۴۴۸۶۴۱
۶ نظر
۵۰۶۱
۶ نظر
۵۰۶۱
پ

درباره لطیفه جنجالی حجت الاسلام قرائتی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی در آخرین سخنرانی خود پیش از بستری شدن در بیمارستان، لطیفه‌ای مشهور را تعریف کردند که فایل صوتی و تصویری‌اش به‌سرعت منتشر شد.

حجت الاسلام محمدرضا زائری در صبح نو نوشت: حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی در آخرین سخنرانی خود پیش از بستری شدن در بیمارستان، لطیفه‌ای مشهور را تعریف کردند که فایل صوتی و تصویری‌اش به‌سرعت منتشر شد.
داستان دختر و پسری بود که از زیر منبر مسجد به روحانی سخنران می‌گفتند‌: به‌خدا دین داریم‌، شرف داریم‌، وجدان داریم... فقط جا نداریم!
این داستان طنزآمیز حکایت خیلی از مسائل و مشکلات عمومی و پدیده‌های اجتماعی است از جمله همین موضوع حساس رابطه جنسی.
رابطه جنسی یکی از ابتدایی‌ترین نیازهای طبیعی انسان و یکی از مهم‌ترین مسائل فردی و اجتماعی زندگی بشر بوده‌، هست و خواهد بود.
هر چند حفظ حدود اخلاقی و حریم حیا -‌به درستی‌- باعث می‌شود که گاهی این موضوع به شکل علنی و صریح مورد توجه قرار نگیرد‌، بخواهیم یا نخواهیم هرگز از اثرگذاری و نقش آن کاسته نمی‌شود.
طی دهه‌های اخیر به دلایل گوناگون از جمله تغییر سبک زندگی و تحولات اجتماعی حساسیت و نقش این موضوع بیشتر شده و عوامل گوناگونی چون نوع تغذیه، کم‌تحرکی، پیشرفت تکنولوژی و توسعه وسایل رسانه‌ای، توجه عمومی و گسترده به بدن و ویژگی‌های جسمی، افزایش اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، کاهش میزان باورهای دینی و مذهبی، بیکاری و عوامل محیطی حتی اشتغال والدین و تعداد کم فرزندان باعث تشدید مشکل شده و آن را به آستانه بحران رسانده است.
رویکرد آرمان‌گرایانه به این موضوع مهم و بسیار حساس و غفلت از واقعیت‌های عینی نه فقط مشکل را حل نمی‌کند، بلکه فرصت محدود باقی‌مانده برای انتخاب بین بد و بدتر و یافتن راهی برای کاهش سطح مشکل را نیز از ما خواهد گرفت.
ارزیابی ناقص از علل بحران و تقلیل علل مشکل فقط به یک عامل دینی و مذهبی نیز کار را خراب‌تر خواهد کرد.
باید با آگاهی و هوشمندی بپذیریم که پدیده‌های اجتماعی مانند بحران جنسی یا کاهش پای‌بندی به حجاب و امثال اینها معلول عوامل و متغیرات بسیار متعدد و گوناگون هستند و منحصر کردن این عوامل به یکی، ۲ موضوع خاص اعتقادی یا سیاسی اگر خیانت نباشد قطعاً ساده‌انگاری و نادانی است.
در چنین مواردی نباید پای خدا و دین را وسط بکشیم و همه‌چیز را به اعتقادات دینی ربط بدهیم، بلکه باید همواره به خود و دیگران یادآوری کنیم که عوامل اعتقادی فقط یکی از چندین عامل اثرگذار در یک پدیده اجتماعی هستند.
نوجوان و جوان امروز از یک‌سو به دلایل گوناگون از جمله سبک تغذیه و مصرف مواد خوراکی محرک جنسی، دریافت تصاویر و فیلم‌های غیر اخلاقی، کم‌‌تحرکی و کمبود سرگرمی‌های سالم و‌... بیش از گذشته دچار میل و گرایش جنسی بیش از اندازه است و از سوی دیگر فرصت و شرایط تأمین صحیح و مشروع این نیاز برای او فراهم نمی‌شود.
در چنین شرایطی هر چه هم یک پسر یا دختر دین‌دار و مقید باشد تا زمانی که دسترسی آسان و ارزان به حلال برایش مهیا نشود، نمی‌تواند فقط با قدرت دین‌داری خود در این میدان پیروز و استوار بماند.
تا وقتی سن بلوغ روز به روز پایین‌تر می‌آید و سن ازدواج شب به شب بالاتر می‌رود، هر چه هم از خدا و دین حرف بزنیم چیزی تغییر نخواهد کرد و به میان کشیدن موضوعات دینی و اعتقادی و استفاده از باورهای مذهبی برای کاهش مشکل فقط علاقه و دلبستگی و اعتقاد مخاطب به خدا و دین را مخدوش خواهد ساخت.
وقتی کسی در مقابل سفره خالی بی‌رمق و گرسنه افتاده است؛ هر چه بیشتر برایش از خدا و دین حرف بزنیم و از او بخواهیم به‌خاطر خدا تحمل کند، فقط کینه او را به خدا بیشتر کرده‌ایم. در این شرایط اگر لقمه‌ای غذای پاکیزه و بهداشتی پیش رویش قرار دهیم خودش وقتی سیر شد نمازش را خواهد خواند‌!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ادگارد

      همه چیز درسته فقط جا خالی مونده...

    • حسین صحرانورد

      با سلام، دقیقا همینطوره، مسئله جنسی یک مسئله مهم وشاید مهمترین باشه، هرکس انکار کند یا جانماز آب میکشه، یا باید بدکتر جهت معالجه رجوع کند، آقای قرائی بسیار صادق ورک گو هستند خداوند حافظ ایشان باشد انشاءالله.

    • حسین صحرانورد

      سلام، تصحیح میکنم، آقای قرائتی (باشتباه قرائی نوشتم )عذر میخواهم

    • بدون نام

      ما امت شهید پرور از حاج آقا قرایتی میخواهیم چه از این لطیفه ها بیشتر بگویند

    • بدون نام

      خداوند این عالم توانمد را شفا دهد دیا میکنم

    • سینا

      ای شیطونا ، چطور شد که یکباره همگی طرفدار آقای قرائتی شدید ؟؟!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج