۴۴۶۹۴۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

روحانی: در پساتحریم باید روابطمان را مرور کنیم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در دوران پساتحریم لازم است تا روابطمان را با کشورهای دوست و همسایه مرور کنیم، گفت: همه کشورهای دوست ما علاقه‌مندند تا روابط اقتصادی نزدیکی با ایران برقرار کنند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس‌جمهور با بیان اینکه در دوران پساتحریم لازم است تا روابطمان را با کشورهای دوست و همسایه مرور کنیم، گفت: همه کشورهای دوست ما علاقه‌مندند تا روابط اقتصادی نزدیکی با ایران برقرار کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی پس از بازگشت از سفر سه روزه خود به سه کشور ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان، غروب امروز (جمعه، سوم دی) در فرودگاه مهرآباد تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تحریم‌ها مانعی برای اراده کشورهای دوست‌مان و همچنین ایران در جهت برقراری روابط اقتصادی بود، تصریح کرد: امروز در شرایط پساتحریم وضعیت به‌گونه‌ای شده است که می‌توانیم روابط نزدیک اقتصادی با کشورهای دوستمان برقرار کنیم و برای این کار لازم است تسهیلات لازم فراهم شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در جهت تسهیل روابط با کشورهای دوست، موضوع لغو روادید و تسهیل ویزا با سه کشور ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان مورد گفت‌وگو و مذاکره قرار گرفت، خاطرنشان کرد: از گذشته روادید ارمنستان لغو شده بود و در مذاکرات اخیر برنامه‌ریزی شده است تا با دو کشور قزاقستان و قرقیزستان نیز به سمت لغو روادید حرکت کنیم.

وی به مذاکرات انجام شده پیرامون همکاری‌های بانکی با سه کشور ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه بانک‌های خصوصی شرایط خود را دارند در این سفر با هر سه کشور در زمینه روابط بانکی مذاکرات خوبی داشتیم تا در زمینه تسهیل روابط تجاری و اقتصادی با این کشورها گام‌های لازم برداشته شود.

وی در ادامه به همکاری‌های خدمات فنی مهندسی با این کشورها اشاره کرد و گفت: در زمینه استفاده از خدمات فنی مهندسی، ساخت نیروگاه‌های برق و آبی، جاده‌سازی و سدسازی قرار شد تا شرکت‌های ایرانی در این سه کشور فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

روحانی با اشاره به اینکه ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان هر سه عضو اوراسیا هستند و اجلاس آن، ۲۶ دسامبر امسال برگزار خواهد شد، تصریح کرد: با سه کشور مذاکراتی داشتیم تا در زمینه تعرفه‌های ترجیحی و تجارت ترجیحی و حرکت به سمت عضویت در این اتحادیه در آینده گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه با سه کشور در موضوعات کشاورزی، امنیت، موضوعات منطقه، فرهنگ، دانشگاه، فناوری روز و غیره مذاکرات جدی داشتیم، تصریح کرد: اسناد مختلفی در دیدارهای دوجانبه امضاء شد و تجار و بازرگانان و کارآفرینان نیز در جلسه اقتصادی حضور داشتند.

روحانی با اشاره به این‌که کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز جزو مناطق همسایه ما هستند، خاطرنشان کرد: اهمیت کشورهای منطقه برای ما مطابق این اصل است که سیاست خارجی ما منطبق بر روابط نزدیک با همسایگانمان است و امروز با توجه به شرایط منطقه هرچه روابطمان با همسایگان و دوستان نزدیک‌تر باشد و مشورت‌های بیشتری داشته باشیم، بهتر می‌توانیم در برابر معضلات منطقه ایستادگی کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج