۴۲۷۵۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
پ

زندگی و مرگ «صادق هدایت» در آپ‌آرت‌مان

مستند «از خانه‌ی شماره‌ی ۳۷» چهارشنبه سوم آذر ساعت ١٨ در موسسه‌ی فرهنگی آپ‌آرت‌مان به نمایش در می‌آید.

روزنامه شرق: درادامه‌ی نمایش‌های هفتگی موسسه‌ی آپ‌آرت‌مان، این هفته «از خانه‌ی شماره‌ی ۳۷» با حضور سازندگان آن سام کلانتری و محسن شهنازدار به نمایش درمی‌آید.
زندگی و مرگ «صادق هدایت» در آپ‌آرت‌مان

«از خانه‌ی شماره‌ی ۳۷» مستندی ۶۸ دقیقه‌ای با موضوع زندگی و مرگ صادق هدایت است. نام این مستند برگرفته از شماره‌ی پلاک خانه‌ای در خیابان شامپیونه‌ی پاریس است که صادق هدایت ۶۵ سال پیش به زندگی خود در آن پایان داد. ساخت این فیلم به گفته‌ی سازندگانش حدود هشت سال طول کشیده و سازندگان فیلم کوشیده‌اند با سفر به پاریس ناگفته‌هایی از زندگی این نویسنده را از زبان نزدیکان هدایت یا محققان آثار او مطرح کنند. این فیلم مجموعه‌ای است از مصاحبه با افراد مختلف همراه بخش‌هایی از نامه‌های شخصی صادق هدایت. مجموعه‌ی همه‌ی اینها پرداختن به هدایت را خیلی پیچیده می‌کند.

«از خانه‌ی شماره ۳۷» از معدود فیلم‌هایی است که دربا‌ره‌ی زندگی صادق هدایت ساخته شده و سعی داشته با مجموعه نظرات دوستان و نزدیکان صادق هدایت و صاحب‌نظران تاریخ و فرهنگ معاصر ایران و همچنین با ارائه‌ی اسناد و مدارک و نامه‌های این نویسنده از زبان خودش، زوایای ناشناخته‌ای را از زندگی اجتماعی و فردی صادق هدایت تصویر کند؛ هرچند که فیلم همه‌ی دیدگاه‌ها و نگاه‌های موجود درباره صادق هدایت را در بر نمی‌گیرد و محدودیت‌ها باعث شده جای برخی هدایت‌شناسان در فیلم خالی باشد.

سام کلانتری کارگردان فیلم فارغ‌التحصیل مهندسی سازه و دانش‌آموخته‌ی کارگردانی سینماست، او ١٠ مستند در کارنامه‌ی خود دارد که آخرین اثرش، «مانکن‌های قلعه‌حسن‌خان» جایزه‌های داخلی و حضورهای بین‌المللی بسیاری را دریافت کرده است. او همچنین کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین پژوهش از جشنوار‌ه‌ی بین‌‌المللی فیلم فجر نیز بوده است.

محسن شهرنازدار، متولد ۱۳۵۶ روزنامه‌نگار و محقق موسیقی و تحصیل‌کرد‌ه‌ی انسان‌شناسی است. او حضور در سینمای مستند را با پژوهش فیلم‌هایی در ارتباط با موسیقی اقوام ایرانی و چهره‌های روشنفکری معاصر ایران آغاز کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روحش شاد

    • بدون نام

      عجب مرد دانایی و نویسنده زبر دست با افکاری بلند و مردمی ، راهنمای حقیقت و مغز متفکری بوده! یادش گرامی باد.

    • صابر

      ظاهرا صادق هدایت پیرومکتب نهییسم بوده و درآثارش این تفکرتا اندازه ای مشهوداست.اونویسنده کم نظیری بودکه تقریبا درهمه آثارش مشهودبودکه نگاه کاملا متفاوتی به دنیا وبشریت داشت.اوانسان رادریک قالب کاملاجبری تصورمیکردانسانی که میان بودن ونبودن وبایدها ونبایدهایش به بن بست فکری رسیده ومستاصل ودرمانده است.اوحتی برای رفتن ازدنیا برنامه ازپیش تنظیم شده ای داشت وتصمیمش ناگهانی نبود.بی آنکه زمینه فکری ناامیدکننده ای داشته باشدتمام روزنه های اتاقش رامسدودکردوشیرگاز رابازکردتا به پایانی که ازقبل تصورکرده بودبرسددقیقا مانندکتابی که محکوم به پایان بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج