جاباما
۴۲۴۴۱۶
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

دره عجیب و دیدنی گوبلین در یوتا

یکی از عجیب ترین مکان های یوتا، ایالات متحده، دره گوبلین بین شهرهای گرین ریور و هنکسویل است. این دره که تنها ۱.۶ کیلومترعرض و ۳ کیلومتر طول دارد با هزاران هودو پر شده است.

برترین ها: یکی از عجیب ترین مکان های یوتا، ایالات متحده، دره گوبلین بین شهرهای گرین ریور و هنکسویل است. این دره که تنها ۱.۶ کیلومترعرض و ۳ کیلومتر طول دارد با هزاران هودو (سنگ های ماسه ای فرسوده شده که توسط باد و آب به شکل اجنه سایر موجودات افسانه ای درآمده است.) پر شده است. چشمگیرترین آن ها سه هودوی مجزا با ابعاد بسیار بزرگ است که روی یک لبه باریک ایستاده اند و توسط زمین های تخت پوشیده از چمن احاطه شده اند.
هودو ها با فرسایش ماسه سنگ ها در دوره ژوراسیک، بین ۱۸۰ تا ۱۴۰ میلیون سال پیش ایجاد شده اند، زمانی که این منطقه در کنار یک دریای باستانی قرار داشت. این اشکال عجیب و غریب به این علت پدید آمدند که سنگ ها از انواع مختلف سنگ های رسوبی با درجه سختی متفاوت تشکیل شده بودند که موجب می شد به صورت متفاوتی ساییده شوند. سنگ های نرم تر، سریعتر از سنگ های سخت ساییده می شدند.
دره گوبلین اولین بار توسط گاوبازها که به دنبال گله گاو می گشتند کشف شد. سپس در اواخر سال های 1920، «Arthur Chaffin» با همراهانش دوباره کشف شد. گفته می شود آرتور و همراهانش از آن چه دیده بودند بسیار شگفت زده شده بودند. او این دره را دره قارچ نامید و در سال 1949 دوباره به آن بازگشت و چند روز به بررسی این دره اسرارآمیز و عکاسی از آن پرداخت. این دره در سال 1964 رسما به عنوان یک پارک ایالتی تعیین شد.
دره عجیب و دیدنی گوبلین در یوتا
دره عجیب و دیدنی گوبلین در یوتا
دره عجیب و دیدنی گوبلین در یوتا
دره عجیب و دیدنی گوبلین در یوتا
دره عجیب و دیدنی گوبلین در یوتا
دره عجیب و دیدنی گوبلین در یوتا
دره عجیب و دیدنی گوبلین در یوتا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سوگل

      عجب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج