۴۲۶۹۱۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

اختصاص ۵ هزار اتوبوس برای بازگشت زائران

مدیرکل دفتر حمل‌ و ‌نقل مسافر سازمان راهداری و جاده‌ای از اختصاص ۵ هزار دستگاه اتوبوس از مجموع ۱۰ هزار دستگاه موجود در ناوگان جاده‌ای کشور برای بازگشت زائران حسینی خبر داد و گفت: در زمان پیک بازگشت مسافران نیز از گیت‌های هضطراری پایانه‌های مرزی و سیستم شاتلی استفاده خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل دفتر حمل‌ و ‌نقل مسافر سازمان راهداری و جاده‌ای از اختصاص ۵ هزار دستگاه اتوبوس از مجموع ۱۰ هزار دستگاه موجود در ناوگان جاده‌ای کشور برای بازگشت زائران حسینی خبر داد و گفت: در زمان پیک بازگشت مسافران نیز از گیت‌های هضطراری پایانه‌های مرزی و سیستم شاتلی استفاده خواهد شد.

«حمیدرضا شهرکی ثانوی» از مجموع 10 هزار اتوبوس ناوگان حمل‌ و نقل جاده‌ای کشور که برای جابجایی زائران اختصاص یافته است،50 درصد به صورت عملیاتی در جاده‌ها مشغول بازگرداندن زائران و 50 درصد دیگر در پایانه‌های مرزی برای بازگشت زائران دپو می‌شوند.
شهرکی ثانوی با بیان اینکه «عرضه ناوگان از تقاضای مسافران بیشتر است»، گفت: حدود 350دستگاه اتوبوس در مرز مهران 350 دستگاه در مرز شلمچه و 250 دستگاه در مرز چزابه برای بازگشت مسافران مستقر شده‌اند که تعداد اتوبوس‌های مستقر در مرز مهران با توجه به افزایش حجم بازگشت زائران پس از نماز ظهر امروز (30 آبان) به 600 دستگاه افزایش می‌یابد.
مدیرکل دفتر حمل‌ و نقل مسافر با اشاره به تمهیدات سازمان راهداری و کمیته حمل ‌و نقل ستاد اربعین برای تسهیل تردد زائران گفت: در صورت قفل شدن ترافیک در محور مهران با استفاده از اتوبوس‌ در قالب سیستم شاتلی مسافران حد فاصل پارکینگ برکت تا محل استقرار اتوبوس‌های برون ‌شهری در ایلام جابجا می‌شوند.
وی با بیان اینکه از 27 آبان، بازگشت زائران آغاز شده است، افزود: از روز بیست‌ و هشتم حدود 93 هزار نفر از مرز مهران وارد کشور شدند که بخشی از مسافران با 800 دستگاه اتوبوس حمل‌ونقل عمومی و بخشی دیگر توسط خودروهای شخصی جابجا شدند.
این مقام مسوول با اشاره به شمار زائران اربعین و عزیمت آن‌ها به دو روش هیاتی و انفرادی گفت: براساس گزارش‌های واصله در زمان رفت، 45 درصد زائران از طریق ناوگان حمل‌ و ‌نقل عمومی زمینی، هوایی، ریلی، دریای و هوایی و باقی از طریق خودروهای شخصی جابجا شدند که حمل ‌و نقل جاده‌ای در این میان بیشترین سهم را به خود اختصاص می‌دهد.
شهرکی ثانوی با بیان اینکه سالن‌ قدیمی پایانه مرزی شلمچه برای تردد زائران اتباع خارجی افغانستان، پاکستان و عراق و پایانه مرزی مهران نیز برای جابجایی زائران حوزه قفقاز در نظر گرفته‌شده است، افزود: در سالن‌ مرزی جدید شلمچه و چذابه گیت‌های اضطراری مازاد در دو بال پایانه تعبیه ‌شده و گیت‌های اضطراری پایانه مرزی مهران مورد استفاده قرار گرفته است.
وی یادآور شد: ابلاغیه‌ای به تمام شرکت‌های مسافربری برای استفاده حداکثری از ظرفیت ناوگان خود در مسیرهای مرزهای سه‌گانه به‌ ویژه مرز مهران ارسال و چند اطلاعیه نیز از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور برای راهنمایی مردم برای استفاده از مرزهای شلمچه و چذابه با توجه به ترافیک سبک‌تر و زیرساخت‌های بهتر منتشر شده است.
مدیرکل دفتر حمل‌ و نقل مسافر سازمان راهداری با اشاره به ‌پیش بینی‌های انجام‌شده برای بازگشت زائران گفت: محورهای ایلام باز است و روز گذشته شاهد دسترسی اتوبوس‌ها به پارکینگ برکت در نزدیکی مرز مهران از طریق محور اختصاصی بودیم و اتوبوس‌های خالی نیز از سه‌راهی ملک شاهی به مقصد هدایت می‌شدند. هم‌اکنون به‌غیراز تونل آزادی بقیه مسیر از ترافیک خوبی برخوردار است.

شهرکی ثانوی با بیان اینکه هیچ مشکلی برای جابجایی مسافران از مرز مهران در روزهای گذشته وجود نداشت، افزود: با توجه به روند تردد زائران، ناوگان مورد نیاز تامین شد و هیچ مشکلی برای جابجایی آن‌ها وجود ندارد اما طبق پیش‌بینی‌ها و عزیمت بیش از دو میلیون زائر حسینی به کشور عراق، از مردم درخواست می‌شود مرزهای شلمچه و چذابه را به دلیل برخورداری از زیرساخت‌های بهتر و امکانات بیشتر برای بازگشت انتخاب کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج