جاباما
۴۲۱۸۰۳
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

اعضای احتمالی دولت ترامپ

گروهی از تندروترین سیاستمداران محافظه‌کار در آمریکا به «دونالد ترامپ» برای رسیدن به مقام ریاست‌جمهوری کمک کردند. این‌ها اکنون منتظرند تا پاداش خدمت‌شان را بگیرند. ولی این افراد چه کسانی هستند؟

خبرگزاری ایلنا: گروهی از تندروترین سیاستمداران محافظه‌کار در آمریکا به «دونالد ترامپ» برای رسیدن به مقام ریاست‌جمهوری کمک کردند. این‌ها اکنون منتظرند تا پاداش خدمت‌شان را بگیرند. ولی این افراد چه کسانی هستند؟

به گزارش دویچه‌وله، هرچه مبازره انتخاباتی طولانی و نفس‌گیر بود، از این جای کار به بعد سریع پیش می‌رود. دونالد ترامپ و «باراک اوباما»، روز پنج‌شبنه با یکدیگر ملاقات کردند تا درباره پروسه انتقال قدرت گفت‌وگو کنند. اکنون ترامپ باید اعضای هیات دولت خود را به صحنه بیاورد و در پست‌های مهم دیگر دولتی نیز افرادی را برگمارد که با تکیه به ‌آن‌ها بتواند خط خود را پیش برد. تیمی که برای ۴ سال ‌آینده بر بسیاری مسائل دنیا تاثیرگذار خواهد بود.

نشانه‌ها حاکی است که او به احتمال قوی افرادی را در کابینه و کرسی‌های دولتی جای خواهد داد که در مبارزه انتخاباتی درکنارش ایستادند و از او حمایت کردند. برخی از این افراد حتی در میان خود جمهوری‌خواهان نیز موقعیت چندان بالایی ندارند و به قول معروف بیرون از گود به شمار می‌روند، برخی اما از نفوذ و قدرت بالایی برخوردارند.

دسته باز‌ها

اعضای احتمالی دولت ترامپ

رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک

در مبارزه انتخاباتی ترامپ هسته بسیار محافظه‌کار و سختی وجود داشت که به قول کارشناسان ورود آن‌ها به کابینه مو بر بدن دموکرات‌ها راست می‌کند، از جمله «رودی جولیانی» شهردار سابق نیویورک و «نوت گینگریچ» رئیس سابق مجلس نمایندگان ایالات متحده که در دور پیشین مبارزات انتخاباتی گفته بود: «اگر باراک اوباما با این همه فضاحت دوباره انتخاب شود، بازهم چپ‌گراتر خواهد شد». «مایکل فلین» رئیس سابق هیئت اطلاعات نظامی آمریکا و «دیوید کلارک» رئیس پلیس میلواکی نیز دو نفر دیگر این گروه هستند.

اعضای احتمالی دولت ترامپ

مایکل فلین، رئیس سابق هیئت اطلاعات نظامی آمریکا

یکی از شعارهای اصلی ترامپ در انتخابات «ایجاد نظم و امنیت» بود. امکان دارد که او جولیانی را به عنوان وزیر دادگستری، گینگریچ را به عنوان وزیر خارجه برگمارد. فلین و کلارک هم ممکن است به عنوان مشاوران امنیتی و یا وزارت امنیت داخلی منصوب شوند.

اعضای احتمالی دولت ترامپ

نوت گینگریچ، رئیس سابق مجلس نمایندگان ایالات متحده

گروه «اسپین دکتر» یا چرخش خبری

اعضای احتمالی دولت ترامپ

استیو بانون، مدیر وب‌سایت دست‌راستی «بریتبارت نیوز»

این گروه در فضای رسانه‌ای نقش بسیار مهمی بازی می‌کند و جایگاه مهمی در لابی‌گری و فضاسازی برای دولت‌ها، موسسات مالی و اقتصادی و یا حزب‌ها دارد و به شکلی کاملا عمدی اخبار نیمه‌درست یا کاملا دروغ را برای تاثیرگذاری روی اذهان عمومی منتشر می‌کند. این گروه در تولید رای برای ترامپ و اساسا طرح او در رسانه‌ها نقشی اساسی بازی کرد.

«استیو بانون» مدیر وب‌سایت دست‌راستی «بریتبارت نیوز» از نزدیک‌ترین یاران ترامپ در مبارزه انتخاباتی بوده است. هنوز روشن نیست که آیا او پستی در کابینه می‌گیرد یا نه. مشاوران ترامپ به او توصیه کرده‌اند که فردی مانند استیو بانون احتمالا در خارج از کابینه موثرتر است تا درون آن. با این حال ممکن است او رئیس ستاد کاخ سفید شود. «کوری لواندوسکی» اولین رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ و جارد کوشنر، داماد ترامپ هم دو نفر دیگر از گروه رسانه‌ای ترامپ هستند که می‌توانند در قابل قبول جلوه دادن طرح‌های ترامپ نقشی مهم ایفا کنند.

رده دومی‌ها

برخی از چهره‌های نه چندان موفق حزب جمهوریخواه هم که در این مبارزه در کنار ترامپ بودند، حالا امیدوارند که او پاداش‌‌شان را بدهد. یکی از آن‌ها بن کارسون، جراح مغز و اعصاب است که خود نیز کاندیدا شده بود. او بلافاصله پس از حذف شدن به اردوی ترامپ پیوست و ممکن است شانس به دست ‌آوردن پست وزیر بهداشت را داشته باشد.

«ریک پری» فرماندار سابق تگزاس نیز امیدواری زیادی دارد که در کابینه ترامپ قرار گیرد. او که به شدت محافظه‌کار است، مدتی با ترامپ مقابله کرد اما بعد به ارودی او پیوست. روشن نیست او به چه مقامی برسد. ولی پری کمی بعد از پیروزی ترامپ پستی در توییتر از خود گذاشت که او را در حال تماس تلفنی با ترامپ یا تیمش نشان می‌داد.

برخی رسانه‌ها از امکان ورود افرادی مانند «سارا پیلین» خانم سیاستمدار محافظه‌کار و از چهره‌های مشهور «تی پارتی» نیز سخن گفته‌اند.

چهره استراتژیست

اعضای احتمالی دولت ترامپ

کلین کانوی، مدیر ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ

یکی از چهره‌های مهم کمپین مبارزاتی ترامپ «کلین کانوی» بوده است. زنی که دیرتر به کمپین ترامپ پیوست اما نقشی تاثیرگذار در انتخاب شدن او داشت. کلین کانوی، مدیر کمپین، استراتژیست و فردی باتجربه در نظرسنجی است که در آخرین هفته‌های مبارزه انتخاباتی به ترامپ مشاوره داده است. این فرد بود که به ترامپ توصیه کرد از نوشتن توییت‌های تحریک‌آمیز خودداری کند و چهره‌ای نسبتا متعادل از خود ارائه دهد. چیزی که به گفته کارشناسان در جلو افتادن ترامپ در اذهان عمومی تاثیر بسیار داشته است. او در شوهای تلویزیونی و در تمام مصاحبه‌ها تلاش کرد از ترامپ چهره‌ای مثبت ارائه دهد. ممکن است کانوی به عنوان رئیس مطبوعاتی کاخ سفید انتخاب شود.

دوستان دیرین

«کریس کریستی» فرماندار نیوجرسی است و رهبری ستاد انتخاباتی ترامپ در این ایالت را بر عهده داشت. او و ترامپ ۴۰ است که دوستان نزدیک همدیگر هستند. کریستی مشهور است که به عنوان یک سیاستمدار از همه ترفندها ‌آگاه است و شبکه ارتباطی خوبی هم در واشنگتن دارد. هنوز روشن نیست که به او کدام وزارتخانه داده خواهد شد. گمانه‌زنی‌ها روی وزارتخانه‌های بازرگانی، دادگستری و یا دفاع هم دور می‌زند.
ولی کریس کریستی رسوایی بریج‌گیت را در کارنامه خود دارد. دو دستیار ارشد فرماندار ایالت نیوجرسی، برای بی‌اعتبار کردن یک شهردار دموکرات که حاضر نشده بود در انتخابات قبلی نیوجرسی از کریس کریستی حمایت کند، کاری کرده بودند که بر پلی که نیوجرسی را به نیویورک متصل می‌کند، ترافیک سنگینی ایجاد شود. او این دو را بعدا اخراج کرد ولی پرونده به نامش ثبت شد. به همین دلیل ممکن است گرفتن رای اعتماد برای او دشوار باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مشاورین ومعاونین ترامپ مطمئنا از افراد زبده ومقتدر تشکیل خواهد شد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج