اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۴۲۸۳۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

روسیه: اعتمادی بین واشنگتن و مسکو نیست

سرگئی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: بهبودی روابط و همکاری های مسکو و واشنگتن دشوار و درازمدت خواهد بود، زیرا در زمان حاضر اعتماد دو جانبه ای وجود ندارد.

خبرگزاری ایرنا: ریابکوف روز جمعه به رویکردهای دولت کنونی آمریکا اشاره کرد که منجر به تیرگی روابط با روسیه شده است و گفت که این اقدام ها از طرف واشنگتن همچنان ادامه دارد.

وی در مصاحبه با خبرگزاری ایتارتاس از جمله این اقدام ها به ادعای دخالت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرد و افزود: این ادعا احمقانه و واهی است و اگر در مسائل سیاسی داخلی آمریکا بطور گسترده استفاده نمی شد، قابل اظهارنظر نبود.

ریابکوف در این رابطه از ادامه تلاش های دولت باراک اوباما برای سیاهنمایی روسیه و شخص پوتین انتقاد کرد و گفت: در این راستا ادعاهای گوناگون مطرح می شود و حتی مسکو را به ضربه زدن به پایه های دمکراسی آمریکا متهم می کنند.

مقام روسی اظهار کرد: بدیهی است افرادی که این ادعاها را مطرح می کنند، اهداف سیاسی داخلی در آمریکا را دنبال می کنند، اما به موازات آن به روابط واشنگتن و مسکو ضربه وارد می شود.

ریابکوف گفت: در این شرایط، هیچ اعتمادی بین دو کشور وجود ندارد و اگر زمانی نوبت به احیای مناسبات روسیه و آمریکا برسد، بسیار طولانی و دشوار خواهد بود.

وی افزود: البته امیدواریم با تغییر دولت آمریکا، سیاست این کشور نیز دگرگون شود و آشکارا تا این اندازه برای استفاده از برگه ضدروسی تلاش نشود. این پدیده جدیدی در کارزار انتخاباتی بود اما پس از انتخابات هم متوقف نشد.

ریابکوف همچنین با ابراز تاسف از ادامه این روند گفت: متاسفانه در این بازی کثیف و ناشایست، بخش هایی از ساختار حکومت آمریکا که باید بر اساس مسئولیت از هرگونه شایعه سازی سیاسی دور می ماندند نیز دخالت کردند.

وی در باره تهدید واشنگتن برای پاسخ دادن به دخالت ادعایی مسکو در مبارزات انتخاباتی آمریکا، ضمن اشاره به اینکه هر اقدامی را می توان انتظار داشت، اظهار کرد: انجام اقدام های غیردوستانه و حتی خصمانه از دولت در حال پایان کار ممکن است که می تواند تصویب قوانین ضدروسی جدید در کنگره در دوره کوتاه مانده از مسئولیت دولت کنونی باشد.

دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه نیز دیروز در این رابطه اعلام کرد: زیربنای روابط مسکو و واشنگتن آسیب دیده و طرف آمریکایی مسئول بروز این وضعیت است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا در جریان رقابت های انتخاباتی، افزون بر تحسین پوتین به عنوان یک رهبر قدرتمند در برابر اوباما، مواضع دوستانه در برابر روسیه را حتی به مسائل بین المللی کشاند و تعامل همراه با کاهش تنش بین واشنگتن و مسکو را سودمند خواند.

وی وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات برای کاهش یا لغو تحریم های سه ساله ضدروسی آمریکا و اتحادیه اروپا مرتبط با اوضاع اوکراین تلاش خواهد کرد.

اکنون راهیابی ترامپ به کاخ سفید می تواند امیدها برای احیای روابط روسیه و آمریکا را که به پائین ترین سطح از زمان فروپاشی شوروی (سال 1991) رسیده است، افزایش دهد.
ویتالی چورکین نماینده دائمی روسیه 25 مهرماه در سازمان ملل اعلام کرد: روابط مسکو و واشنگتن به پایین ترین سطح و دوره جنگ سرد رسیده و وضع کلی بسیار بد و بدترین از سال 1973 (شوروی) است.

روابط واشنگتن و مسکو از سال ۲۰۱۴ در سه محور گسترش نفوذ نظامی ناتو بوِیژه آمریکا نزدیک و حتی هم مرز روسیه در شرق اروپا، دریای بالتیک و اوضاع سوریه تیره شده است.
از سوی دیگر، آمریکا و اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۴ با طرح اتهام دخالت روسیه در درگیری های شرق اوکراین و کمک به مخالفان دولت این کشور، مجموعه ای از تحریم های گسترده اقتصادی و مالی ضدروسی را وضع کرده اند که واکنش متقابل مسکو را در پی داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج