۴۴۸۲۵
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

چیدمان راحت و خودمانی

بعضی از ما دوست داریم چیدمان خانه‌مان به صورتی باشد که علاوه بر زیبایی، راحت نیز باشد. برای این منظور کافیست چند ایده زیر را هنگام چیدمان خانه در ذهن داشته باشید. این نوع چیدمان تغییر هرگز کهنه نمی شود

چیدمان راحت و خودمانی






برترین ها: بعضی از ما دوست داریم چیدمان خانه‌مان به صورتی باشد که علاوه بر زیبایی، راحت نیز باشد. برای این منظور کافیست چند ایده زیر را هنگام چیدمان خانه در ذهن داشته باشید. این نوع چیدمان تغییر هرگز کهنه نمی شود.

چیدمان راحت و خودمانی

۱. تعادل بی طرفانه

لازم نیست در خانه همه چیز به یک شکل و طرح باشد. شما می توانید با قرار دادن وسایلی که با هم سازگاری دارند و لزوما یک شکل نیستند، رنگ و روی تازه ای به فضای اتاق های خانه ببخشید.

در این خانه، صندلی های پروانه ای مشکی و چرمی دهه ۱۹۶۰ میلادی و صندلی های باله دار سفید و از جنس کتان مربوط به دهه ۱۹۴۰ میلادی در کنار هم قرار گرفته اند.

چیدمان راحت و خودمانی

۲. وسایل تزئینی دست دوم

برای دکور خانه نیاز نیست حتما به فروشگاه های گران قیمت بروید و اجناس نو خریداری کنید. در برخی سمساری ها نیز وسایلی پیدا می شوند که در ترکیب با وسایل شیک خانه بسیار زیبا دیده می شوند. در این عکس تندیس نیم تنه ای را می بینید که گردنبندهای سیاه مرمری و مجموعه ای از استخوان ها را که از بازار کهنه فروش ها تهیه شده اند، نمایش می دهد.

چیدمان راحت و خودمانی

۳. ترکیب طرح ها

با ترکیب طرح های مختلف و مثلا استفاده از یک میز چوبی پایه بلند به عنوان میز جلوی مبل و کاناپه های خود می توانید نوعی سادگی و خودمانی بودن را به فضا القا کنید. در این حالت مجبور نیستید همه وسایل یک شکل و یک رنگ باشند و برای جور کردن آنها هزینه های زیادی متقبل شوید. کافیست خلاقیت به خرج دهید.

چیدمان راحت و خودمانی

۴. جزیره آبی-توسی در آشپزخانه

اگر دوست دارید آشپزخانه خود را همچون خانه های قدیمی اروپایی و آمریکایی تزئین کنید، می توانید در بالای جزیره آشپزخانه تاقچه ای بسازید که قابلمه و تابه ها را از آن آویزان می کنند. یا مثلا فانوسی زیبا را بالای سینک ظرفشویی کار بگذارید. خوب است از رنگ آبی-توسی برای جزیره آشپزخانه و مرمر کرارا برای کانتر آن استفاده کنید. وقتی شما مشغول تهیه غذا هستید، فرزندتان می تواند روی این جزیره تکالیف مدرسه اش را انجام دهد. محیطی کاملا دلپذیر و صمیمی.

چیدمان راحت و خودمانی

۵. طرح کلاسیک

می توانید در گوشه ای از خانه یا آشپزخانه دو صندلی وینزر پشت یک میز ساده قرار دهید و صبحانه خود را در آنجا صرف کنید. این گوشه دنج بسیار خودمانی و راحت به نظر می رسد.

چیدمان راحت و خودمانی

۶. سینک خانه های روستایی

وجود تاقچه بزرگی در بالای سینک ظرفشویی کمک می کند تا شما بتوانید وسایل ساده و جالبی همچون مجموعه ای از وسایل کوچک یا گل و گیاه را در آنجا قرار دهید و همچون خانه های روستایی، ساده و بی آلایش دیده شود.

چیدمان راحت و خودمانی

۷. صندلی های راحت

در اتاق نشیمن، می توانید تخت یا کاناپه ای نرم و راحت به همراه کوسن هایی از جنس پر قرار دهید. از این کاناپه می توانید برای لم دادن و مطالعه کتاب استفاده کنید.

چیدمان راحت و خودمانی

۸. طرح های متضاد

آباژورهای گرد و گلدان مانند، طرح و ایده متفاوتی از کشوهای فلزی زیر خود دارند و به عنوان پاتختی نیز در این فضا استفاده شده اند. شما هم می توانید با ترکیب چندین طرح مختلف ایده ای نوین و راحت برای اتاق خود به وجود بیاورید.

چیدمان راحت و خودمانی

۹. هنرهای امروزی کودکان

می توانید یکی از دیوارهای اتاق نشیمن را به گالری هنری نقاشی های کودکان خود اختصاص دهید. این نقاشی ها برای طرح و رنگ های جالبی که دارند، نظر هر بیننده ای را به خود جلب خواهند کرد.

چیدمان راحت و خودمانی

۱۰. وان قدیمی

در حمام می توانید از وانی با طرح قدیمی استفاده کنید.

چیدمان راحت و خودمانی

۱۱. گوشه دنج

در اتاق دختر کوچک خود می توانید تخت خوابی راحت با طرحی قدیمی بگذارید و اطراف آن را با پرده بپوشانید. این ترکیب، گوشه ای دنج و راحت برای استراحت به وجود می آورد.

چیدمان راحت و خودمانی

۱۲. گیاهان دیوارچسب

استفاده از انواع گیاهان دیوار چسب، تاک یا رز رونده در ورودی پاسیو یا حیاط خانه، علاوه بر زیبایی نوعی صمیمت نیز به فضا می بخشد.

چیدمان راحت و خودمانی

۱۳. بوفه لوازم تزئینی

در اتاق نشیمن، می توانید از بوفه های کوچک یا بزرگ به عنوان محلی برای به نمایش گذاشت وسایل عتیقه و ظروف و کوزه های دیدنی و گران قیمت استفاده کنید.

چیدمان راحت و خودمانی

۱۴. میز کار هنری

می توانید میز کار خود را به محلی برای نمایش صنایع دستی و هنری نیز اختصاص دهید. به طور مثال، میز را از جنس چوب بلوط و صندلی آن را از انواع فلزی و قدیمی انتخاب کنید. برای کفپوش اتاق کار نیز می توانید از کاشی های طرح دار استفاده کنید.

چیدمان راحت و خودمانی

۱۵. حیات خلوت رویایی

می توانید حیات خلوت خانه خود را به با مبلمان یا دکورهای زیبا تزئین کنید. به طور مثال، یک شومینه هیزمی در گوشه ای از آن کار کنید و کاناپه های راحتی در مقابل آن بگذارید و از طبیعت، هوای خوب و فضای رویایی ایجاد شده نهایت لذت را ببرید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      رنگ طوسي با ط نوشته ميشه نه با ت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج