۴۳۴۷۷۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ایران - چک سر میز مذاکره تجاری و اقتصادی

مدیر کل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت از همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و جمهوری چک پس از برجام خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیر کل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت از همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و جمهوری چک پس از برجام خبر داد.

ابوالفضل کوده‌ئی با اشاره به این‌که همکاری مشترک اقتصادی و تجاری بین ایران و جمهوری چک همچون بسیاری دیگر از کشورها به دلیل شرایط تحریم روند مثبتی نداشت، خاطر نشان کرد: پس از برجام خوشبختانه دوطرف سعی در برقراری تبادلات تجاری با یکدیگر دارند و جمهوری چک یکی از کشورهای دارای ظرفیت در حوزه صنعت و معدن است.

وی ادامه داد: قرار بر این است که هفدهم الی نوزدهم آذرماه سال جاری اجلاس کمیسیون اقتصادی ایران و جمهوری چک برگزار شود و مسئولان وزارتخانه‌های اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت و نیز سایر دستگاه‌های مرتبط حضور خواهند داشت و در سوی مقابل مسئولان متناظر از کشور جمهوری چک در این اجلاس شرکت خواهند کرد.

مدیر کل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت در مورد موضوع اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و چک اعلام کرد: این موضوعات براساس پتانسیل‌های تجاری و اقتصادی دو کشور مربوط به صنعت، صنایع معدنی، تجاری، انتقال تکنولوژی، ارتقاء میزان صادرات، واردات اقلام سرمایه‌ای، انتقال دانش فنی و ایجاد سرمایه‌گذاری مشترک خواهد بود.

کوده‌ئی با اشاره به این‌که مذاکرات کارشناسی و بررسی‌ها در طول اجلاس کمیسیون مشترک به انجام می‌رسد، خاطر نشان کرد: در نهایت ماحصل این مذاکرات به عنوان اسناد اجلاس به امضای مسئولان متناظر شرکت‌کننده دو کشور خواهد رسید.

به گفته وی، روابط تجاری و اقتصادی ایران و جمهوری چک در دوره تحریم متاثر از شرایط سایر کشورها با ایران بود و رونق چندانی نداشت، اما با نهایی شدن برجام تمایل دو کشور به منظور تبادلات تجاری و همکاری‌های مشترک اقتصادی افزایش یافته و اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری چک نیز در همین راستاست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج