۴۴۳۴۳۵
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

طنز؛ دور همی حزبی!

سوشیانس شجاعی‌فرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در روزنامه شهروند نوشت:

امروز دوشنبه، اولین روز باز شدن بازارهای جهان بعد از اعلام کاندیداتوری مصطفی میرسلیم برای ریاست‌جمهوری است و بعد از شوک اولیه که بازار سهام نیکی جونز و نفت شاخص برنت با افت قیمت مواجه شده بود، الان تمام شاخص‌های اقتصادی دنیا از قیمت جهانی روغن پالم گرفته تا نفت اوپک و اونس طلا و بازارهای بورس نیویورک تا سنگاپور، همه با افزایش قیمت روبه‌رو بودند!
پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که سهامداران عمده بازارها بعد از دیدن نشانه‌های مثبت بازارهای جهانی، متمایل به سرمایه‌گذاری در بازار سهام ایران شوند که همین تحلیل باعث شده سهام شرکت‌های ایرانی که روز یکشنبه - و به دنبال مسخره‌بازی یک مشت آدم خودباخته مثل همین اهالی شهرونگ که شروع کرده بودند جوک ساختن- دچار اندکی ریزش شده بود، به سرعت با افزایش قیمت روبه‌رو شد و صف خریداران سهام سبدهای مختلف شکل گرفت، جوری که شما الان بروید سر خیابان حافظ می‌بینید که صف طولانی‌ای هست و شروع می‌کنید به زرنگ‌بازی و خارج از صف سوار تاکسی می‌شوید و می‌روید ساختمان بورس و آن‌جا می‌بینید که اصلا برای هر سبد سهام یک صفی تشکیل شده؛ مثلا از پیرزن این یکی صف بپرسید این صف چیست؟ می‌گوید صف تقدم سهامه! از آن سرهنگ بازنشسته که توی یک صف دیگر است بپرسید این صف چیه؟
می‌گوید صف پتروشیمی‌هاست! از آن آقا پسر شلوار افتاده این صف بپرسی این صف چیه؟ میگه این صف مخابراتی‌هاست! از آن دخترخانم وجیهه آن یکی صف بپرسی بانو این صف چیه؟ میگه یادداشت کن! ٠٩٣٦...! این‌قدر اعلام کاندیداتوری میرسلیم رونق داده به بازار! بعد که شماره رو گرفتی بپرسی که نه حالا واقعا صف چیه، خواهد گفت صف خرید سهام خودروسازهاست، بعد می‌آیی کنارش که سر صحبت را باز کنی و از آینده و اسم بچه‌هایتان بگویید که آن پیرمرد سرهنگ بازنشسته می‌آید می‌گوید پسر جان، ته صف خرید سهام خودروسازها همان سر حافظ بود که سوار تاکسی شدی! یعنی در این حد رونق!

انتظار می‌رود در روزهای آینده این روند رو به رشد شاخص‌های اقتصادی در واکنش به احتمال ریاست‌جمهوری میرسلیم ادامه داشته باشد. بیشترین اقبال همان‌طور که در سطور بالا اشاره کردیم به خودروسازها برمی‌گردد. همان‌طور که شما هم به سرعت رفتید اسم میرسلیم را که تا به حال نشنیده بودید، گوگل کردید و ویکی‌پدیایش را خواندید، می‌دانید که تحصیلات اصلی آقای میرسلیم در رشته مکانیک و موتور خودرو است و ایشان نقشی هم در موتور ملی سمند و خودروهای پایه گازسوز و پایه دیزلی داشتند و دارند! بنابراین طبیعی است که در صورت ریاست‌جمهوری ایشان، رونق به صنعت خودرو برگردد و تکنولوژی طراحی و ساخت موتور نیسان آبی را به نیسان ژاپن، تکنولوژی گازسوز کردن موتور پراید را به کره‌جنوبی و تکنولوژی تک‌سیلندرهای موتورسیکلت‌های ١٣٥ به هوندا صادر نماییم و صنعت ایران از بند قورمه‌سبزی‌‌سازی رها شود!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جرا مسخره میکنید بدبخت رو

    • بدون نام

      آدم نبود اینو آوردن.

    • بدون نام

      فکرکنم امروز یکشنبه س

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج