۴۴۱۱۵۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آغاز یک جشنواره تئاتری برای کودکان و نوجوانان

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان به بلوغ و بالندگی رسیده است.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان به بلوغ و بالندگی رسیده است.
آغاز یک جشنواره تئاتری برای کودکان و نوجوانان

منطقه همدان، مهدی شفیعی شامگاه دوشنبه ٢٢ آذرماه در آئین افتتاحیه بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در سالن ابن سینای نمایشگاه بین‌المللی این شهر با گرامیداشت یاد و خاطر مرحوم محمدعلی مهیمنی هنرمند فقید و پیشکسوت تئاتر همدان که به تازگی درگذشته است، بیان کرد: این جشنواره به چنان بالندگی‌ای رسیده که شاهد حضور ١۰ گروه خارجی و پیشکسوتان تئاتر داخلی هستیم. این بلوغ و بالندگی حاکی از نگاه حرفه‌ای و تخصصی به جشنواره کودک و نوجوان و نیز ناشی از ثبات مدیریتی و تشکیلات قوی برگزاری در استان است.

وی با تاکید بر نقش آموزشی تئاتر برای کودکان و نوجوانان گفت: اگر به آینده جامعه و اصلاح الگوی مصرف آب، آلودگی هوا و مسائل زیست‌محیطی علاقه داریم و شیوه زندگی ملی و ایرانی و اسلامی را خواهان هستیم باید تئاتر کودک و نوجوان را جدی بگیریم.

شفیعی به شیوه آموزشی نقالی اشاره کرد و یادآور شد: این شیوه آموزشی می‌تواند باعث ارتقای اعتماد به نفس کودکان شده و در حضور کودکان و نوجوانان در جامعه برای آینده تاثیرگذار باشد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت کشور تصریح کرد: برگزاری خلاقانه و تاثیرگذار جشنواره و استقبال مردم همدان که سرمایه اصلی جشنواره هستند، مسئولیت مدیران استانی و ملی را در برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشنواره و استمرار اجراها در تمام سال پررنگ‌تر می‌کند.

رضا فیاضی:‌ شور و شوق جشنواره باید بیشتر باشد
آغاز یک جشنواره تئاتری برای کودکان و نوجوانان

در ادامه این مراسم رضا فیاضی ـ هنرمند تئاتر کودک و نوجوان ـ ضمن تقدیر از هنرمندان و مردم، به میهمانان خارجی به دو زبان عربی و انگلیسی تبریک و خوش‌آمد گفت و افزود: سال‌های دور در نخستین دوره‌های برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان (امید)، شهر همدان با اشتیاقی وصف ناشدنی با تبلیغات فراوان و شوق مردم جشنواره را برگزار می‌کرد. در حال حاضر هم جشنواره با تب و تاب خوبی اجرا می‌شود اما باید این شور و شوق بیش از این باشد.

در این مراسم همچنین فاضل عبادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه مخاطب اصلی جشنواره، کودکان و نوجوانان هستند، اظهار کرد: خرسندیم جشنواره در بیست و سومین سال برگزاری خود، از آوازه ملی و بین‌المللی برخوردار شده و این اتفاق خوبی است که در ایام جشنواره، لبخند و شادی کودکانه بر لبان فرزندان ایران بنشیند و امیدوارم نمایش‌ها با استقبال پرشور مردم همراه باشد.

او با گرامیداشت یاد و نام هنرمند فقید، محمدعلی مهیمنی، درگذشت این هنرمند را به جامعه هنری و خانواده وی تسلیت گفت و افزود: جشنواره بیست و سوم را با یاد و نام این استاد پیشکسوت تئاتر آغاز می‌کنیم.

در بخشی دیگر، محمدابراهیم الهی‌تبار معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با خیرمقدم گفتن به احترام برومند همسر مرحوم داوود رشیدی بیان کرد: اگر امروز شاهد هنرنمایی هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان هستیم به طور قطع امثال رشیدی‌ها چنین هنرمندانی را تربیت کرده‌اند.

او با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی همدان تصریح کرد: استان همدان به عنوان قطب فعالیت‌های فرهنگی کودک و نوجوان در سطح جهان معرفی شده و برگزاری جشنواره تئاتر در راستای اهداف فرهنگی است. فراهم آوردن بستر مناسب برای کودک و نوجوان برای پویایی جشنواره بوده و حمایت از آثار هنری خلاق از اهداف مهم جشنواره است.

وی با آرزوی صلح و دوستی برای کودکان جهان و پیروزی و سرافرازی و شادی برای کودکان ایران زمین عنوان کرد: امیدواریم جشنواره بتواند رسالت خود را برای توسعه فرهنگ غنی ایران ادا کند.

کرمی:‌ جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مطالبه مردمی است
آغاز یک جشنواره تئاتری برای کودکان و نوجوانان

همچنین شهرام کرمی دبیر بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: با ٢٣ ساله شدن جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ١۵ سال از برگزاری این رویداد مهم فرهنگی در همدان می گذرد به طوریکه این مهم دلالت بر با سابقه بودن جشنواره به عنوان یک مطالبه مردمی دارد.

او با یاداوری اینکه «در دوره بیست و سوم با شعار نمایش مهر بر صحنه کودکی و مساعدت مسئولان، هنرمندان و پیشکسوتان استان میزبان ۵۵۰ هنرمند هستیم»، اظهار امیدواری کرد که تلاش هنرمندان بتواند برای بچه های نجیب و پرامید همدانی موثر بوده و گامی برای تربیت بچه های آینده برداشته شود.

اجرای ۱۳ نمایش در دومین روز جشنواره
آغاز یک جشنواره تئاتری برای کودکان و نوجوانان

براساس این گزارش، در روز دوم جشنواره سالن اصلی مجتمع شهید آوینی میزبان نمایش «بچه‌های خاکستری» به کارگردانی الهام چنانی از جزیره خارک است که در سانس‌های ۱۰، ۱۵ و ۱۷ روی صحنه می‌رود.

«سرناد» به کارگردانی رضا روان از همدان در سانس‌های ۱۰، ۱۵ و ۱۷ در تئاتر شهر اجرا خواهد شد.

«عمو نوروز و ننه سرما» کاری از جواد انصافی از تهران در سانس‌های ۱۰، ۱۵ و ۱۷ در سالن اصلی بوعلی اجرا می‌شود.

سالن پلاتو بوعلی در ساعات ۹، ۱۰ و ۱۱ صبح میزبان نمایش «شجاعت یعنی چی؟» به کارگردانی شراره طیار از تهران است.
آغاز یک جشنواره تئاتری برای کودکان و نوجوانان

نمایش «اکسولا و خرگوش» کاری از پدرواسپی سانچیز کار مشترک استرالیا و آفریقای‌جنوبی در سانس‌های ۱۰، ۱۵ و ۱۷ در سالن پلاتو عبادی به اجرا درخواهد آمد. «لاکی عجق و جق» کاری از آناهیتا غنی‌زاده هم از تهران ساعات ۱۰، ۱۵ و ۱۷ در سالن فجر اجرا می‌شود.

«یه روز دو فصل» عنوان نمایشی از رامین کهن از تهران است که در سانس‌های ۹، ۱۰ و ۱۱ صبح در سالن نمایش اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی روی صحنه خواهد رفت.

سالن مهدیه میزبان نمایش روان‌گسیختگان به کارگردانی امین نقی‌ئی از همدان خواهد بود که در دو سانس ۱۰ و ۱۵ اجرا خواهد شد.

در بخش اجرای نمایش خیابانی «جادوگر شهر زباله‌ها» به کارگردانی میثم سرآبادانی ساعت ۱۵، «شما بگید» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده ساعت ۱۶ و «عروسک‌های موزون» به کارگردانی الکساندر گراف از روسیه ساعت ۱۷ در محوطه مجتمع شهید آوینی اجرا خواهند شد.

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از تاریخ ۲۲ تا ۲۷ آذرماه در همدان برگزار می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج