۴۴۷۰۹۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

از فریب عروسی دریایی تا مورچه‌های قاتل!

مرگ تنها نقشی است که هیچکس نمی‌تواند آن را بازی کند. به عقیده بسیاری بهترین نوع آن، مرگ در خواب است، اما برخی به شکلی از دنیا می‌روند که نه تنها برای خودشان غیرمنتظره است، بلکه برای اطرافیان آنها و همچنین رسانه‌ها بسیار عجیب به نظر می‌رسد‌ و باعث حیرت و گاهی اوقات ترس دیگران می‌شود.

روزنامه آرمان - رامین علیزاده:‌ مرگ تنها نقشی است که هیچکس نمی‌تواند آن را بازی کند. به عقیده بسیاری بهترین نوع آن، مرگ در خواب است، اما برخی به شکلی از دنیا می‌روند که نه تنها برای خودشان غیرمنتظره است، بلکه برای اطرافیان آنها و همچنین رسانه‌ها بسیار عجیب به نظر می‌رسد‌ و باعث حیرت و گاهی اوقات ترس دیگران می‌شود.
ماه گذشته اخباری در رسانه‌ها منعکس شد مبنی بر اینکه پسربچه ۱۰ساله‌ای در سیستان و بلوچستان، در حالی که برای تامین آب شرب خانواده‌اش راهی رودخانه سرباز شده بود طعمه تمساح می‌شود. اینکه پسربچه‌ای توسط یک تمساح مورد حمله قرار گیرد، برای مردم شهرنشین که تمساح را تنها در باغ وحش دیده‌اند، بسیار تعجب برانگیز است، اما آنچه از علیرضای ۱۰ ساله باقی مانده، تنها قاب عکسی است که همکلاسی‌های او برای زنده نگه داشتن نامش در کلاس درس گذاشته‌اند. اما چه می‌شود که یک مرگ بسیار جلب توجه می‌کند و افکار عمومی به سمت آن نظر می‌کنند؟
براساس آمارها، ارسال اس‌ام‌اس هنگام رانندگی به تنهایی سالانه ۶۰۰۰ نفر را در آمریکا از بین می‌برد. در آفریقا سالانه ۲۹۰۰ نفر توسط اسب آبی کشته می‌شوند. نوعی از رفتار جنسی هم وجود دارد که فرد دوست دارد از راه خفه شدن به حس جنسی برسد که این کار سالانه ۶۰۰ نفر را در جهان به کام مرگ فرو می‌برد! اتفاق بعدی باز هم به آمریکا تعلق دارد؛ اما در همه جای دنیا اتفاق می‌افتد؛ سالانه ۴۵۰ نفر در آمریکا بر اثر افتادن از تخت جان می‌بازند.
عروس دریایی هم در دسته قاتلان قرار دارد که بسیاری از افراد فریب زیبایی آن را می‌خورند، اما این آبزی زیبا تنها در فیلیپین، سالانه ۲۰ تا ۴۰ نفر را می‌کشد. ماشین‌های خودکار تهیه غذا هم سالانه ۱۰ تا ۱۳ نفر را به دلیل واژگونی روی آنها، به خواب ابدی فرو می‌‌برند. اما آخرین آمار این بخش به قاتلانی مربوط می‌شود که شاید فکرش هم به ذهن کسی نرسد؛ مورچه‌ها هرسال ۳۰ انسان را می‌خورند. ۲۸۰ نوع مورچه در دنیا وجود دارد که توانایی کشتن دارند و مورچه‌های آتشی و مورچه‌های سیافو که آفریقایی هستند، لقب مرگ‌ آورترین را به خود اختصاص داده‌اند.
مرگ عجیب یک دانشجو
آذر سال جاری خبری در رسانه‌ها منعکس شد: دانشجوی جوانی که در یک خوابگاه‌خصوصی تنها بود به طرز مشکوکی فوت کرد. با اعلام خبر کشف یک جنازه ماموران به محل حادثه اعزام شدند. با حضور ماموران در محل حادثه مشخص شد مرد جوان که دانشجوی یکی از دانشگاه‌های تهران است و در طول تعطیلات به تنهایی در خوابگاه حضور داشته به طرز مشکوکی فوت کرده است. جسد مرد جوان درحالی‌که یک کیسه پلاستیکی سفید روی سر متوفی کشیده شده بود، پیدا شد. بررسی‌های تکمیلی نشان می‌داد این مرد دانشجو با هیچ‌کس خصومت خاصی نداشته و هیچ آثاری از ضرب و جرح نیز روی بدنش نبود. با این حال پلاستیک سفید رنگی که روی سر جسد کشیده شده بود نوع مرگ را مشکوک می‌کرد؛ تحقیقات ادامه دارد.
مهریه‌ای که رنگ خون گرفت
سیاوش مردی ۳۹ ساله است که همسرش را با ضربات چاقو به قتل رسانده و پس ازانتقال به دادسرای جنایی تهران دلیل کشتن همسرش را ارسال امواج منفی ازسوی همسرش بیان کرده است. او ساعت ۷ صبح ۲۸ آذر، همسرش را با ضربات متعدد چاقو در خانه‌اش مجروح کرده بود و زن جوان پس از انتقال به بیمارستانی در غرب تهران تسلیم مرگ شد. در جریان این قتل، او دو ضربه هم به خودش وارد کرده بود. وقتی از او در مورد اینکه چرا طلاق نگرفتید، سوال شد، چنین پاسخ داد: «مهریه‌اش سنگین بود و او تهدید کرده بود که مهریه‌اش را اجرا می‌گذارد، ۱۳۶۰ سکه طلا و من توانایی پرداختش را نداشتم.»
مرگ ۲ مرد در غسالخانه
شاید خبر مرگ عجیب ۲مرد در غسالخانه‌ای در یکی از شهرهای کشور را شنیده باشید. سال ۹۲ بود که برخی از وکلای دادگستری این خبر را تایید اما مقامات پلیس و قوه قضائیه، از صحت این خبر اظهار بی‌اطلاعی کردند. این ماجرا به زمانی برمی‌گردد که مردی به‌دلیل اینکه شب‌ها خواب به چشمش نمی‌آمد، تصمیم گرفت نزد یک رمال برود و از او کمک بخواهد. مرد رمال به او گفت که برای رهایی از این مشکل باید به یک غسالخانه برود و از غسال بخواهد که او را غسل دهد. نسخه مرد رمال ماجرای عجیب‌تری را رقم زد؛ مرد جوان برای این کار نزد یکی از غسال‌های شهر رفت و از او کمک خواست.
غسال که نسخه رمال را باور کرده بود قبول کرد و برای غسل‌دادن مرد جوان با او قرار گذاشت. روز قرار، مرد غسال سرگرم شست و شوی جنازه ای بود. وقتی مرد جوان رسید، غسال از او خواست که روی تخت غسالخانه دراز بکشد تا او را هم غسل دهد. وقتی همه‌‌چیز برای اجرای نسخه رمال آماده بود، مرد جوان از غسال خواست برای شستن او از لیفی تازه استفاده کند. مرد غسال قبول کرد و برای آوردن لیف تازه، تخت غسالخانه را ترک کرد و در همین هنگام خانواده مردی که آن روز فوت شده و جنازه‌اش روی تخت غسالخانه بود، وارد آنجا شدند.
آنها با دیدن ۲جنازه روی تخت غسالخانه و غیبت مرد غسال تعجب کردند و یکی از آنها با صدای بلند پرسید: «پس غسال کجاست؟» در همین هنگام مرد جوان از روی تخت غسالخانه برخاست و گفت: «غسال رفته است تا لیف بیاورد». دیدن مردی که از روی تخت غسالخانه بلند شده و شروع به حرف‌زدن کرده بود، برای خانواده متوفی آن‌قدر ترسناک بود که یکی از آنها سکته کرد و پس از انتقال به بیمارستان جان باخت. فرد دیگر نیز چنان وحشت کرد که هنگام فرار، پایش لیز خورد و سرش با زمین برخورد کرد و دچار خونریزی مغزی شد و در نهایت در بیمارستان جان باخت. به این ترتیب غسال و مرد جوان بازداشت شدند و پرونده آنها در حالی در اختیار دادسرا قرار گرفته که هنوز کسی نمی‌داند جرم آنها چیست. برخی این ماجرا را به لرستان و برخی به یزد نسبت دادند اما تاکنون صحت یا کذب آن اعلام نشده است.
مرگ در آغوش بابانوئل
نمونه‌های یادشده مربوط به ایران بود، اما شنیدن حکایت بچه‌ای که بعد از رسیدن به آرزویش جان داده، مایه تعجب و تامل بسیاری از مردم جهان شد. اریک اشمیت میتزن ۶۰ ساله چندین سال است که در نقش بابا نوئل به خیابان‌ها می‌رود و دل کودکان را شاد می‌کند اما کریسمس گذشته برای او خیلی متفاوت بود چرا که او توانست کودکی ۵ ساله را به آرزویش برساند. همه این اتفاقات از جایی شروع شد که پرستاران بیمارستانی در تنسی آمریکا با اشمیت تماس گرفتند و به او اعلام کردند که بچه‌ای ۵ ساله در شرایط وخیم قرار دارد و دوست دارد بابا نوئل را ببیند. اشمیت وظیفه خود دانست که با حاضر شدن در بیمارستان این بچه را به آرزوی خود برساند و وقتی که به آنجا رسید خانواده کودک به او هدیه‌ای دادند تا اشمیت از طرف بابا نوئل به او بدهد. بعد از اینکه اشمیت بالای سر پسربچه رفت و او را در آغوش گرفت، این دو نفر با هم چند کلمه‌ای صحبت کردند و بعد از اینکه بچه از او پرسید که آیا بابانوئل می‌تواند کاری کند که او خوب شود، قبل از اینکه جوابی از اشمیت بشنود در آغوش او جان باخت.
مرگ در نقش مرگ
یک هنرپیشه اردنی در میان دستان همبازی اش در یک سریال تلویزیونی، نقش مرگ پدر در آغوش فرزند را بازی کرد، اما همان لحظه، اجل واقعی او فرا رسید و او جان باخت. محمود ممدوح السوالقه هنگامی که با همبازی خود، منذر ریاحنه در نقش فرزندش، در سریالی با عنوان «برادران خون»، نقش مرگ پدر را ایفا می‌کرد، جان خود را از دست داد. این اتفاق، تاثیر عاطفی شدیدی روی همبازی او گذاشت زیرا به گفته ریاحنه در شبکه تلویزیونی «الساعه السابعه»، دوست متوفایش پیشتر به او گفته بود که سر صحنه خواهد مرد!
۲۰۱۶ مرگبارترین سال افراد مشهور
هر سال تعدادی از افراد مشهور و سر‌شناس جان خود را از دست می‌دهند اما کار‌شناسان براساس یک بررسی به این نتیجه رسیدند که در سال ۲۰۱۶ میزان مرگ و میر بین افراد مشهور جهان بیشتر از حد معمول بوده و نسبت به سال‌های قبل افزایش قابل ملاحظه داشته است. آبی توریس نیک، از کار‌شناسان معروف آپریل امسال اعلام کرد مرگ این تعداد فرد سر‌شناس در جهان غیرعادی به نظر می‌رسد و از زمانی‌که او این نظریه را داد، ده‌ها فرد سر‌شناس دیگر هم جان خود را از دست دادند.
او اعلام کرد در سه ماه نخست سال ۲۰۱۶ تعداد افراد سر‌شناسی که از دنیا رفتند با کل مرگ و میرهای سال‌های قبل برابری می‌کرد. به طور دقیق‌تر، تعداد افراد سر‌شناسی که در فصل نخست سال ۲۰۱۶ جان خود را از دست دادند نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن دو برابر شد. براساس آمارهای ثبت شده، تعداد افراد مشهور جهان که طی هر سال جان خود را از دست دادند به قرار زیر است: سال ۲۰۱۲ میلادی: ۱۶ نفر، سال ۲۰۱۳ میلادی: ۲۴ نفر، سال ۲۰۱۴ میلادی: ۲۹ نفر، سال ۲۰۱۵ میلادی: ۳۲ نفر، سال ۲۰۱۶ میلادی: ۴۲ نفر که هنوز به درستی مشخص نشده است چرا ۲۰۱۶ بیشترین میزان مرگ بین افراد مشهور جهان را به نام خود به ثبت رساند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج