۴۳۲۹۳۶
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

صخره دفاعی پرسپولیس، ممتاز در جهان!

پرسپولیس در فصل گذشته با ارائه بازیهای زیبا و تهاجمی تا یک قدمی قهرمانی رفت ولی نهایتا جام را به خاطر تفاضل گل از دست داد.

وبسایت نود: پرسپولیس در فصل گذشته با ارائه بازیهای زیبا و تهاجمی تا یک قدمی قهرمانی رفت ولی نهایتا جام را به خاطر تفاضل گل از دست داد، عاملی که بیش از هر چیز در از دست دادن این عنوان تاثیر داشت ضعف در کار دفاعی بود.

این امر باعث شد که تقریبا کل خط دفاعی و دروازه پرسپولیس در این فصل تغییر کند. خط دفاعی پرسپولیس پرنوسانترین پست پرسپولیس در لیگ پانزدهم بود و تا آخر فصل برانکو موفق به شناخت ترکیب مد نظر خود نشد ولی در این فصل پرفسور رویکرد کاملا متفاوتی داشته و عناصر خط دفاعی این تیم کاملا ثابت بوده است.

اما نکته جالب توجه در خصوص ۴ دفاع سرخپوشان این است که تنها سید جلال حسینی یک ستاره محسوب می شود و بقیه بازیکنان در قالب یک ساختار دفاعی خوب روزهای درخشانی پشت سر گذاشته اند. در دفاع چپ ربیع خواهی قرار گرفته که تا قبل از آغاز فصل چهره ناشناخته ای محسوب می شد و حتی انتقاداتی هم بابت جذب این بازیکن صورت گرفت ولی این بازیکن به جز لغزشی که در هفته سوم داشت بازیهای کم اشتباهی ارائه کرده است.

در دفاع وسط محمد انصاری قرار دارد که فصل گذشته در دفاع چپ پدیده شد ولی این فصل با قرار گرفتن در پست غیر تخصصی درهای تیم ملی را به روی خود باز دید. دیگر دفاع وسط پرسپولیس ، سید جلال حسینی احتیاج به هیچ توضیحی در خصوص سابقه و عملکرد او نیست و در دفاع راست هم حسین ماهینی بسیار فراتر از حد انتظار و متفاوت نسبت به آنچه در ملوان به نمایش گذاشته بود نشان داد.

به جز اینها نباید از نقش علیرضا بیرانوند سنگربان مطمئن پرسپولیس و همچنین کمال کامیابی نیا که مثل فصل گذشته فضای مقابل مدافعین را عالی پوشش می دهد به سادگی عبور کرد.

این تغییرات باعث شد ساختار تدافعی پرسپولیس تبدیل به یک مانع صعب العبور برای رقبا شود.دروازه پرسپولیس تا هفته یازدهم تنها ۳ بار باز شده است.این آمار از آمار فصل پیش استقلال خوزستان که رکورددار تاریخ لیگ برتر هم بهتر است. قهرمان فصل گذشته تا هفته یازدهم ۴ گل دریافت کرده بود.

اما آمار پرسپولیس تنها در تاریخ ایران منحصر به فرد نیست بلکه در حال حاضر در سطح دنیا هم آماری ممتاز محسوب می شود.

به منظور مقایسه عملکرد خط دفاعی پرسپولیس با سایر تیمهای دنیا، گل خورده ۱۷۹۷ تیم از ۱۴۱ لیگ دنیا مورد بررسی قرار گرفت و طبق این بررسی مشخص شد تیم دیابلز نوریس از کنگو در ۱۱ بازی نخست خود با ۲ گل خورده آمار بهتری از پرسپولیس دارد و پرسپولیس به همراه ۷ تیم دیگر در رتبه دوم بهترین عملکرد خط دفاعی در ۱۱ بازی نخست لیگ کشورشان قرار دارد.

صخره دفاعی پرسپولیس، ممتاز در جهان!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صادق داستار

      پرسپولیس با اختلاف امتیاز قهرمانی رو از دست داد نه تفاضل گل..

    • بدون نام

      عجب لیگای معتبری!

    • موحدی

      اقای عزیز به خاطر یک گل خورده بود نه امتیاز

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یک گل خورده نه بلکه 3 گل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج