۴۲۱۸۷۵
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

گردشگری را امنیتی نکنیم

پیش از این برخوردهای سلیقه‌ای با گردشگران خارجی باعث انتقاد می‌شد و این بار برخورد با گردشگران داخلی. در روزهای گذشته نامه انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی ایران به دفاتر مسافرتی که فهرست نام میهمانان همایش کوروش در شیراز را خواسته بود، واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت.

شهروند نوشت: پیش از این برخوردهای سلیقه‌ای با گردشگران خارجی باعث انتقاد می‌شد و این بار برخورد با گردشگران داخلی. در روزهای گذشته نامه انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی ایران به دفاتر مسافرتی که فهرست نام میهمانان همایش کوروش در شیراز را خواسته بود، واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت.
اگر چه انتظار می‌رفت با تمرکز شدید سازمان میراث فرهنگی بر حوزه گردشگری، برای جذب گردشگران و توسعه گردشگری داخلی تلاش شود، اما انتشار نامه انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران به دفاتر مسافرتی برای پیگیری اعلام نام مسافرانی که در تاریخ ٢٤ مهرماه تا ١٠ آبان‌ماه به شیراز سفر کرده‌اند، عکس‌العمل رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را هم برانگیخت تا بگوید: «ما نباید اجازه بدهیم گردشگری با تشنج همراه باشد و نباید کاری کنیم که فضای این حوزه به سمت امنیتی شدن برود.» زهرا احمدپور در بازدید از غرفه روزنامه شهروند، در پاسخ به این سوال که آیا درخواست نام کسانی که در همایش کوروش در شیراز شرکت کردند، قانونی است، گفت: «نباید بگذاریم گردشگری با تشنج همراه باشد. ما باید به دنبال فراهم‌آوردن فرصت‌های امن برای جذب گردشگران باشیم؛ چرا که ادعایمان هم این است که ایران مقصدی امن برای گردشگران خارجی و داخلی است. بنابراین نباید اتفاقاتی رقم بخورد که این امنیت را خدشه‌دار کند.»
در روزهای گذشته علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی هم تعقیب و بازداشت مسافران را بی‌معنی دانسته و گفته بود: «تعقیب و بازداشت مسافران شرکت‌کننده در مراسم جشن کوروش بی‌معنی است.»
او در نشست خبری روز سه‌شنبه در نمایشگاه مطبوعات، در پاسخ به سوال «شهروند» اعلام کرد که «اگر کوروش پس از پیامبر زنده بود با توجه به این‌که فرد عاقلی بود، قطعا مسلمان می‌شد. از این‌رو ما نباید بر تعصب نژادی تأکید داشته باشیم، این در حالی است که تعقیب و بازداشت این افراد بی‌معنی است و لزومی ندارد.» مطهری همچنین گفت: «البته دوستانی که پای مقبره کوروش رفتند و آن شعارها را هم دادند، کار عاقلانه‌ای نکردند؛ زیرا ایدئولوژی ایران باستان قابل مقایسه با اسلام نیست.» این عضو کمیسیون فرهنگی همچنین برخورد با تجمع‌کنندگان در مقبره کوروش در پاسارگاد را کاری نادرست دانست: «از همان ابتدا ایجاد ممنوعیت برای حضور مردم در مراسم روز تولد کوروش در پاسارگاد و این‌که اعلام کردند تورهای مسافرتی به آنجا مسافر نبرند، موضوعی تحریک‌کننده بود؛ نباید این کار را می‌کردند. بر فرض از ٨٠‌میلیون جمعیت ایران ٥٠٠٠ نفر هم به پاسارگاد بروند و در آنجا شعار بدهند. این مسأله مهمی نیست و نباید خیلی به آن توجه کنیم.»
معاون رئیس‌جمهوری نیز درباره اظهارات علی مطهری درمورد غیرقانونی بودن درخواست فهرست نام میهمانان همایش کوروش در گفت‌وگو با «شهروند» چنین گفت: «نهادهای قانونی تکالیف خودشان را دارند و من به بحث تکالیف آنها وارد نمی‌شوم؛ اما باید امنیت گردشگری برقرار باشد و نباید کاری کنیم که فضای این حوزه به سمت امنیتی‌شدن برود. امنیت در گردشگری مکانیزم خودش را دارد و باید با همین سازوکارها آن را تأمین کرد.»
معاون رئیس‌جمهوری در گفته‌های خود چندین‌بار بر امنیت گردشگران و آرام‌بودن فضا تأکید کرد و ادامه داد: «آثار تاریخی‌ ما به دلیل نوع سازه‌های‌شان محدودیت‌هایی دارند که اگر از آنها صیانت نکنیم، ممکن است در همین برخوردها و هیجاناتی که برایش اتفاق می‌افتد، دچار آسیب شوند؛ برای همین مهم‌ترین موضوع در این زمینه مراقبت از این سازه‌هاست. ما باید فضای امنی، آرام و به دور از این هیجانات ایجاد کنیم.»
با سرعت و تحرک بیشتر پیش می‌رویم
درست یک هفته از صدور حکم رئیس‌جمهوری برای ریاست زهرا‌ احمد‌پور بر منصب سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاونت رئیس‌جمهوری می‌گذرد. حکمی که پس از تب‌و‌تاب فراوان معرفی گزینه‌های مختلف برای سکانداری این سازمان اعلام شد تا احمد‌پور سومین زن کابینه دولت تدبیر و امید باشد.
او که درباره برنامه‌ آینده سازمان، بعد از تغییر مدیریت آن هم گفت: «رئیس سازمان تغییر کرده، اما دولت تغییر نکرده است؛ بنابراین برنامه‌ها بر اساس همان اهدافی است که دولت تدبیر و امید طراحی کرده و ما هم براساس سند چشم‌اندازی که دولت در نظر دارد و می‌خواهد محقق کند، در آن جهت حرکت خواهیم کرد.»
رئیس سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: «برنامه‌ها همان برنامه‌ها است اما ما می‌خواهیم با سرعت و تحرک بیشتر حرکت کنیم و زودتر به اهداف مندرج در برنامه‌ها برسیم زیرا از اساس ترمیم کابینه هم برمبنای چابک‌سازی دولت صورت گرفت.»
معاون رئیس‌جمهوری در پایان رسانه را یک فرصت دانست و چنین وعده‌ای داد: «من در دوره مسئولیتم این فرصت را پاس خواهم داشت زیرا گمان می‌‌کنم رسانه‌ها دیده‌بانان خوبی هستند و می‌توانند کمک کنند تا ما بهتر و مناسب‌تر به اهداف‌مان برسیم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      واقعا کسانی که رفتند پاسارگاد تحت تعقیب هستند ؟ چرا مگه کوروش ادم بدی بود باورم نمیشه سر مزار کسی رفتن باید تحت تعقیب باشند؟

    • بدون نام

      در ایران چی سیاسی نیست که این یکی نباشه؟؟!!!!! الان جزیره اشوراده را سیاسی کردن ومحیط زیستو الکی انداختن جلو که جلوی اقتصاد واشتغالزایی مردم منطقه را بگیرند .محیط زیست اگر کاری بلدبود جلوی الودگی هوای شهرها را میگرفت یا حداقل از خشک شدن خود خزر ورودخانه های زاینده رود و دریاچه ارومیه جلوگیری میکرد ! مردم بندر ترکمن چه فرقی با بقیه شهرهای سواحل شمالی ایران دارند ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!! هر کسی بیاد ببینه از تفاوت چشمگیر و دلخراش این شهر محروم با بقیه شهرهای سواحل شمالی بشدت جا میخوره !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج