۴۳۷۸۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

قرائتی: بی‌توجهی مسئولان به نماز قابل قبول نیست

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با گله از بی‌توجهی برخی مسئولان به مسئله نماز گفت: این بی‌توجهی به فرهنگ نماز ضربه می‌زند.

خبرگزاری ایسنا: حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی ۱۸ آذر در بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز که با حضور مسئولان کشوری و استانی در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزارشد با اشاره به نقش نماز در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، اظهارکرد: این که اقامه نماز مفاسد اجتماعی را کاهش می‌دهد، امری واضح است، به عنوان مثال دزدی یکی از مفاسدی است که با ترویج فرهنگ نماز کاهش می‌یابد، همچنین بسیاری از مفاسدی که ریشه آن‌ها از تفرقه نشات می‌گیرد به دلیل اقامه نماز جماعت که قوی‌ترین عامل وحدت است کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: همچنین برخی ازمفاسدی که از استرس و اضطراب نشات می‌گیرد به دلیل آرامش نماز کاهش می‌یابد.

این مسئول در ادامه به کاهش مفاسد خانوادگی با اقامه نماز اشاره کرد و گفت: نماز زن و شوهری که با یکدیگر اختلاف داشته باشند مورد قبول قرار نمی‌گیرد لذا اقامه نماز باعث کاهش مفاسد خانوادگی نیز می‌شود.

قرائتی تاکید کرد: همچنین نماز به انسان خط و هویت می‌دهد و انسانی که نماز می‌خواند از بی‌هویتی نجات پیدا می‌کند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور دوری از آلودگی را اثر دیگر نماز خواندن عنوان کرد و افزود: از آنجا که طهارت شرط اصلی خواندن نماز است، افرادی که نماز را سرلوحه زندگی خود قرار می‌دهند از آلودگی در امان می‌مانند.

وی در ادامه از کاستی‌های موجود در حوزه عملیاتی کردن ترویج فرهنگ نماز در جامعه سخن به میان آورد و گفت: متاسفانه مسئله نماز برای برخی از مسئولان موضوعی جدی به شمار نمی‌رود و این معضل باعث شده که در جامعه به نماز خواندن به صرف انجام وظیفه نگاه شود.

او تاکید کرد: اگر اقامه نماز در جامعه ترویج نشود، توسعه اقتصادی نیز بی‌فایده خواهد بود اما با علم به این موضوع متاسفانه همچنان به توسعه معنوی جامعه کم توجهی می‌شود.

قرائتی بیان کرد: چرا باید هرسال به ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه های کشور اضافه شود اما ظرفیت پذیرش در حوزه‌های علمیه تغییری نکند؟ چرا در شهرستانی مثل کرج از تعداد ۲۰۰۰ مدرسه، فقط ۲۰۰ مدرسه اقامه نماز دارد و ۱۸۰۰ مدرسه بدون امام جماعت است که در آن‌ها نماز اقامه شود؟

وی تصریح کرد: چرا در جلسات مربوط به نماز وزیران در اولین جلسه معاون خود را می‌فرستند و در پنجمین جلسه آبدارچی خود را برای حضور به جلسه می‌فرستند؟ آیا این تحقیر و بی‌حرمتی به نماز نیست؟

قرائتی تاکید کرد: برای ترویج فرهنگ نماز در جامعه باید فکر اساسی کنیم و اقدام عملی انجام داد. برای تحقق این مهم نباید فقط به فکر برگزاری جلسه باشیم بلکه باید برنامه‌ریزی اساسی در این حوزه انجام دهیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه بر فراگیری روش های نوین ترویج فرهنگ نماز از سوی حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: همه طلاب باید شیوه های نوین دعوت به نماز را فرابگیرند و این مهم باید یک الزام باشد.

وی در پایان گفت: متاسفانه رابطه بین ائمه جمعه و نسل جدید رابطه خوبی نیست و این معضل یکی از دلایل اصلی کاهش آمار نمازخوانی به ویژه در بین نسل جوان است که ائمه جماعت باید به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اکثرا گرسنه هستن کدام نماز،

    • بدون نام

      مشکل معیشت حل بشه نماز خوش درست میشه هر کس به قبر خودش میره

    • هموطن

      آقای قرائتی مشکل اصلی فکرنمیکنم نمازباشد اول بایدبه مردم درس اخلاق دادچراکه اگرمردم اخلاق داشته باشندنمازمیخوانند؛دزدی واختلاس نمیکنند، مسئولین بجای نمازهای ظاهری ووقت کشی درادارات کارمردم را راه می اندازندپس نتیجه اینکه : اگراخلاق باشدهمه چیزسرجای خودش است وتمام مشکلات حل می شود.شمابجای ترویج نمازترویج اخلاق کنیدتاهمه چیزدرست شود.ازدین وعبادت گرفته تاانجام کارهاومسئولیتها.اسلام چیزی بجز اخلاق نیست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج