adexo3
۴۴۲۴۷۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

۱۱ زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد شدند

مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: به مناسبت هفته وحدت، ۱۱ زندانی جرائم غیرعمد با پرداخت مبلغی حدود یک میلیارد ریال از زندان آزاد شدند.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: به مناسبت هفته وحدت، ۱۱ زندانی جرائم غیرعمد با پرداخت مبلغی حدود یک میلیارد ریال از زندان آزاد شدند.

اسحاق ابراهیمی در ‌جلسه‌ ستاد دیه کردستان که همزمان با هفته وحدت و با هدف کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد استان تشکیل شد، اظهار کرد: ۱۱ زندانی جرائم غیرعمد با پرداخت مبلغی حدود یک میلیارد ریال از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگشتند.

وی افزود: در حال حاضر ۲۵۰ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های کردستان تحمل حبس می‌کنند که برای آزادی آنان مبلغ ۱۰ میلیارد تومان نیاز است.

مدیرکل زندان‌های کردستان همچنین با اشاره به افزایش تعداد زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شده در سال جاری نسبت به سال گذشته، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری با کمک خیرین و منابع مالی ستاد دیه تعداد ۱۰۶ زندانی جرائم غیرعمد (۱۸ نفر به جرم دیه، ۶۷ نفر به دلیل محکومیت‌های مالی و ۲۳ نفر نیز به دلیل عدم پرداخت مهریه و نفقه) از زندان آزاد شدند.

وی میزان بدهکاری ۱۰۶ زندانی جرائم غیرعمد آزاد شده از ابتدای سال جاری تاکنون را مبلغی بالغ بر هفت میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: ستاد دیه کردستان با همکاری و حمایت ستاد دیه کشور توانست با پرداخت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زمینه آزادی این تعداد از زندانیان را فراهم کند.

ابراهیمی، گذشت و فداکاری را از خصوصیات بارز مردم این خطه از کشور دانست و افزود: مردم نیک اندیش و خیرین کردستانی حامیان اصلی ستاد دیه می‌باشند که همه ساله در مراسم‌هایی که در راستای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار می‌شود حضوری سبز از خود نشان داده‌اند.

وی ادامه داد: در همین راستا شاکیان پرونده‌های قضائی زندانیان جرائم غیرعمد استان نیز از ابتدای سال تاکنون با گذشت بیش از ۳ میلیارد تومان از مطالبات خود نشان دادند که روحیه گذشت و فداکاری در میان آنان پابرجاست.

وی با اشاره به فرهنگ سازی کمک به زندانیان جرائم غیرعمد در استان، بیان کرد: خوشبختانه با توجه به آگاه سازی‌ها و تبلیغات صورت گرفته، کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در کردستان به یک فرهنگ حسنه تبدیل شده است که حضور خیرین، هنرمندان و چهره‌های سرشناس استان در جلسات ستاد دیه خود مهر تاییدی بر این ادعا می‌باشد.

وی در ادامه، کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: با ورود هر فرد به زندان، خانواده وی نیز با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند و چنانچه مسئولان، خیرین و تمامی دست اندرکاران در این خصوص چاره اندیشی نکنند، شاهد گسترش ناهنجاری‌های متعددی در جامعه خواهیم بود.

ابراهیمی زندانیان جرائم غیرعمد را از آسیب پذیرترین اقشار جامعه دانست و خاطرنشان کرد: در جامعه افرادی وجود دارند که به دلیل ارتکاب غیرعمد فعلی که قانونگذار آن را جرم دانسته و برای آن مجازات در نظر گرفته است در زندان به سر می‌برند که کمک به آزادی آنان قطعا دارای اجری فراوان نزد خداوند متعال می‌باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج