۴۲۷۶۶۲
۳ نظر
۵۳۵۷
۳ نظر
۵۳۵۷
پ

راز مثلث برمودا چیست؟

«مثلث شیطان»، «دریای مرگ»، «اقیانوس سیاهی ها» نام هایی است که مثلت برمودا با آنها خوانده می شود، اینجا منطقه ای مثلث شکل است که داستان های عجیب و غریب و اسرارآمیز درباره اش نقل شده است.

مجله همشهری سرنخ: «مثلث شیطان»، «دریای مرگ»، «اقیانوس سیاهی ها» نام هایی است که مثلت برمودا با آنها خوانده می شود، اینجا منطقه ای مثلث شکل است که داستان های عجیب و غریب و اسرارآمیز درباره اش نقل شده است. این مثلث ذهنی در قسمت غربی اقیانوس اطلس شمالی بین فلوریدا، پورتوریکو و جزیره برمودا قرار دارد و یکی از پررفت و آمدترین مسیرهای دریایی است که روزانه کشتی های زیادی از اروپا، امرکیا و جزایر کاراییب به آنجا رفت و آمد می کنند. همچنین پروازهای تجاری و هواپیماهای شخصی زیادی به این منطقه سفر می کنند.

با وجود این که رفت و آمد به شکلی عادی در این منطقه جریان دارد، این منطقه یکی از مخوف ترین و اسرارآمیزترین مناطق دنیا شناخته می شود چرا که می گویند بیش از ۵۰ کشتی و ۲۰ هواپیما به شکل مرموزی در این ناحیه ناپدید شده اند!

مردم عادی نه تنها در آمریکا که در بسیاری از کشورهای دنیا از غرق و ناپدیدشدن های کشتی، هواپیما و قایق ها در این مکان، داستان ها و افسانه های زیادی ساخته اند و بیشتر آنها این اتفاقات را به فعالیت های فرازمینی ها و وجود بیگانگان ربط می دهند.
راز مثلث برمودا چیست؟

گزارش هایی از ناپدیدشدن

اولین گزارش ناپدیدشدن در مثلث برمودا مربوط به پرواز 19 هواپیمایی ایالات متحده می شود که یکی از پیچیده ترین حوادث در مثلث برموداست. در این حادثه، پنج هواپیمای نظامی آمریکا در سال 1945 (1324) در یک عملیات آموزشی به صورت همزمان به سمت مثلث برمودا پرواز کرند اما ساعتی پس از پروازشان، یکی از هواپیماها با برج مراقبت تماسی برقرارکرد و یک گزارش عجیب و غریب از وضعیت شان داد.

بعد از این که برج مراقبت به آنها اجازه داد تا مسیر خود را ۱۸۰ درجه تغییر داده و به سمت فلوریدا پرواز کنند خلبان توضیح داد که تمام دستگاه های تعیین مسیر و جهت یاب هواپیمایش از کار افتاده است و بعد ناگهان صدای خلبان به کلی قطع شد و این پنج هواپیما برای همیشه همراه با رازی مرموز ناپدید شدند.

بعد از این حادثه، هواپیمای دیگری که برای پیداکردن هواپیماهای پروزا 19 به منطقه اعزام شده بود نیز ناپدیدشد و در فاصله کوتاهی دو هواپیمای دیگر به نام های «استار تایگر» و «استار آریل» نیز در این منطقه ناپدید شدند.

در سال ۱۹۴۸ (۱۳۲۷) همین اتفاق برای هواپیمای «ایربورن ترنسپورت» نیز رخ داد و در سال ۱۹۵۵ (۱۳۳۴) کشتی کوانمارای پنجم گرفتار مثلث برمودا و طوفان شدید این منطقه شد.

سال 1963 (1342) دو کشتی باری به نام های «اس اس مارین» و «سولفورکویین» که گوگرد حمل می کردند هم در این مثلث شیطانی ناپدید شدند. همه این ها نمونه هایی از اتفاقاتی هستند که در این منطقه رخ داده و مردم بیشتر آنها را به پدیده های فراطبیعی ربط داده اند.

نروژی ها چه می گویند؟

به تازگی، آخرین و منطقی ترین دلیل علمی که برای توضیح اتفاقات عجیب این منطقه ارائه شده، نظریه ای است که می تواند کلید حل معمای برمودا باشد، «وجود گاز متان».

پژوهشگران نروژی که این نظریه را بیان کرده اند می گویند وجود گاز متان در اعماق اقیانوس اطلس شمالی باعث ایجاد حباب در سطح آب می شود و این حباب سب کاهش چگالی و در نهایت فرورفتن کشتی ها در اعماق آب می شود. آنها می گویند این اتفاق به قدری سریع و ناگهانی رخ می دهد که به ملوانان و خلبانان اجازه هیچ حرکتی برای نجات خودشان از این مخمصه را نمی دهد.
راز مثلث برمودا چیست؟
این محققان که در دانشگاه قطبی نروژ سرگرم تحقیق درباره برمودای شگفت انگیز هستند، هنگامی نظریه مربوط به متان را ارائه دادند که در مورد چاله بزرگی که در کف دریای بارنتز واقع است مطالعه کردند. دریای بارنتز مکانی است که به طرز مشکوکی هر چیزی در آن ناپدید می شود. آنها متوجه شدند که درون این گودال که ۱۵۰ متر عمق دارد، مقادیر زیادی گاز متان وجود دارد که احتراق آن برای کشتی ها و هواپیماهایی که از این مکان عبور می کنند بسیار خطرناک است.

آنها در توضیح نظریه خود گفتند که متان به طور کلی در زیر آب های یخ زده و سرد اقیانوس به شکل جامد در می آید، اما این احتمال وجود دارد که قسمتی از آن جداشده و به شکل حباب گازی بر روی سطح آب بیاید و همین حباب ها دلیل سرنوشت تلخ کشتی ها و هواپیماها هستند.

تایید نظریه آمریکایی ها

البته نظریه نروژی ها، نتیجه آزمایشی را که آمریکایی ها در سال ۲۰۰۳ انجام داده بودند تایید می کند.

در سال 2003 (1382)، دانشمندان فیزیک آمریکا، آزمایشی را ترتیب دادند که نشان می داد حباب گازهایی مانند متان می تواند دستکم باعث غرق شدن ماکت یک کشتی در آزمایشگاه شود.

در آن تحقیق، دانشمندان ماکت یک کشتی را ساخته و به آب انداختند و سپس در زیر این ماکت یک حباب بزرگ ایجاد کردند و به این نتیجه رسیدند که اگر کشتی کاملا روی حباب قرار گرفته باشد تعادل خودش را از دست می دهد و در نهایت واژگون شده و غرق می شود.

البته این ماجرا، فقط یک آزمایش بود و بر روی یک مدل جواب داد اما هنوز هیچ مدرکی در دست نیست که به ما بگوید آیا این اتفاق برای یک کشتی واقعی هم رخ می دهد یا نه.

دانشمندان نروژی معتقدند گاز یا نفت موجود در کف اقیانوس باعث کشیدن شدن کشتی به اعماق و تولید حباب بر روی سطح آب می شود.

آنها می گویند متان یک گاز بی رنگ و بی بو است و به طور معمول یک گاز غیرقطبی است که رفتار آن در هنگام مخلوط شدن با آب مانند مخلوط شدن نفت در آب است که نفت سرسختانه از ترکیب یا مخلوط شدن در آب اجتناب می کند.

منشا متان کجاست؟

براساس تحقیقات، مقدار زیادی از متان زمین، توسط تجزیه طولانی مدت اجساد میلیاردها پلانگتون که در اعماق اقیانوس ها مرده و در همانجا به خاک سپرده شده اند تولید شده است.

ادعا می شود که تولید این حجم زیاد متان همزمان با آخرین عصر یخبندان اتفاق افتاده که به دلیل فشار زیاد، مولکول های متان مجبور شده اند با مولکول های آب ترکیب شوند و به همین دلیل به آن هیدرات می گویند. نتیجه ترکیب شدن مولکول های متان و آب و همچنین سرمای شدید کره زمین، ایجاد ماده جامد کریستال مانندی است که به آن یخ متان می گویند که به خاطر فشار در زیر سطح آب فرو می رود اما باید فشار به اندازه کافی برای نگه داشتن متان جامد در کف آب باشد.

آنها می گویند که کریستال های متان هیچگاه در آّب های کم عمق پیدا نمی شوند، اما در بخش های خاصی از اعماق اقیانوس این کریستال های خطرناک وجود دارند که با گرم شدن آب ها، امکان این که مولکول های آن ها شکسته شده و دوباره به حالت گاز دربیاید وجود دارد که نتیجه آن، انفجارهای بسیار بزرگ است که کارگران چاه های نفتی اسم این اتفاق را «انفجار مرگ» گذاشته اند.

نظریه گاز متان برای ناپدیدشدن کشتی و هواپیماها در مثلث برمودا تا سال 1998 (1377) هنگامی که «دکتر بن کولنل» آن را عنوان کرد فقط یک نظریه مطرود بود که کسی به آن اهمیت نمی داد اما حالا بعد از چند دهه مطالعه و پژوهش در مورد این موضوع، دانشمندان نروژی اعلام کرده اند که ممکن است وجود کریستال های متان در مثلث مرموز برمودا و گرم شدن آب های اقیانوس اطلس شمالی، منجر به تولید حباب ها و یا انفجار گاز متان شود که هر دوی اینها می تواند باعث غرق شدن کشتی ها شود. آنها در نظریه دوم می گویند که گاز متان بسیار قابل احتراق است و فوران آن می تواند هواپیمایی که در بالای منطقه انفجار قراردارد را به آتش بکشد و در نهایت باعث سقوط آن شود.

ایگول ایلدستوف، نماینده رییس موسسه ترونیک در این باره می گوید: «این نظریه وجود دارد که حوادث مثلث برمودا نتیجه واکنش گاز متان باشد، «یخ متان»، فعالانه تجزیه شده و تبدیل به گاز می شود، این حالت شبیه حادثه آمدن بهمن یا یک واکنش اتمی است که باعث تولید مقدار زیادی گاز متان می شود که این اتفاق منجر به گرم شدن آب های اقیانوس شده و کشتی ها در آب هایی که با مقدار زیادی گاز ترکیب شده اند غرق می شوند.»

انفجار گاز متان در کف اقیانوس اطلس شمالی و همچنین در گودال های عمیق سیبری دانشمندان را به این فکر انداخته که ممکن است ارتباطی میان گودال های عمیق سیبری و مثلث برمودا وجود داشته باشد.

به هر حال، اقیانوس همواره مکان مرموزی برای انسان ها بوده و هنگامی که طوفانی می شود یا یک کشتی ضعیف به سفر در اقیانوس می رود، ممکن است مکان بسیار کشنده ای باشد.

۲۰ هزار سال پیش

این نظریه در حالی در هفته های گذشته جنجالی را در رسانه های جهانی سبب شده است که هیچ گزارشی از انتشار گاز متان در حجم زیاد، در قرن اخیر وجود ندارد که بتوان آن را با ناپدید شدن کشتی و هواپیماها در مثلث برمودا مرتبط دانست.

فرامپوس، زمین شناسی که درباره مثلث برمودا تحقیقات گسترده ای انجام داده است می گوید آخرین دفعه ای که گاز از بستر اقیانوس در منطقه مثلث برمودا خارج شده به عصر یخبندان یعنی ۲۲۰ هزار سال پیش باز می گردد. او در ادامه سخنانش می گوید: «من شخصا به این ادعا به چشم یک تئوری و ایده نگاه می کنم نه چیزی بیشتر از آن.»

راز مثلث برمودا چیست؟
نظریه هایی که ادعا می کنند مثلث برمودا دیگر منطقه ای اسرارآمیز نیست

معمایی مرموز یا پدیده ای طبیعی؟

تئوری های علمی و فراطبیعی

«ادواردون وینکل جونز» اولین نفری بود که درباره راز و رمزهای نفهته در مثلث برمودا در مجله میامی هرالد نوشت و در این مقالات از کشتی ها و هواپیماهایی که به طرز عجیبی در این منقطه ناپدید شده بودند صحبت کرد که پرواز ۱۹ ینز شامل آن می شد. چند سال بعد وینسنت گادیس مقاله دیگری چاپ کرد و نام آن را «برمودا قاتل است» گذاشت. این مقالات بین مردم طرفداران زیادی پیدا کرد، تا جایی که سال بعد کتابی با این عنوان چاپ شد.
در حدود ۱۰ سال بعد پژوهشگری از دانشگاه آریزونا به نام «لورنس دیوید کخ» ادعا کرد که گادیس و دیگر نویسندگان درباره برمودا بسیار اغراق آمیز صحبت کرده اند و موضوع خیلی عجیبی در این منطقه وجود ندارد. او با تحقیق درباره اظهارات و شواهد به دست آمده از شاهدان و بازماندگان حوادث مختلف برمودا ادعاهای جدیدی عنوان کرد. او مدعی شد که کشتی ها و هواپیماهای بزرگ تر گرفتار طوفان های گرمسیری شده اند و یا گرداب آنها را به داخل کشیده است. اما صحت هیچ کدام از ادعاهای او ثابت نشد زیرا اگر آنها گرفتار طوفان می شدند باید حداقل تکه های کوچکی از کشتی یا هواپیما در این منطقه پیدا می شد.

تئوری دریای سارگاسو

دریای سارگاسو منطقه ای اسرار آمیز در مثلث برموداست که هیچ ساحلی ندارد اما دور تا دور جزایر برمودا را فراگرفته است. این منطقه در گذشته تله ای برای تمام دریانوردانی به حساب می آمد که از این منطق عبور می کردند. گفته می شود که بسیاری از کشتی هایی که از این منطقه عبور می کردند به طرز عجیبی ثابت مانده و دیگر قادر به حرکت نبوده اند. آنها آنقدر در این وضعیت باقی می ماندند که در نهایت کشتی متروکه آنها بدون هیچ سرنشینی پیدا می شد، در این منطقه تقریبا هیچ بادی نمی وزیده و احتمالا این مسئله یکی از دلایل اصلی بی تحرکی کشتی ها بوده است طوری که دریای سارگاسو به نام بیابان دریایی نیز شناخته می شود. کشتی ماری کلست یکی از همین نمونه ها بود که در این منطقه پیدا شده و گفته می شود سرنشینان آن گرفتار مثلث برمودا شده اند.

گلف استریم

گلف استریم یک پدیده اقیانوسی است که از خلیج مکزیک نشات می گیرد و از راه تنگه فلوریدار به سمت اقیانوس اطلس شمالی جریان پیدا می کند و در نهایت به مثلث برمودا می رسد.

درواقع این پدیده یک رودخانه بسیار قدرتمند است که می تواند هر چیز شناوری را در مسیر خود حمل کند. گفته می شود که کشتی ویچکرفت نیز درست در جریان همین رودخانه دچار مشکل شده و به همین خاطر آب آن را با خود به داخل اقیانوس کشانده است. این جریان، سرعتی در حدود 2.5 متر بر ثانیه دارد و اگر شی ای در جریان آب قرار بگیرد، دیگر نمی تواند از آن خارج شود.

مه الکترونیکی

در بیشتر گزارش هایی که از غرق شدن کشتی ها و هواپیماها به دست رسیده، وجود نوعی مه غلیظ در این منطقه اعلام شده که ورود به آن مه باعث ایجاد اختلال در سیستم های الکترونیکی و راداری هواپیماها و کشتی ها شده است. به همین دلیل تعدادی از آنها پس از فرستادن چند پیام نامفهوم به طور کلی ناپدید شده اند. جان هاتچیسون محققی از د انشگاه ونکوور است که توانست ثابت کند قرارگرفتن در معرض مه الکترونیکی می تواند پدیده ای عجیب و شگفت انگیز ایجاد کرده و حتی وسایلی که در معرض این مه قرار می گیرند را تجزیه کند. شاید این یکی از همان دلایلی است که تمام کشتی ها و هواپیماها در این منطقه بدون هیچ رد و نشانی ناپدید شده اند.

تئوری قطب نما

در گذشته قطب نما یکی از اصلی ترین وسایل کشتی ها به حساب می آمده است. پس در اینجا تئوری ناهنجاری های مغناطیسی مطرح می شود که طبق آن، چون قطب نما میل مغناطیسی دارد می تواند گاهی اوقات دچار اشتباه شود. مثلث برمودا دارای قطب مغناطیسی شمال است و این مسئله ای بود که از گذشته ثابت شده است، به طوری که دریانوردانی که بر روی یک خط صاف در مسیر ویسکانسین حرکت می کردند در نهایت به خلیج مکزیک می رسیدند. دلیل وجود این تئوری هم آن بود که تعدادی از دریانوردان قبل از ناپدیدشدن گزارش کرده بودند که قطب نمای آنها دچار اختلال شده و یا ناگهان تغییر جهت می دهد.
راز مثلث برمودا چیست؟
تئوری طوفان های قدرتمند

منقطه برمودا به خاطر داشتن طوفان های گرمسیری قدرتمند شهرت دارد که غرق شدن ناوگان فرانسیسکو بوبادیلا در سال 1502 (881) یکی از نمونه های غرق شدن به خاطر این طوفان بوده است. گاهی این طوفان ها آنقدر سریع اتفاق می افتند که حتی ماهواره ها هم قادر به ثبت دقیق آنها نیستند. اما با این حال آنقدر قدرتمندند که بتوانند کشتی ها و هواپیماهای بزرگ را هم به خوبی درهم بشکنند و در چشم برهم زدنی از بین ببرند.

همچنین گاهی در این منطقه، فواره ای عظیم از آب گزارش شده که می تواند آب را تا کیلومترها با فشار بسیار زیاد به هوا پرتاب کند. این پدیده های آب و هوایی بیشتر در بین ماه های ژوئن تا نوامبر (تیر تا آذر) گزارش شده است.

امواج ناگهانی

امواج ناگهانی یا سرکش، امواج عجیبی هستند که ناگهان در دریای آرام ظاهر شده و می توانند طوفان قدرتمندی ایجاد کنند. طبق تحقیقات، این امواج تا 30 متر ارتفاع داشته و قادرند در عرض چند دقیقه بزرگترین کشتی ها را هم غرق کنند. البته این پدیده آنقدر نادر است که شاید در طول یک سال یک بار اتفاق بیفتد.

اعماق اقیانوس

درست در اعماق همین منطقه از اقیانوس اطلس، یکی از عجیب ترین و اسرارآمیزترین چاله های دریایی کشف شده که تعدادی از آنها عمیق ترین چاله هایی هستند که تا به حال در دنیا شناخته شده اند، به همین خاطر ادعا می شود اگر کشتی یا هواپیمایی به یکی از این چاله ها کشیده شود بدون هیچ رد و نشانی از بین خواهدرفت. یکی از این چاله ها که در مارس ۲۰۱۶ (۱۳۹۵) کشف شد عمقی در حدود ۱۵۰ متر و قطری برابر با ۸۰۴ متر دارد.

تئوری های فراطبیعی

بسیاری از نویسندگان و حتی محققان مثلث برمودا این پدیده را فراطبیعی می دانند. یکی از این نظریات فراطبیعی، ربوده شدن کشتی ها و هواپیماها و سرنشینان آنها توسط موجودات فضایی بود. تئوری بعدی وجود دریچه ای برای دنیای دیگر است. آنها معتقدند که در این منطقه دریچه ای وجوددارد که کشتی ها و هواپیماها به درون آن کشیده شده و سپس به بعد دیگری از زمان یا دنیای دیگر وارد می شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • 6adi

      جالب و وحشتناک

    • بدون نام

      عجب

    • نگین

      چه مزخرف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج