۴۳۲۲۶۹
۲ نظر
۵۰۲۱
۲ نظر
۵۰۲۱
پ

دلیل شکاف عظیم در قطب جنوب مشخص شد

سال گذشته، تقریبا نزدیک به ۶۰۰ کیلومتر مربع از یخچال های جزیره پاین قطب جنوب شکافی برداشت و از بدنه اصلی جدا شد. در آن زمان دانشمندان هیچ ایده ای نداشتند که دلیل این اتفاق چیست اما حالا بالاخره پاسخ آن را پیدا کرده اند.

وب سایت دیجیاتو - محسن وفانژاد: سال گذشته، تقریبا نزدیک به ۶۰۰ کیلومتر مربع از یخچال های جزیره پاین قطب جنوب شکافی برداشت و از بدنه اصلی جدا شد. در آن زمان دانشمندان هیچ ایده ای نداشتند که دلیل این اتفاق چیست اما حالا بالاخره پاسخ آن را پیدا کرده اند.
دلیل شکاف عظیم در قطب جنوب مشخص شد

بر اساس تصاویر ماهواره ای، گفته می شود این اتفاق ابتدا با یک شکاف در بخش داخلی صفحه های قطور یخی در قطب جنوب طی سال ۲۰۱۳ آغاز شده. سپس، گرم تر شدن آب اقیانوس ها به این ماجرا دامن زده و سبب پیشروی شکاف شده است.

به بیان دیگر، یخ ها هر چه قدر هم که قطور به نظر برسند، امکان ترک خوردن شان در شرایطی که مناسب شان نباشد بسیار بالا است و پژوهشگران انتظار چنین نتیجه ای را نداشتند.

هنوز پرسش های بی پاسخ بسیاری باقی مانده. کاشفان این امر هنوز نمی دانند که چرا از همان ابتدا این شکاف در قسمت های داخلی جزیره پاین شکل گرفته که بعدها منجر به این اتفاق شود.

انجام این طرح برای محققین آمریکایی حالا از هر زمان دیگری دشوارتر شده است. با روی کار آمدن ترامپ، شخصی که معتقد است چیزی به نام افزایش گرمای کره زمین مفهومی ندارد و آن را شیادی جدید چینی ها می خواند، احتمالا سرمایه زیادی در اختیار دانشمندان فعال در این حوزه قرار نگیرد.

با این حال، دانشمندان آمریکایی و انگلیسی تیم هایی را تشکیل داده اند تا به صورت میدانی تحقیقات را در قطب آغاز کنند.

دانشمندان معتقدند که تمام صفحه های یخی عظیم بخش غربی قطب جنوب طی ۱۰۰ سال آینده از بین خواهد رفت که همین مسئله سبب افزایش سطح دریاها خواهد شد. آب شدن این یخ ها باعث افزایش سه متری سطح دریاها و البته غرق شدن بسیاری از شهرهای مرزی خواهد شد.

داده های جدید ماهواره ای نشان می دهند که جدایی بخش غربی قطب جنوب ممکن است زودتر از زمان اعلام شده رخ دهد و شاید همه ما بتوانیم آن روز را به چشم ببینیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ستاره شمالی

      کار خود خودِ بلوط و دوستش (عصر یخبندان )

    • بدون نام

      یعنی هرچیزی رو به سیاست باس ربط بدین
      !!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج