۴۳۸۷۲۰
۱۶ نظر
۵۰۰۴
۱۶ نظر
۵۰۰۴
پ

پزشکیان: کجای فلان رقم حقوق غیرقانونی است؟

نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی درباره حقوق‌های نجومی گفت: من الان حقوقم فلان رقم است، وجود هم دارد. کجایش خلاف قانون است؟ اما منصفانه و عادلانه نیست.

خبرگزاری فارس: مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره حقوق‌های نجومی گفت: یک سری از دریافت‌ها تخلف نبوده است، اما یک سری دیگر تخلف است.

وی افزود: با آنهایی که خلاف چارچوب قانون عمل کرده‌اند باید برخورد شود و در این سوی موضوع نیز باید مقررات و چارچوب درست شود.

پزشکیان گفت: با رسانه‌ای صحبت می‌کردم؛ گفتم پزشکان پول مفت دریافت می‌کنند، خبرنگار پرسید که چه کسی را می‌گویم؟ گفتم که من پول مفت دریافت می‌کنم؛ این پول مفتی که گفتم دریافت می‌کنم خلاف قانون نیست، قانوناً به من پول می‌دهند.

وی ادامه داد: حالا این آقایان گفتند فلانی مفت‌خور است؛ فرقی نمی‌کند که از بیت‌المال بگیرد یا مردم در مطب بدهند؛ مگر پول مردم و بیت‌المال با هم فرق می‌کند؟

نائب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: من عضو هیئت علمی دانشگاه هستم، بیمار را عمل می‌کنم و به حساب من پول ریخته می‌شود.

وی بیان داشت: بیت‌المال یعنی چه؟ همین پول بیت‌المال است که می‌شود حقوق؛ پس یا [مدیر] پول را از دولت می‌گیرد یا [پزشک] از مردم، اما در هر صورت دارند از مردم می‌گیرند.

پزشکیان گفت: من الان حقوقم فلان رقم است، وجود هم دارد. کجایش خلاف قانون است؟ اما منصفانه و عادلانه نیست.

وی تصریح کرد: خودمان نشسته‌ایم و این اختیارات را [به هیئت مدیره شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی] داده‌ایم، حال چگونه می‌گوییم خلاف قانون است؟

نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اگر سیستم را درست نکرده و شعاری عمل کنیم، مشکل حل نمی‌شود، گفت: از یکی خوشمان نمی‌آید مشکلش را رو می‌کنیم، اما آن یکی از این بدتر است اصلاً حرفی از او نمی‌زنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار راست اطلاعات بالا بیاید و درست شود، باید برای همه و براساس عدالت و منصفانه حرف بزنیم، نه اینکه درباره یک دولت بگوییم اینها خوردند اما آن یکی دولت سه هزار میلیارد و هشت هزار میلیارد و ۱۰ هزار میلیارد بالا کشیدند می‌گوییم حالا فعلاً بماند.

پزشکیان گفت: کل پولی که در این حقوق‌های اضافه داده‌اند ۱۰۰ میلیارد نمی‌شود اما ۱۲ هزار میلیارد و سه هزار میلیارد و ۵ هزار میلیاردها را هنوز دارند بررسی می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر دریافت حقوق‌های نجومی تخلف نبوده پس چرا دولت، دریافت‌کنندگان آن را برکنار کرد؟ اظهار داشت: این را از دولت بپرسید، من نمی‌دانم.

نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: من می‌گویم اگر تخلف است مجلس به دیوان محاسبات گفته است کسانی که خلاف قانون عمل کرده‌اند باید محاکمه شوند و باید پول‌ها را برگردانده و مجازات شوند ولی اگر کسانی در چارچوب قانون این پول‌ها را دریافت کرده‌اند، قانون باید اصلاح شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که نباید همه را با یک چوب راند، گفت: اگر قانون و مقررات ما این نقص را داشته باید آن را اصلاح کنیم؛ اگر خارج از مقررات گرفته‌اند باید برخورد شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نانوا هم از مردم پول ميگيره تا نان بده خياط بقال و همه پزشك هم مثل اونادر اضاكاري كه ميكنه پول ميگيره مشكلت چيه ...

    • بدون نام

      هرچي فكر ميكنم به ازاي ١٤-١٥ سال بعد از ديپلم درس خوندن صبح عصر و شب بيمارستان بودن رشته پزشكي هر چي درآمد داشته باشه حق دارن با استرس كار ميكنن اونم از ٣٧-٨ سالگي ولي داروساز فقط تو ايران مدرك دكترا داره با ٥ سالدرسخوندن از فوق ليسانس هم كمتر ولي درآمدش از متخصص و فوق تخصص بيشتره از ٢٣-٤ سالگي هم كار ميكنن بدون استرس فروشنده اي بنام دكتر هستند

    • با نان

      از اول شروع کلاس اول ابتدایی تاگرفتن مدرک دکترا از جیب بی حساب مردم خرج سده ازاین طرف هم تعرفه ها وویزیت های گزاف باز ازجیب بی حساب وکتاب مردم است پس وای

    • سعید رجایی

      اقای پزشکیان به جای طرفداری از دولت به فکر کار و مسکن و معیشت مردم باشن بهتره نه اینکه دنبال حواشی باشن

    • بدون نام

      مشکل این جاست که پولی که پزشکان میگیرند ناعادلانه هستش در ضمن پزشکا خیلی از طرح پزشک خانواده ... اونم از دولت بدون اینکه مریض ببینند دارن بیخودی
      فاکتور به دولت میگیرند و پول دریافت میکنن

    • بدون نام

      اقای گفته بعد از چهارده ۱۵ سال زحمت کشیدن دکترها حقشون اینقدر پول بگیرن بس ان کاگری که ۲۰ سال بار میبره چرا باید ۷۰۰تومان بگیره دکتر اگه یک سرمایه دار عمل کنه یا یک کارگر عمل کنه نباید اجرت یکسان بگیره

    • بدون نام

      چرا پزشکان مانند وکلا طرحی مانند وکیل تسخیری ندارند تا سالی چندتا عمل و ویزیت رایگان انجام بدن؟؟!!!

    • بدون نام

      حقوق بالای پنج میلیون با همه اضافه کاریاو ماموریتها خلاف و نجومیه از نظر مردم

    • اسد

      مگر دکترها از سایر کارمندان مثلا از فرهنگیان چقدر بیشتر درس خوندن ۴ سال خوب اندازه ۲۰ برابر کارمندان حقوق و..می گیرن زیر میزی هم بماندپزشکان بیشتر از حقشان می گیرن

    • بدون نام

      پس نانوا هم از كارگر پول نانشو نگيره از سرمايه دار هر نان صد هزار تومن بگيره ؟؟؟؟همه جاي دنيا تو همه. شغلا تا بوده همين بوده در ضمن وكيل تسخيري استخدام قوه قضايه هست و اگه از موكل پول نميگيرن دولت حقوقشو بهش ميده ولي بهتره يه سر به حسابداري بيمارستان ها بزنيد تا ببينيد در سال چقدر مريض ها توسط پزشكا مجاني عمل ميشن مخصوصا بيمارستان هاي خصوصي ولي قرار هم نيست همه مردم رو مجاني عمل كنن

    • بدون نام

      پزشكي انتخاب اوله تو ايران برا قبولي زحمت زياد ميخواد نه معلمي كه جز رشته هاي آخره قبولي كنكوره معلم ها چهارسال بعد ديپلم ولي پزشك ١٣-١٤-١٥ سالبر حسب رشته تخصصي اش تازهدر دوران تحصيل صبح تا ظهر دانشگاه عصر بيمارستان شب شيفت درس خواندن هم دارن استرس كاري بالايي دارن طرح نزديك به ٦سال دارن برا تمام دوره ها تا ٣٤-٣٥سالگي درآمد ندارن و بايد پدرشون خرجشونو بدهولي معلمي ٤ سال راحت ٢٢ سالگي درآمد دارن همه جاي دنيا همينه ولي توي ايران توان ديدن بهتر از خودمونو نداريم هرچند كه بدونيم بيشترزحمت كشيده

    • بدون نام

      آخه PhD تمام رشته ها رو نگاه کنید که فقط یه روز در هفته میرن دانشگاه اونم نه استرسی نه فشاری فقط سرشون تو گوشیه .بعداز گرفتن مدرک هم مختارند هرجا خواستن برن کار کنند در صورتی که یه پزشک متخصص از روز اول رزیدنتی یک شب درمیان کشیک داره و اون روزی هم که کشیک نیست تا ساعت 5 عصر تو بیمارستان مشغول کاره. بعداز گرفتن مدرک هم 8 سال طرح و اسارت در بدترین جاهای کشور حقوقشون رو هم که هر 10 ماه یکبار میپردازند .در ضمن مسئولیت و استرس یه پزشک هم اصلا با هیچ شغلی قابل قیاس نیست که اگه بود تمام کشورهای صاحب علم پزشکی برای این شغل آزمون ورودی نمیزاشتن .همه ی دنیا پزشکان از نظر درآمدی درآمدشان عالیه .در آخر اگه دوست ندارید پزشکان بقول خودتون پول مفت و حرام ببرن خونه هر وقت خودتون و خانوادتون مریض شدید نرید پیش پزشک .

    • بدون نام

      فکر میکنم نظرات دوستان کمی با صحبتهای دکتر پزشکیان فرق داره
      عزیزانم دکتر پزشکیان منظورش این بود که حقوقهای نجومی که بعضیها میگیرند این حقوقهارو قانون خودش تایین کرده وانها خودشان کار غیر قانونی نکردند در واقع قانون باید اصلاح بشه نه انهایی که حقوق نجومی میگیرند ...به نظر من هم همینظوره

    • بدون نام

      اینها که می خورند دوزدی می کنند عاقبت ندارد حق مستضعفان فقرا خوردن عاقبت ندارد شما خودتان دیدید در دوران پهلوی خوردن غارت کردند عاقبت چه شد معلوم نیست گورستانشان کجا هستند این بود همین مردم انقلابی با پیروی خط امام و رهبری عزیز توانستیم همه غارت گران کشورمان نابود کنیم الان هم معسولینی که خط امام و رهبری عزیز باشد با مردم است نه فقط به فکر خودش باشد این مطمئن هستم به ولاه قسم دوزدی عاقبت ندارد غیر از این که گورستان خود نابود کند بس عزیزان معسولینی فقط پیرو خط امام و رهبری عزیز باشیم تا ایرانی آباد وسربلند داشته باشیم

    • بدون نام

      طبق قانون ، سقف حداکثر حقوق نباید از هفت برابر حداقل حقوق بیشتر بشه.
      مثلا سال 95 کمترین حقوق 812 هزار تومن بود ، لذا سقف بالاترین حقوق باید حداکثر (حدودا) پنج میلیون و هفتصد هزار تومان باشه.
      حالا حضرات باچه منطقی دارند حقوق 20 میلیون تومانی را برای خودشون عادی جلوه میدن؟!
      پزشکان که به لطف یارانه ها دارند کارانه های بالای 100میلیون تومانی میگیرن!!

    • بدون نام

      حرفهای این اقا همانند شمشیری که در دل مستعضفان فرو میرود اهی از دل مستعضان بیرون میاید به اسمان میرود که ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج