جاباما
۴۳۵۲۷۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کامرانی‌فر: نمی‌گذارم محسن ترکی را هم قربانی کنند

رئیس دپارتمان داوری فوتبال که خود یکی از افتخارات داوری ایران است، می‌گوید اجازه نمی‌دهد با نام محسن ترکی بازی شود.

خبرآنلاین: حسن کامرانی فر روزهای سختی را سپری می کند. انتقادهای تند کارشناسان داوری از او به خاطر بازی دادن به محسن ترکی، ماه عسل شیرین روزهای نخست انتخابش به عنوان رئیس دپارتمان داوری را خیلی زود به پایان رسانده است. حسن که یکی از بهترین های تاریخ داوری ایران است و در جام جهانی ۲۰۱۰ قضاوت هایی تحسین برانگیز داشت و در ۲۰۱۴ هم در جام جهانی حاضر بود تا تنها قاضی ایرانی باشد که دو بار در جام جهانی حضور داشته است، کمتر از دو سال قبل و بر اثر یک بیماری، نتوانست دوره حضورش به عنوان کمک داور بین المللی را تکمیل کند و از لیست کنار رفت تا خداحافظی کند. او حالا اما مسئولیت مهمی دارد. مسئولیت دفاع از همکارانش. او در این گفت و گو از دلایلش برای حمایت از محسن ترکی سخن گفته است؛ «راستش دلگیرم، نه برای اینکه انتقاد می کنند. دلگیرم از اینکه حرف حق را نمی زنند و منصفانه نقد نمی کنند. ببینید من برای اینکه محسن ترکی رفیقم است، پای این ماجرا نایستاده ام. هر داور دیگری هم در شرایط مشابهی قرار بگیرد، به او قضاوت می دهم. همین حالا یکی از داوران خانم مان هم شرایطی مشابه محسن را دارد اما دارد سوت می زند چون اصلا خلاف قانونی صورت نگرفته که محروم شان کنیم.»

او توضیح می دهد: «ببینید آقایان می گویند محسن ترکی نتوانسته در تست ای اف سی بدود و چون در آن تست رد شده، حق قضاوت در لیگ را هم ندارد. می گوییم دلیل تان چیست؟ می گویند قبلا این کار را با خود من یا آقای کهوری عزیز و دیگران کرده اند. خب این کاری که کردند، تمام ما ها را نابود کرد. زده شدیم و ول کردیم. خود من دیدم می گویند بعد از آن شرایط بیماری که داشتم، چون نتوانستم تست بدهم، دیگر حق قضاوت در داخل کشورم را هم ندارم، من هم دلزده شدم، ول کردم داوری را و بی خیالش شدم. معلوم است که وقتی خودم این درد را کشیدم، زیر بار یک رویه غلط از گذشته نمی روم. من را ذبح کردند ولی نمی گذارم که محسن ترکی یا هر داور دیگری را با این قانون قربانی کنند. او در تست داخلی ما برای لیگ که استانداردهایش متفاوت است، موفق بوده و اصلا دلیلی ندارد که چون در تست ای اف سی رد شده، از حضور در لیگ ایران محرومش کنیم. مهم این است که در ابتدای سال تستش را زیر نظر بهترین اساتید داخلی داده و استاندارد های ما را پاس کرده است. حالا به هزار دلیل روحی یا جسمی و خستگی، ممکن است در تست ای اف سی در مالزی رد شده باشد. این که نباید دلیلی برای محرومیتش از داوری باشد.»

اما آیا قانونی درباره داورانی که در تست آسیایی رد می شوند، برای قضاوت در لیگ وجود دارد؟ کامرانی فر درباره این سئوال می گوید: «راستش هیچ قانونی در این باره نداریم اما در گذشته چنین تصمیمی گرفتند و حالا هم می خواهند ما چنین تصمیمی بگیریم. ولی من از ای اف سی استعلام کردم . وقتی یک داور بین المللی در تورنمنت مهم زیر نظر فیفا نتواند موفق شود، از قضاوت آسیایی محروم نمی شود. برای همین هم نیازی نیست ما یک داور را به جرم رد شدن در تست آسیا از لیگ مان محروم کنیم. داوران ما در تست خودمان قبول شدند و تا تست بعدی، ممنوعیتی برای قضاوت ندارند و در کنارمان می مانند و این اصلا خلاف قانون نیست.»

او در پایان می گوید: «ببینید اگر من می گویم این داوران را محروم نمی کنم دلایل مختلفی دارد، اول اینکه برای تست داخلی خودمان احترام قائل می شوم. تستی که زیر نظر بهترین های داوری کشورمان گرفته شده است. دوم اینکه هیچ داوری با ۶ ماه خانه نشینی، نمی تواند دیگر داور شود و سوت بزند. خانه نشینی داور یعنی پایان کارش و ضربه ای مهلک به داوری می شود. تازه اصلا استانداردهای ما با آسیا تفاوت دارد. متاسفانه بعضی از دوستان فکر می کنند با ایجاد این جو ها می توانند کاری کنند که در این مسابقات حساس، فوتبال ایران را از داشتن یک داور با تجربه مثل محسن ترکی محروم کنند اما نه ترکی که من هیچ داور دیگری به جرم رد شدن در تست آسیا - درحالی که داور تست های داخلی را طی کرده باشد - محروم نمی کنم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج