۴۴۷۴۰۲
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

طنز؛ بیانیه جمعی از منطق دوستان در حمایت از تخریب برجام

مهرشاد مرتضوى در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

آقای روحانی، ريیس جمهور محترم؛ این بود نتیجه وعده‌های شما؟ این بود نتیجه دو سال هزینه برای بلیط هواپیما و رفتن به ژنو و لوزان و سایر نقاط خارج؟ ما برجام کردیم که ترامپ بشود ريیس‌جمهور آمریکا؟ البته از نظر ما که خیلی هم خوب است، ولی هنوز اول نامه هستیم و برای انتقادات شدیدتر دور نگرفته‌ایم.

آقای ريیس‌جمهور، برجام خیلی اتفاق خطرناکی برای کشور بود. از وقتی برجام آمده، دائم احساس خطر می‌کنیم. خانه خود بنده هر شب می‌لرزد و دیوارها ترک برداشته. چطور در این ۵۰ سالی که خانواده ما اینجا نشسته بودند این وضع نبود؟ تا دو سال برجام شد یکهو خانه کلنگی شد؟ این بود حاصل مصرف بودجه کشور برای مذاکرات؟

آقای روحانی؛ آیا معلوم نیست که پول بی ارزش شده و رشد نمی‌کند؟ همین دلار! زمان دولت قبل، از ۹۰۰ تومان رسید به ۳۵۰۰ تومان! ولی بعد از برجام فقط ۵۰۰ تومان ارزشش بالا رفته. همین مساله، به اندازه کافی نشان می‌دهد که برجام، میل پول‌ها را به ارزشمند شدن از بین برده! در زمینه سکه هم با همین مشکل مواجه هستیم و حتی کاهش داشته‌ایم! به طور مثال، یکی از دوستانی که اینجاست قسم می‌خورد که در کشوی بالای کمد اتاقش ۳۰ سکه داشته که چند سال قبل به پاس خدماتش در بازار سکه و ارز (تقاطع میدان فردوسی) به او اهدا شده بود. ولی الان هرچی می‌شمارد ۲ تایش کم است. آیا این کاهش، ناشی از بی‌تحرکی و انفعال بازار بعد از برجام نیست؟

در ابتدای نامه، صحبت از ترامپ شد. با وجود کارشکنی‌های آمریکا، تمام کارشناسان طرفدار شما و دوستان غربی‌تان می‌گویند که ترامپ نمی‌تواند برجام را پاره کند. خب گیریم یک نفر زورش به پاره کردن یک سند ۴۰۰ صفحه‌ای نرسد. من هم زورم نمی‌رسد. این بغل دستی‌ام هم زورش نمی‌رسد. اصلا با همدیگر هم امتحان کردیم، نتوانستیم. از آقا شهرام و سایر همسایه‌ها هم خواستیم، نتوانستند. اما مگر راه‌های دیگری نیست؟ فکر کردید آمریکا (که به دروغ خود را مهد تکنولوژی می‌داند، در حالی که هنوز نتوانسته راز موفقیت پراید وانت را کشف کند) بلد نیست کاغذ را خمیر کند یا در این دستگاه‌های خُردکن بریزد؟

چون در حال حاضر، اعتراض دیگری نداریم به برجام بکنیم، بقیه تخریب‌ها را به صدا و سیما می‌سپاریم و سوال دیگری مطرح می‌کنیم. در بحث منشور حقوق شهروندی، شما حق تجمع را یکی از حقوق شهروندان دانسته‌اید. در حالی که مشخص نشده دقیقا کدام گروه از شهروندان (اشاره به خودمان نباشد) و تجمع در مقابل سفارت کدام کشورها علاوه بر انگلستان؟ و اینکه فقط مقابل درب سفارت، یا روی دیوار هم مجاز است؟ این عدم شفافیت در قانونگذاری باعث می‌شود هرکسی به خودش اجازه تجمع بدهد و پای غیرمتخصصان به این مقوله مهم، باز شود.

در پایان از شما خواهش می‌کنیم خودتان از بین اصولگرایان، یک گزینه را برای رقابت در انتخابات پیش رو انتخاب کنید و سپس با کنارکشیدن از رقابت‌های انتخاباتی، جناحی را از نگرانی درآورید.

چشم انتظار اشتباهات دولت شما

دلواپشت، دلواپیش، دلوادرد و دیگران
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مسخره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج