های خارجی می تواند جای قدرت داخلی را بگیرد، سرابی بیش نیست اما متاسفانه این گونه بیان و عمل شد که حد ملت ایران آبگوشت بزباش است و حتی تهیه غذای حمل و نقل ریلی هم به خارجی ها سپرده شد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: با باور به قدرت داخلی می توان پیشرفت های بسیاری را رقم زد.

* برنامه دشمن برای کاهش قدرت ویژه ملت
وی گفت: امام راحل با الهام از آموزه های اسلامی بین ۲ مفهوم خداباوری و باور مردم ارتباط وسیع برقرار و آنها را وارد عرصه سیاست کرد که ثمره آن یک الگوی جدید به عنوان مردمسالاری دینی بود.
به اعتقاد جلیلی 'این مفهوم جدید قدرتی شگرف در عرصه سیاسی تولید کرد که برای ایستادگی، پیشرفت و تکثیر شدن حرف های زیادی داشت.'
این فعال سیاسی به سند راهبرد امنیت ملی آمریکا که در سال ۲۰۱۵ منتشر شده، اشاره و اظهار کرد که آمریکایی ها در این سند تاکید کرده اند که باید دست کم یک قرن دیگر حتی با زور نظامی رهبر جهان باقی بمانند اما در عین حال باراک اوباما طی نامه ای به مقامات ارشد ایران اذعان می کند که بدون جمهوری اسلامی خیلی از مسایل حل شدنی نیست.
از نظر جلیلی،‌ پایه و اساس این اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی در 'باور به ایمان توده های مردم' است که بارها تجربه و عملیاتی شده است؛ نمونه های بارز آن غلبه اراده ملت بر اراده قدرت های بزرگ دنیا در حفظ شاه پهلوی، موفقیت صدام یا فشارهای هسته ای بود اما درست در جاهایی که بیشترین فشارها اعمال شد، پیشرفت های ملت بزرگتر بود.'

وی گفت که تمام تلاش دشمن این است که این سرمایه بزرگ را از ملت ایران بگیرند و مهمترین اقدام آنان در این راستا 'ایجاد تردید' به معنای سرخوردگی و یاس است که برای مقابله با امید یعنی باور به توانمندی های خود دنبال می کنند.

* این شعار توهین به روحانی است
جلیلی در ادامه نشست به سوالات دانشجویان پاسخ گفت و ابتدا سراغ چند دانشجوی منتقد رفت که برگه هایی را با این عنوان در دست داشتند: 'ژوله و حیایی پنج میلیون رای، جلیلی چهار میلیون رای'.
او اظهار داشت که این حرکت 'جسارت به آقای روحانی است زیرا یعنی هر کسی طنز بیشتری بگوید رای بیشتری می آورد که این توهین به رای و منتخب مردم است.'
این فعال سیاسی در پاسخ به سوال دیگری در نقد عملکرد تیم هسته ای سابق هم توضیح داد که در دولت اصلاحات گرچه پروتکل الحاقی به صورت داوطلبانه و موقت پذیرفته شد اما غربی ها در ادامه مدعی شدند که این تعلیق باید به تعطیلی و در نهایت تخریب زیرساخت های هسته ای منجر شود.
وی اضافه کرد: در ادامه این زورگویی و در زمان مسوولیت آقای لاریجانی در پرونده هسته ای،‌ غربی ها به این بهانه که ایران پروتکل داوطلبانه و موقت را ادامه نداده، ‌چند قطعنامه علیه ما صادر کردند و ‌در زمان مسوولیت من هم در روزی که پاسخ 6 موضوع مهم مورد نظر آژانس انرژی اتمی داده شد و به تایید آژانس هم رسید، قطعنامه بعدی علیه ایران تصویب شد.

جلیلی با تشریح مسیر دفاع تیم هسته ای سابق از حقوق ملت ایران و زورگویی و بدعهدی طرف غربی تاکید کرد: نباید به بهانه بهانه ‌زدایی منابع کشور را تخلیه کنیم زیرا کسی که خود را به خواب زده، ‌بیدار بشو نیست.

* چرا روسیه نماد استکبار نباشد؟
در ادامه جلسه یکی از دانشجویان که خود را اصلاح طلب معرفی کرد، از جلیلی پرسید با توجه به اقدام های روسیه در گذشته علیه ایران، چرا به جای آمریکا،‌ روسیه را مصداق استکبار ندانیم؟
جلیلی هم در پاسخ به تبیین توطئه های آمریکایی ها علیه ایران به ویژه پس از وقوع انقلاب اسلامی پرداخت و گفت که راهبرد این کشور 'تغییر رژیم' در ایران است و این را به صورت آشکار اعلام کرده و می کند.
این فعال سیاسی همچنین همه دانشجویان را به مطالعه سند سیاست خارجی جمهوری خواهان و دمکرات ها که در انتخابات ریاست جمهوری منتشر شده، توصیه کرد که به گفته او اصول آن به صراحت با اصول انقلاب اسلامی تناقض و تقابل پارادایمی دارد.
دانشجوی اصلاح طلب همچنین پرسید چرا با وجود تایید برجام در شورای عالی امنیت ملی شما دست از مخالفت با آن بر نمی دارید که جلیلی پاسخ داد: برجام با 10 ملاحظه در این شورا تصویب شد و همچنین مجلس هم 10 ملاحظه و رهبر انقلاب نیز 28 ملاحظه بر آن نوشتند و حرف ما رعایت نشدن توصیه های شورای عالی، مجلس و رهبری است.
دانشجوی سوال کننده میکروفن را رها نکرد تا سوال بعدی خود را هم با حرارت از جلیلی بپرسد و بگوید چرا انجمن اسلامی اصلاح طلب در دانشگاه حق فعالیت ندارد که جلیلی گفت: مبنای رفتار همگان باید مناسبات قانونی و در راس آن قانون اساسی باشد و امیدوارم دولت یازدهم هم فضای فعالیت را برای شما در دانشگاه مهیا کند.

این فعال سیاسی پرسشی را که به تحریم روسیه از طرف غربی ها با وجود رابطه آن با رژیم صهیونیستی اشاره داشت، نشانه خوی استکباری و زورگویی آمریکایی ها دانست و گفت: آمریکا با هر کشوری که علیه منافعش باشد،‌ برخورد می کند.

* ماجرای توصیه به اشتون، پای مصنوعی جلیلی، سبد تخم مرغ و گلابی
مسوول تیم مذاکره کننده سابق، ادعاهای توصیه به رعایت حجاب توسط کاترین اشتون و کوبیدن پای مصنوعی اش روی میز مذاکره را از اساس تکذیب کرد و در باره اینکه گفته می شود تیم او در مذاکرات فقط انشاء خوانده است، ‌افزود: آمریکا تصور می کرد که می تواند در مذاکرات هسته ای دیکته بگوید و ما بنویسیم اما اجازه گفتن دیکته را به دیکتاتور ندادیم و اگر این کار انشاء گفتن است، ‌به آن افتخار می کنیم.
او اظهار داشت: آمریکا می خواست که ایران غنی سازی 20 درصد و سایت فردو را در مقابل یک آب نبات تعطیل کند اما ما اجازه چنین کاری را ندادیم با این حال در مذاکرات ژنو در قبال وعده هایی مشابه آب نبات، امتیازات بسیار بزرگتری به غرب داده شد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: نمی توان همه تخم مرغ ها را در سبد جلب اعتماد دشمن گذاشت به امید اینکه یک گلابی برگردد.

وی در پایان تصریح کرد که 'دیپلماسی باید متکی به زمین محکم توانمندی های داخلی باشد نه باتلاق اعتماد به دشمن.'

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا این کشور رو از شر امثال آقای جلیلی در امان بداره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین جلیلی و امثال اون زمان جنگ جونشون رو سپر کردن که این مملکت سر پا بمونه، اما شما ها و معشوقه های شما چیکار کردن واسه این مملکت جزء امریکا گردی و اروپا گردی؟

      • ابان

        خداوند این کشور را از شر شما نجات دهد.....اگر جلیلی و امثال جلیلی ها به دروغگو بزرگی چون امریکا اعتماد نکرده و نمیکنن .ومنل روحانی ذوق زده الکی نمیشن

      • بدون نام

        عزیز 11:01
        بزرگترین فرمانده جنگ که آیت الله هاشمی بودن جلیلی و امثالهم نقش توپ جمع کنم نداشتن برادر من

        عزیز آبان
        خداوند کشور رو از شر افراطیون و تندروها نجات ده
        راه رستگاری یا همون صراط مستقیم ، اعتدال است

      • ابان

        ..همه رزمندگان در پیروزی جنک شریک بودن ... اعتدال خوبه اما نه اعتدالی که طرف (بقول علی دایی) به اون طرف غش کرده باشه..اعتدال خوبه اما نه در سیاست خوارجه نه با این امریکا

      • بدون نام

        آقای بی نام ساعت 11:01
        اولا شما صحبت کردن را یاد بگیرید. صبح تا شب به منتخب مردم کشور توهین می کنین. طبق قانون شما مجرم هستین.امثال جلیلی جونشونو فدای جیبشون کردن.

    • بدون نام

      خدایی راست میگه.من باهاش مخالفم ولی آدم نمیتونه دروغ بگه آمریکا ابله نیست فشار خفه کننندشو برداره تازه امتیازم بده!ختما واسشون چیز بیشتری داشته.اینکه مزاکره کننده قوی داشتیم هم همه میدونیم کشکه ولی خب نمیخایم قبول کنیم چون فک میکنیم اینا با قبلیا فرق دارن.چیزای زیاذی پشت پرده داده شده.درضمن آمریکا از کسی نمیترسه که بخاد به خاطرش ژست بگیره

    • بدون نام

      قدر جلیلی را بدانیم واقعا آدم خوبیه

    • بدون نام

      خود اقای جلیلی هم میگه من ادم خوبی هستم

      پاسخ ها

      • علی

        لطفا توهین نکنید

    • حمید

      آقای بدون نام آقای جلیلی شایدرزمنده خوبی باشه اماقطعاسیاستمدارخوبی نیست هرکسی رابهرکاری ساختندزنده بادظریف

      پاسخ ها

      • محمد حسن

        چقدر هم اقای ظریف کار درست بود ..فعلا بشین منتظر باش و ببین چطور ترامپ برجام پاره کنه

      • بدون نام

        متعجبم از اصول گرایان
        اقا محمد حسن شما برای اینکه جناحت پیروز شه حاظری منافع کشورت از بین بره و برای شکست برجام لحظه شماری میکنی

    • بدون نام

      جواب مردم رو بده به جای شانتاژ

    • بدون نام

      فرافکنی و عدم پذیرش واقعیت جامعه و اجاره به افرادی خاص برای اظهار نظر و عدم حذف افرادی که مورد تایید مردم نیستند از طریق انتخابات، باز دوباره در خصوص مسائل جامعه اظهار نظر می کنند

    • بدون نام

      آقای جلیلی خوب است بداند فرصت این نوع گفتمان تمام شده و مردم الان حقوق و ملک نجومی را میبینند این حرفا برای کتابخانه خوب است در عمل بکار نماید.

    • بدون نام

      آقای جلیلی فقر می دونی چیه گرسنگی می دونی چیه بیکاری می دونی چیه فحشا می دونی از کجا می آید جان دادن وگشته شدن می دونی چیه بخدا قسم نمی دونی اگر می دونستی می فهمیدی که یکوقت که داری زیر دست دشمن خفه می شی باید اول از زیر دست دشمن در بری وبعد با مشت محکم بکوبی بسر دشمن توی جنگ سرد وگرم هم حلوا خیرات نمی کنند یه وقت تو پیروزی یه وقت دشمنت پس برای اینکه خفه نشی باید قواعد جنگ با دشمن را بدانی با شعار دادن نمی شه جنگید باید عاقلانه وحساب شده جنگید آمریکا شما را خیلی دوست داره که حسابی انو بزرگش کردیدو می تونه براتون نعره شیر بکشه در حالی که گربه ای بیش نیست ملت ما در برجام صلح حدیبیه ای راپذیرفت که می دانه چه نتیجه ای براش خواهد داشت با همه این حرفها جلیلی دوستت داریم واز دلسوزیت متشکریم شاید روزی هم بتو وافکار تو رای بدهیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینا اگه فقر می دونستن که از بهم خوردن مناظره به قیمت خوش شدن دلشون خوشحال نمیشدن. اینا دشمن داخلی هستن. دشمن مردم

    • بدون نام

      اون کسی که به نظر اولی پاسخ داده
      شما از کجا دونستی طرف اروپا گردی میکرد با معشوقش
      ضمنا هر کسی بره جبهه از مملکتش دفاع کنه ، وظیفه ش رو انجام داده ....

    • بدون نام

      شما هم طنزبگی و مردم را بخندانی بهتر است که حرف ناپخته بزنی که یک ملت را به اتش خود بسوزانی

    • بدون نام

      فعلا که الاغ و فیل ها خوب مدیریت بلدن مردم هم دوستشون دارن همه هم آرزوی مهاجرت رو دارن برای پیشرفت زندگی و یه حال خوب

    • بدون نام

      آقای جلیلی بیخیال به عنوان سیاستمدار خاصیتی برای ایران نداشتی

    • بدون نام

      چه سر دعوا دارن با همه انگار طلبکار ملت هستند یا قیم مردم ند خودشون میدونند نظر مردم چیه راجع بهشون

    • بدون نام

      من بی سواد م ولی از اینکه اقای جلیلی به دیگران می گوید الاغ یا فیل خجالت می کشم بگویم می خواهم به این اقا رای بدهم چون به دیگران توهین می کند اینها فکر می کنند هرچقدر بیشترفحاشی کنند عزیز می شوند اقای جلیلی هم فکرهای شما همان چهار ملیون هستند......... مردم ازدست ادمهای مثل شماها خسته هستند دست ازسر مردم بردارید

    • محمد حسن

      متاسفانه کسانی هستند که هیچی از سیاست و وضعیف واقعی ایران نمیدونن ولی درباره مسایل سیاسی نظر میدن اینا همونایی هستن که فکر میکنن برای بدست اوردن ازادی ایده ال خودشون باید دست گدایی رو پیش امریکای دروغگو دراز کنن...خدا کشور زو از شر این ادمها نجات بده

    • یک ایرانی

      اتفاقا شعار درستیه, شمارو هم برای بیانات طنزت بااون دو عزیز مقایسه کردن, تو عرصه ی جدی که حرفی برای گفتن نداشتی...

    • نادر

      با سلام این ادبیات اقای جلیلی درست مثل دوست خوبشون اقای دکتر احمدی نژاد است با واژه های کاملا بی ادبانه اقا ایرانی فرهنگ قوی داره ..........

    • بدون نام

      یا نظر من رو پخش نمیکردی
      یا بصورت کامل پخش میکردی

    • بدون نام

      این مملکت امثال احمدی نژاد هم داره که رنگ جبهه ندیده خودشو رزمنده میدونه. داداشه من که از امثال جلیلی طرفداری میکنی این بابا هر جور دلش میخواد مسائل رو حلاجی میکنه ادم یاد گربه میوفته که از هرجا ولش کنی چاردست و پا میاد پایین. جمع کنید این بساط چپ و راستو مملکت گرفتاره اینا هم مارو گرفتار کردن کسانی که تحریمها رو کاغذ پاره میخوندن. حالا کجان گوشت فلان قدر دلار فلان قدر شرف مفت

    • بدون نام

      سلام
      من با وضعیت فعلی موافق نیستم ولی اقای جلیل مسئول نیروی انسانی در وزارت امور خارجه بودند و بعد چند ماه اموزش شدند مذاکره کننده ارشد .... و حالا برای دیپلماسی کشور تصمیم میگیره.
      کمتر کسی مثل ظریف تو کشور هست که تحصیلاتش و سابقه کارش با پست فعلیش مرتبط باشه.

    • پوریا کیانمهر

      ببینید سیاست نظام اینه که قبلا اقای جلیلی با گفتمان خاص خودش مذاکرات رو ادامه میداد الان اقای ظریف در ضمن دوستان عزیز اقای جلیلی از نظر سواد علمی و سیاسی چیزی دست کم از اقای ظریف نداره و منی که در دانشگاه شاگرد هردوش بودم اقای جلیلی در بعضی موارد اگاه تر از اقای ظریف بود.الکی به جون هم نیفتید.

    • بدون نام

      بعضی از کسانی که در اینجا اظهار نظر کردند حداقل فهم سیاسی را هم ندارند. درست نیست راجع به شخصیتی مثل آقای جلیلی اینطور صحبت شود!

    • بدون نام

      آقای جلیلی با همین حرف ها ایران را 8 سال زیر بدترین تحریم ها بردی شما اربابان قدرت که اصلا معنی تحریم را نمیفهمین برلتون میتونین اینجوری حرف بزنیت

    • علی

      به یک قسمت از حرفای خود اقای جلیلی که در بالا هم اومده دقت کنید:
      «اما در عین حال باراک اوباما طی نامه ای به مقامات ارشد ایران اذعان می کند که بدون جمهوری اسلامی خیلی از مسایل حل شدنی نیست.»
      باراک اوباما رئیس جمهور کشور امریکا که بدون تردید ابرقدرت هست ( که می دونم بعضی ها از روی تعصب منکرش می شوند) میگه بدون ایران خیلی از مسایل حل نمی شه .هیچ کس هم معترضش نمیشه ماا هم خیلی خوشمون میاد ولی وای به حال یک مسئول درجه پنجم مملکت ما اگر بگه باید با امریکا تفاهم بکنیم اونوقت میشه مرعوب یا شیفته غرب ، نوکر امریکا ، یا کسی که با معشوقش مشغول اروپا گردیه .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داداش چی زدی؟داره میگه باراک اوباما گفته نگفته من میگم

      • بدون نام

        بدون نام تو چی زدی
        اونم میگه باراک اوباما میگه نه جلیلیت

      • Mزهرا

        لایک علی آقا کاملا درست گفتی

      • بدون نام

        این یارو 18:55 بی نام سواد نداره . معنی اذعان چیه عمو جون؟ برو قاقالیلی تو بخور و دابسمشتو بساز. تورو چه به سیاست

    • بدون نام

      آقای جلیلی == کاسب تحریم
      آقای جلیلی == منتقد برجام
      منتقد برجام == طرفدار ترامپ
      آقای جلیلی و اقای ترامپ وصلتتان مبارک

    • بدون نام

      خوب شما مردم و انداختن وسط دعوای اصولگرا و اصلاح طلب و خودشون دارن ....یاد اون خره افتادم که جلوش هویج بستن و هی میدویید تا به هویج برسه !!

    • بدون نام

      چرا اونایی که به برجام حمله می کنن نمی گن که شرایط مملکت چطور بود که دولت مجبور به پذیرش برجام شد؟
      چرا یه بار به اون کسایی که باعث نابودی صنعت و اقتصاد ایران شدند و شرایط را طوری رقم زدند که چاره ای جز پذیرش برجام نداشته باشیم حمله نمی کنند
      اقای جلیلی ما نمی خاهیم قربانی امیال و ارمانهای شما شویم لطفا درک کنید

    • بدون نام

      شما اگر قدرت داشتین خوب کاری می کردین که تحریمهای نفتی و بانکی نتونه برامون مشکل درست کنه ما حتی نمیتونستیم نفت بفروشیم یا پولش را بگیریم و پولهایمان در کشورهای خارجی بلوکه شده بود که به آقای زنجانی متوسل شدند و گرنه نیازی به تسلیم شدن نبود اگر بلد بودید همان موقع راهکار ارائه میدادید با شعار که چیزی حل نمیشه جز مشکل روی مشکل اضافه میشه اصلا دعوا اونموقع سر چی بود؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج