۴۳۳۷۲
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

اسرار استخدام درست

افرادی که عمل استخدام را انجام می دهند یک ویژگی استخدام خوب را نادیده می گیرند یا درک نمی کنند. شرکت ها به دنبال ویژگی های بسیاری هستند و اغلب یک تست استاندارد طلایی را فراموش می کنند – آنها بازی شانس انجام می دهند در حالیکه نیازی به این کار نیست.

اسرار استخدام درست

برترین ها:

سوال: چرا بسیاری از شرکت ها وقتی که نوبت اسخدام می شود به تقلا می افتند؟

جواب: آنها موارد واضح را نادیده می گیرند. به عبارت دیگر، افرادی که عمل استخدام را انجام می دهند یک ویژگی استخدام خوب را نادیده می گیرند یا درک نمی کنند. شرکت ها به دنبال ویژگی های بسیاری هستند و اغلب یک تست استاندارد طلایی را فراموش می کنند - آنها بازی شانس انجام می دهند در حالیکه نیازی به این کار نیست.

در یک نظرسنجی درباره روش های استخدام سوالی نظرمان را جلب کرد: «وقتی می خواهید فرد جدیدی را استخدام کنید، کدام ویژگی یا خصلت فرد موردنظر بر تصمیم شما تأثیرگذار است؟» به نظر می رسد که جواب درست کاملاً واضح باشد، ولی با خواندن جواب های ۱۰۰ مدیر استخدام کننده، واقعاً متعجب شدیم... شکی در این نیست که شرکت هایی که بر اساس سنجه های نادرست تصمیم به استخدام می گیرند، در واقع تصمیمات بدی گرفته اند.


اسرار استخدام درست

بگذارید با ارائه بعضی از این جواب های نظرسنجی آغاز کنیم:

· توانایی رهبری

· کسی که خوب ارتباط برقرار می کند

· توانایی فکر کردن فراتر از مرزهای فکری دیگران و اشتیاق به یادگیری

· توانایی تأثیرگذاری خوب در ملاقات اول

· هوش و زیرکی

· اشتیاق

· تعهد به صرف ساعات طولانی برای کار

· کار گروهی

· مهارت های عالی مدیریت زمان

· نگرش مشتاقانه

· توانایی های تحلیلی قوی

· مهارت های فنی قوی

· توانایی اجرایی

· توانایی دنبال کردن روند

· اینکه آن فرد انسان خوبی باشد

· اینکه از دانشگاه خوبی مدرک داشته باشد.

متوجه شدید که چیزی در این لیست کم است؟ باز هم به یاد داشته باشید که این جواب ها را مدیران ارشد داده اند. در حالیکه همه جواب های فوق خصایل قابل تحسینی هستند، ولی وقتی آنها را بر اساس سوال ارزیابی می کنید، کاملاً ناکافی و گیج کننده هستند. از این 100 جواب فقط 2 جواب درست به نظر می رسیدند: "صداقت و شخصیت".


اسرار استخدام درست

مشاهده می کنید که 98 جواب دیگری که در آنها صداقت و شخصیت وجود نداشت در نهایت منجر به نوعی عدم اتصال یا شکست می شوند. به عبارت دیگر اگر شما نتوانید برای انجام درست کاری به کسی اعتماد کنید، دیگر مهم نیست که طرف چقدر دوست داشتنی، مشتاق یا بااستعداد باشد. می توانید به او چیزهای زیادی یاد بدهید، ولی عوض کردن ریشه شخصیتی یک فرد بزرگسال کار یک کارفرما نیست، شاید کار تراپیست یا روحانی باشد.

رویکرد مبتنی بر ارزش ها برای استخدام موجب بهبود عملکرد، افزایش همکاری، کاهش تغییر در تعداد کارمندان، افزایش روحیه و ایجاد فرهنگی پایدار می شود. این موضوع که شخصیت و صداقت در این نظرسنجی کمتر خودش را نشان داد ثابت می کند که چرا شرکت ها درگیر استخدام هستند و چرا تقلا می کنند.

بر اساس نظرسنجی فوق فقط 2 درصد از شرکت های نظرسنجی شده از روش ارزشی برای استخدام استفاده می کنند. به علاوه، شاید نتیجه بگیرید که 98 درصد از این شرکت ها افرادی قوی برای انجام عمل استخدام دارند. ما قویاً پیشنهاد می کنیم که هر کسی که در شرکت کار استخدام را انجام می دهد از مدل استخدام ارزشی استفاده کند. این بدان معنا نیست که تولیدکننده موفقی را استخدام کنید یا یک فارغ التحصیل از بهترین دانشگاه مدیریت بازرگانی را استخدام کنید، بلکه باید فردی را انتخاب و استخدام کنید که اهل صداقت و شخصیت باشد و ارزش های او با ارزش های هسته ای شرکت همسو باشد و در عین حال استعداد داشته باشد.

واقعیت این است که لازم نیست برای بدست آوردن یک استعداد ارزش های اساسی را نادیده بگیرید. کسی که استخدام می کنید باید بجای آنکه به دنبال افزایش پتانسیل درآمدی خود باشد، تمایل به تبدیل شدن به بخشی از شرکت شما را داشته باشد - او باید به شرکت شما علاقمند باشد بدین دلیل که ارزش ها و رویای او با ارزش ها و رویای شرکت شما همراستا هستند. باید بگوییم که هیچوقت استعدادها کم نیستند، بلکه کمبود در افرادی است که نمی توانند استعدادها را شناسایی کنند.

بر اساس حس درونی خود زود تصمیم گیری نکنید، بلکه در روند مصاحبه به فرد استخدامی زمان بدهید تا با فرهنگ شما و شرکت شما آشنا شود. هرگز شرکت خود را فزون فروشی نکنید، بلکه مشکلات و نقاط ضعف شرکت را فاش کنید تا فرد بتواند درست تصمیمش را بگیرد و همچنین مجذوب کیفیات و ویژگی هایی که در ظاهر جذاب به نظر می رسند نشوید، زیرا این ویژگی های ظاهری جای شخصیت و صداقت را نمی گیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج